Zece jocuri pentru tabere de zi

Citiți în articol explicația pentru 10 jocuri interesante și efective pentru taberele de zi:

Coada șarpelui

Jucătorii sunt împărțiți în 2 echipe. Toți stau în coloană, ținându-se de cel din față. Celui din urmă i se atașează ”o coadă” (panglică). Scopul echipei este să ia coada adversarului și să o păstreze pe a ei. Coada poate să o ia numai cel care stă în față, care conduce coloana.

Insule

Pe teren sunt amenajate ziare. Copiii aleargă pe tot terenul. La semnalul liderului, toți copiii trebuie să meargă la ziare și să încapă cât mai mulți pe ele. În cazul în care un copil are un picior ”în mare”, el iese din joc. Cu timpul, liderul scoate câte un ziar din joc.

Încurcătură

Toți copiii se iau de mâini și formează un cerc. Un jucător trebuie să iasă sau să se întoarcă în așa fel ca să nu vadă ce fac toți jucătorii. Cei din cerc, ținându-se de mâini, se amestecă trecând dedesubtul mâinilor altor copii și se încurcă între ei. Cel care a ieșit trebuie să vină și să-i ”descâlcească”. Apoi, se alege următorul jucător.

Captarea steagului

Jucătorii trebuie împărțiți în 2 echipe. Se marchează terenul și se împarte în două. La capătul fiecărui teren se marchează câte un cerc, în mijlocul căruia se pune un steag sau o minge. Scopul echipei este să meargă pe terenul adversarului și să aducă steagul lor la terenul propriu. Are voie o singură persoană din echipă să păzească steagul. Atunci când un jucător se află pe terenul adversarului, echipa gazdă are voie să-l înghețe. Pe cel înghețat, îl poate dezgheța doar un coleg din echipa lui prin atingerea cu mâna, rapid și atent ca să nu fie și el înghețat pe terenul adversarului. Când este înghețat nu are voie să se miște din locul în care a fost înghețat.

Sparge balonul

Fiecărui participant i se leagă la picior câte un balon. Condiția jocului este ca fiecare să spargă balonul adversarului, dar în același timp să aibă grijă de al lui.

Ciocolata

Pentru acest joc este nevoie de o ciocolată, un cuțit de masă, o furculiță, o căciulă, mănuși, fular și un zar. Toți participanții se așază în jurul mesei. Pe masă se pun toate obiectele. Fiecare participant aruncă zarul pe rând. Dacă zarul cade la ”1”, atunci el are voie să se îmbrace cu fular, cușmă și mănuși, apoi să deschidă ciocolata și să o taie cu cuțitul și să mănânce cu furculița. În acest timp, restul jucătorilor continuă să arunce zarul și cel care ajunge la ”1” face același lucru. De obicei, până te îmbraci, vine rândul celuilalt și rareori se ajunge la momentul de degustare.

Impuls

Toți participanții sunt împărțiți în 2 echipe egale. Ei formează un lanț și dau mâna cu liderul. La capătul rândurilor se aranjează un obiect. Obiectul poate fi un creion, o jucărie, o sticlă, orice. Liderul transmite impulsul la echipă prin strângerea mâinii, la ambele echipe în același timp. Cel din urmă, când primește impulsul, trebuie să ia obiectul. Câștigă acea echipă care a luat obiectul prima.

Dublu

Pentru acest joc este nevoie de un pix, foi pentru toți participanții și 2 zaruri. Pixul se aranjează la mijlocul mesei, iar participanții se așază în jurul mesei. Pe rând, fiecare jucător aruncă zarurile. La cine cade dublu (de ex: 1-1, 2-2, 3-3, 4-4, 5-5, 6-6), ia pixul și începe să scrie 1, 2, 3, 4 … 100.  În acest timp, restul jucătorilor continuă să arunce zarurile și la cine cade dublu, acela ia pixul de la cel care scrie și începe să scrie el. Câștigă cel care ajunge primul la 100.

Releuri

Toți participanții sunt împărțiți în mai multe echipe a câte 10-15 participanți. Se stabilește o distanță egală pe care ei vor trebui să o parcurgă îndeplinind o anumită sarcină la viteză. Primul merge să o îndeplinească cel din fruntea coloanei și, când se întoarce, merge la aceeași sarcină următorul, până toți din echipă îndeplinesc condiția. Sunt o varietate mare de condiții pentru acest joc. Îl puteți organiza cu apa, cu mingea, fără minge, cu saci, cu baloane. Vă explic câteva exemple. Copiii trebuie să alerge la viteză și la locul țintă să puneți baloane. Jucătorul trebuie să ia balonul, să-l umfle și să se așeze pe el ca să-l spargă. Apoi, repede să fugă la echipă. O altă condiție ar fi ca el să aducă mingea cu un baston (hokey), ori să parcurgă distanța pășind pe ziare, tot mutându-le din urmă în față ca să calce doar pe ziar.

Fluturaș (Летучий голландец)

Toți jucătorii stau în cerc ținându-se de mâini. Doi jucători aleargă în jurul cercului. Ei trebuie să atingă o ”încheietură de mâini” și apoi să alerge mai repede. Acea ”pereche” care a fost aleasă, trebuie să alerge în direcția opusă echipei care a ales-o. Perechea care ajunge prima la locul de start, câștigă, iar cea care nu a reușit, alege următoarea ”încheietură”. Copiii care aleargă în pereche trebuie să se țină de mâini, nu să alerge individual.

Sper să vă ajute aceste idei și să puteți sluji copiilor pentru ca ei să ajungă să-L cunoască pe Dumnezeu. Nu veți putea face aceasta dacă le veți oferi copiilor doar jocuri, fără învățătură serioasă din Cuvântul lui Dumnezeu. Vă recomandăm manualele Precept pentru copii, interactive, pas cu pas, cu analiză profundă, practică și foarte îndrăgite de copii.