Cum să scrii articole care să fie citite?

cum să scrii articole

Cum să scrii articole –  această întrebare am primit-o de la un blogger începător care scrie articole cu mesaj Biblic. Mă gândesc că este un subiect care îi interesează pe toţi bloggerii şi jurnaliştii cât şi pe toţi oamenii care s-au dedicat scrisului. Iată ce cred eu că îi va face pe oameni să caute şi să citească anumite articole sau publicaţii.

Scrie relevant

Relevant înseamnă care scoate sau pune în lumină. Un articol relevant este acela care scoate clar, sau pune clar în lumină o anumită problemă. Articol relevant este acela care nu are mai multe subiecte, ci doar unul şi care este foarte bine prezentat, din toate aspectele.

Scrie actual

Noi trăim într-o lume ce este într-o permanentă schimbare şi mişcare. Dar totdeauna sunt anumite probleme sau subiecte care sunt discutate cel mai mult, şi lumea doreşte să afle totul cu privire la ele. De aceea, dacă vrei să scrii articole actuale, bloggerul sau jurnalistul trebuie să urmărească bine după evenimentele din societate, după ideile care sunt promovate şi apoi să abordeze atât ideile, cât şi evenimentele din lumina adevărului. Iar Domnul Isus a spus când se ruga Tatălui pentru ucenici:

Sfinţeşte-i prin adevărul Tău: Cuvântul Tău este adevărul. (Evanghelia după Ioan 17:17)

Scrie potrivit nevoilor

În plină iarnă, când îţi sunt picioarele îngheţate şi te-ai pornit la piaţă să-ţi cumperi cizme, nu mai dai importanţă la alte lucruri care se vând acolo, ci cauţi cu toată insistenţa cizme. Aşa şi oamenii caută să citească lucruri care le împlinesc anumite nevoi ale lor. Deci, scrie în aşa fel ca să împlineşti nevoi specifice ale oamenilor.

Nu scrie nimic pentru că îţi place doar ţie

În timp ce citeşti, sau ai văzut, sau ai auzit anumite lucruri, îţi plac ţie şi doreşti să le împărtăşeşti şi altora. Dacă ele nu îndeplinesc anumite nevoi ale oamenilor, sau dacă nu sunt actuale, nu vor avea efect.

Nu scrie „de umplutură”

Ce înseamnă aceasta? Să zicem că eşti reporter la un ziar şi trebuie să publici săptămânal un articol, sau ai un blog la care te-ai angajat să publici zilnic, sau la un anumit interval de timp. Pentru că nu faci investigaţii, pentru că nu studiezi problemele şi nevoile oamenilor, când ajunge timpul să publici, tu scrii ceva doar ca „să fie scris la timp” dar nici pe departe nu te gândeşti să împlineşti anumite nevoi ale cititorilor. Oamenii foarte repede simt aceasta şi la scurt timp vor începe să citească mai rar ceea ce scrii sau vor abandona cu totul revista, ziarul sau blogul tău.

Scrie sistematic

Aşa cum o revistă, sau un ziar are o anumită frecvenţă de apariţie (zilnic, săptămânal, lunar, etc.) tot aşa este important pentru fiecare jurnalist sau blogger să-şi stabilească frecvenţa de apariţie a scrierilor lui. Astfel, oamenii ştiu când să vină şi să citească.

Respectă frecvenţa ta de scriere

Din moment ce ai stabilit o astfel de frecvenţă, respectă şi scrie totdeauna. Este adevărat că se întâmplă de multe ori lucruri neprevăzute, când nu poţi să scrii chiar în ziua respectivă. Dar, pentru aceasta este important să fii pregătit. Deci, un reporter şi un blogger bun va avea totdeauna articole actuale şi interesante de rezervă, pe care le va publica atunci când nu are timpul suficient pentru a scrie sau când vor interveni situaţii imprevizibile în viaţă.

Te invit să împărtăşeşti la comentarii ce crezi despre aceste sfaturi sau alte sfaturi pe care le aplici şi au făcut ca să-ţi fie citite articolele.