Cu durere văd cum tinerii din biserici se concentrează doar la căutarea partenerului

Lucrarea individuală pentru sesiunea ”Consiliere Spirituală” am început-o meditând la situația tristă în care am ajuns din cauza necunoașterii voii lui Dumnezeu. Voi publica aici lucrarea pe care am scris-o. Mă rog să ajute această lucrare să conștientizăm starea în care am ajuns și să recunoaștem sincer că nu sunt întâlnirile inofensive pentru viața noastră de credință. De asemenea, sper să fie un ajutor, un exemplu pentru studenții la Institutul de Studiu Biblic Inductiv care urmează să scrie lucrarea individuală pentru sesiunea parcursă. Evident, nu trebuie să copiați conținutul, mă gândesc doar să aveți o imagine ca să vă ajute în elaborarea lucrării dvs. Am fost rugat de mai mulți studenți să le arăt lucrarea pe care am făcut-o în acest scop. Sper să fie de ajutor. Vă invit, de asemenea, să citiți și acest articol în care directorul Institutului, Vasile Filat, explică pașii de scriere a lucrării individuale.

Introducerea lucrării

Cu durere văd cum tinerii din biserici se concentrează doar la căutarea partenerului de căsătorie și uită că inima lor trebuie să fie întreagă a Domnului, că trebuie să-I slujească Lui, să răscumpere vremea. Mai trist decât aceasta este încurajarea, motivarea, provocarea acestei atitudini de către pastori. Ascultând unele predici, glume ale unor păstori despre tineri și căsătorie mă întreb oare n-au citit că Biblia spune ”Nu căuta nevastă.” (1 Corinteni 7:27)??? Mă întristez așa de mult să văd că multe predici și glume cu aluzii vorbesc inversul: ”Caută!”.

Căutarea aceasta îi oprește pe așa de mulți tineri din slujire; inima lor nu este întreagă a Domnului. De ce să catalizăm porniri ale firii noastre pământești, care și așa de multe ori iau biruința asupra tinerilor, în loc să le oprim? În loc să ni se spună ”Așteaptă”, ni se spune ”Caută”. Ca să placem tinerilor? Nu sunt astea învățături care gâdilă urechile?

În căutarea partenerului de căsătorie

Consecințele sunt evidente la scară de majoritate în bisericile noastre; consecințe cu privire la care apostolul Pavel ne-a avertizat în 1 Corinteni 7:32-35.
Cu toate aceste încurajări pentru avântarea în căutare, puțini tineri sunt învățați care este voia lui Dumnezeu în alegerea partenerului de căsătorie, cum să fie siguri că fac o alegere corectă, călăuziți de Dumnezeu?

În baza înțelegerii subiectului în urma studierii cursurilor ”Într-o zi mă voi căsători”, ”Căsătorie Fără Regrete”, ”Sexualitatea din perspectiva Bibliei” și alte cursuri, aplicând metoda inductivă pentru cercetarea subiectului, în această lucrare voi trata subiectul analizând următoarele aspecte:

  • Așteptarea
    • Nu căuta!
    • Nu trezi dragostea până nu vine ea!
    • Fugi de curvie
    • Slujește Domnului
    • Preocupă-te de creșterea ta spirituală, de caracterul tău
    • Încrede-te în suveranitatea lui Dumnezeu
    • Nu merge la proroci-ghicitori
    • Nu merge la întâlniri
    • Să te căsătorești în Domnul
  • Dragostea este criteriul; cum să faci deosebire între dragoste și pasiune.

Conținutul lucrării, analiza o puteți găsi aici: casatorie-alegerea-partenerului.

Concluzia lucrării

  • Pentru a înțelege voia lui Dumnezeu în alegerea partenerului de căsătorie este important să realizezi că aceasta nu presupune căutare, îngrijorare, pentru că aceasta nu arată că te încrezi în Dumnezeu.
  • Căutarea și îngrijorarea pentru căsătorie îți produce griji care sunt o piedică în slujire; aceasta este atât de evident în ziua de azi când este atât de multă apatie printre tineri în ce privește lucrarea, iar prezența lor la conferințe/tabere este determinată tot de căutarea în care s-au pornit.
  • Mersul la proroci-ghicitori nu arată spiritualitatea ta, dimpotrivă tot arată căutarea ta, arată că nu ești sigur, că ți-i frică de responsabilitatea deciziei. Este responsabilitatea noastră să deosebim voia Domnului, inclusiv în acest aspect.
  • Ai toată libertatea să te sfătuiești cu păstorul, cu învățătorii tăi și să înveți despre aceasta, pentru că este o decizie pentru toată viața. Biblia vorbește suficient la acest subiect.
  • Dumnezeu este suveran și poate fi suveran în toate aspectele vieții dacă-I permitem. Un partener bun de căsătorie arată îndurarea Lui. Așa am văzut la Rebeca și Isaac (Geneza 24).
  • Poți greși voia lui Dumnezeu dacă nu veghezi și trezești dragostea înaintea de vreme, dacă-ți permiți intimitate, întâlniri, flirt, dacă nu fugi de curvie.
  • Timpul până la căsătorie nu este pentru căutare, ci pentru a-i sluji Domnului, pentru a înflăcăra darurile primite, pentru a crește în toate privințele așa încât înaintarea noastră să fie văzută de toți și nimeni să nu ne disprețuiască tinerețea, dimpotrivă să fim o pildă pentru credincioși în vorbire, purtare.
  • Un principiul clar în alegerea partenerului de căsătorie este să nu permitem gândul în mintea noastră de a ne căsători cu un necredincios, te poți căsători cu cine vrei, ”dar în Domnul”.
  • Dacă sentimentul pe care-l ai este îndreptat spre dorințele tale sexuale, așa încât ești chinuit și nici nu-ți pasă de consecințe, de persoana cealaltă, aceasta este pasiune și nu dragoste. Aceasta va trece foarte repede și va aduce multă durere.
  • Dragostea este puternică, este criteriul după care luăm decizia să intrăm în căsătorie. Dacă este de la Dumnezeu ea este reciprocă, altfel, orice n-ar da omul, tot dispreț va avea.

Majoritatea problemelor legate de căsătorie, alegerea partenerilor de căsătorie, a regretelor sunt cauzate de necunoașterea Cuvântului lui Dumnezeu, chiar și de către creștini. Tinerii sunt încurajați în împlinirea poftelor firii pământești, care totdeauna poftește împotriva Duhului; nu sunt învățați să nu caute, să aștepte, să se încreadă în suveranitatea lui Dumnezeu, să vegheze să nu permită niciunei griji care să fie o piedică în slujirea lor. Mulți aleargă în căutarea partenerului și caută ”voia Domnului” trezind dragostea înainte să vină ea, punându-și piedici în slujire prin grija pe care și-o adaugă. Dau dovadă astfel de necredință, nesiguranță și ajung în apatie, abatere de la scopul chemării noastre – să muncim din greu ca să ducem slujba împăcării care ne-a fost încredințată.

Studierea Cuvântului este soluția pentru această problemă gravă care a cuprins majoritatea bisericilor.