Zece jocuri pentru taberele de zi

Pentru că săptămîna aceasta studenții Școlii Internaționale de Misiune ”Precept Ministries Eurasia” organizează tabere pentru copii în 11 localități, am găsit de cuviință să scriu acest articol. Aici vreau să descriu 10 jocuri pe care le găsesc interesante și efective pentru taberele de zi.

Coada șarpelui

Jucătorii sunt împărțiți în 2 echipe. Toți stau în coloană, ținându-se de cel din față. Celui din urmă i se atașează ”o coadă” (panglică). Scopul echipei este ca să ia coada adversarului și să o  păstreze pe a ei. Coada poate să o ia numai cel care stă în față.

Insule

Pe teren sunt amenajate ziare. Copiii aleargă pe tot terenul. La semnalul liderului toți copiii trebuie să meargă la ziare și să încapă cît mai mulți. În cazul în care un copil are un picior ”în mare”, el iese din joc. Cu timpul, liderul scoate cîte un ziar din joc. 

Încurcătură

Toți copiii se iau de mîini și formează un cerc. Un jucător trebuie să iasă sau să se întoarcă în așa fel ca să nu vadă ce fac toți jucătorii. Cei din cerc, ținîndu-se de mîini, se amestecă trecînd dedesubtul mîinilor altor copii și se încurcă. Cel care a ieșit trebuie să vină și să-i ”descîlcească”. Apoi se alege următorul jucător.

Captarea steagului

Jucătorii trebuie împărțiți în 2 echipe. Se marchează terenul și se împarte în două. La capătul fiecărui teren se marchează cîte un cerc, în mijlocul căruia se pune un steag sau o minge. Scopul echipei este să meargă pe terenul adversarului și să aducă steagul lor pe terenul său. Are voie o singură persoană din echipă să păzească steagul. Atunci cînd un jucător se află pe terenul adversarului, echipa gazdă are voie să înghețe. Pe cei care sunt înghețați poate să-i dezghețe cei din echipa lui prin atingerea cu mîna.

Sparge balonul

Fiecărui participant i se leagă la picior cîte un balon. Condiția jocului este ca fiecare să spargă mingea adversarului, dar în același timp să aibă grijă de a lui.

Ciocolata

Pentru acest jos este nevoie de o ciocolată, un cuțit de masă, o furculiță, o căciulă, mănuși, fular, zar. Toți participanții se așază în jurul mesei. Pe masă se pun toate obiectele. Fiecare participant aruncă zarul pe rînd. Dacă zarul cade la ”1” atunci el are voie să se îmbrace cu fular, cușmă și mănuși, apoi să deschidă ciocolata și să o taie cu cuțitul și să mănînce cu furculița. În acest timp, restul jucătorilor continuă să arunce zarul și la cel care cade ”1” face același lucru. De obicei, pînă te îmbraci, vine rîndul celuilalt. 

Impuls

Toți participanții sunt împărțiți în 2 echipe egale. Ei formează un lanț și dau mîna cu liderul. La capătul rîndurilor se aranjează un obiect. Obiectul poate fi un creion, o jucărie, o sticlă, orice. Liderul transmite impulsul la echipă prin strîngerea mîinii, la ambele echipe în același timp. Cel din urmă, cînd primește impulsul, trebuie să ia obiectul. Cîștigă acea echipă care a luat obiectul prima. 

Dublu

Pentru acest joc este nevoie de un pix, foi pentru toți participanții și 2 zaruri. Pixul se aranjează la mijlocul mesei, iar participanții se așază în jurul mesei. Pe rînd, fiecare jucător aruncă zarurile. La cine cade dublu (de ex: 1-1, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5, 6-6), ia pixul și începe a scrie 1, 2, 3, 4 … 100.  În acest timp, restul jucătorilor continuă să arunce zarurile și la cine cade dublu, acela ia pixul de la cel care scrie și începe să scrie el. Cîștigă cel care ajunge primul la 100.

Releuri

Toți participanții sunt împărțiți în mai multe echipe a cîte 10-15 participanți. Se stabilește o distanță egală pe care ei va trebui să o parcurgă. Sunt o varietate mare de condiții pentru acest joc, îl puteți organiza cu apa, cu mingea, fără minge, cu saci, cu baloane. Iată cîteva exemple. Copiii trebuie să alerge la viteză și pe partea cealaltă sunt baloane. Jucătorul trebuie să ia balonul, să-l umfle și să se așeze pe el, astfel ca să-l spargă. Apoi, repede să fugă la echipă. Un alt mod este că el trebuie să aducă mingea cu un baston (hokey). În imaginea de mai jos vedeți un mod de joc cu ziarele. Fiecărei echipe i se dă 2 ziare și ei trebuie să parcurgă distanța pe ziare.

Fluturaș (Летучий голландец)

Toți jucătorii stau în cerc, ținîndu-se de mîini. Doi jucători aleargă în jurul cercului. Ei trebuie să atingă o ”încheietură de mîini” și apoi să alerge mai repede. Acea ”pereche” care a fost aleasă, trebuie să alerge în direcția opusă echipei pe care a ales-o. Acea pereche care ajunge prima la locul de start, cîștigă, iar cea care nu a reușit, alege următoarea ”încheietură”.

Sper ca aceste idei să vă fie de folos și să puteți sluji copiilor pentru ca ei să ajungă să-L cunoască pe Dumnezeu. Cei care doresc să învețe mai multe cum să lucreze cu copiii, este binevenit la sesiunile de pregătire pentru profesorii de școală duminicală unde se studiază mai profund cum poți lucra eficient cu copiii. Sesiunea va avea loc în perioada 3-15 august, la Chișinău.