În cadrul emisiunii “Țara lui Dogaru” moderatorul a întrebat pe domnul Victor Gotișan cum vede dialogul interconfesional din moment ce Mitropolia Moldovei a lansat această luptă împotriva celor pe care îi consideră secte, adică toți restul afară de ei. Domnul Gotișan a dat un răspuns bun și a adus ca și exemplu felul cum au discutat preotul Iulian Rață și pastorul Mihai Malancea. Ei, iată că nu va fi chiar așa pașnic și cu respect reciproc dialogul. Campania aceasta inchizițională va avea la bază calomnierea și batjocura. Drept exemplu servește articolul PREOTUL OCTAVIAN SOLOMON: O NOUĂ REVENIRE LA ORTODOXIE DE LA ERESUL BAPTIST.
Articolul este plin de batjocură și calomniere la adresa tuturor confesiunilor din țară care sunt numite “eresuri”. Când am citit numele autorului, nu-mi venea să cred, pentru că am fost contactat toamna trecută de preotul Octavian Solomon și am fost rugat să le facem o recepție lui și masteranților de la Academia de Teologie Ortodoxă din Moldova pentru a le face o prezentare a istoriei Bisericii Baptiste din Moldova și a doctrinelor noastre. Am făcut cu plăcere lucrul aceasta și cred că i-am primit cu toată ospitalitatea. Apropo, atunci am avut și o bună discuție despre nașterea din nou și a fost cu totul un alt ton și atitudine din partea domnului Octavian Solomon și a celorlalți preoți. Și apoi, noutatea apărută pe site-ul Academiei de Teologie din Moldova mi s-a părut una care promitea un dialog interconfesional sănătos pe viitor.
După ce am citit articolul semnat de preotul Octavian Solomon, îmi vine greu să mai cred că un dialog interconfesional pașnic cu Biserica Ortodoxă este posibil, căci articolul este plin de calomniere, batjocură și instigare la ură religioasă.
Dacă tot au fost puse în batjocură (căci nu pot să spun în discuție) doctrinele baptiștilor și a celorlalte confesiuni, era de așteptat de la autor să citeze măcar un singur text biblic în articol ca să argumenteze ceva. Sau nu mai luați Biblia ca și criteriu de credință și doctrină? Dacă nu recunoaște traducerea preotului ortodox Dumitru Cornilescu de care ne folosim noi, baptiștii și ceilalți evanghelici din țară, atunci, cel puțin, mă așteptam să citească din traducerea Bisericii Ortodoxe pe care o citez și eu, chiar dacă are erori de traducere făcute intenționat pentru a îndreptăți doctrina nebiblică despre preoția sacramentală. Din această traducere am propovăduit și am argumentat la dezbaterea teologică dintre ortodocși și baptiști.
Și apoi, dacă chiar am și fi noi, toate celelalte confesiuni din țara aceasta, (și din lumea întreagă) niște rătăciți, cum spune preotul Iulian Solomon, așa vă învață Domnul Isus Hristos în Biblie să vă purtați cu cei care cred diferit de voi? Ce faceți cu cuvintele din Sfânta Scriptură (traducere ortodoxă) care se adresează tuturor creștinilor?
Adu-le aminte să se supună stăpânirilor şi dregătorilor, să asculte, să fie gata la orice lucru bun, Să nu defaime pe nimeni, să fie paşnici, să fie îngăduitori, arătând întreaga blândeţe faţă de toţi oamenii. (Epistola către Tit a Sfântului Apostol Pavel 3:1-2)
Nu este cazul să aducă preotul Octavian Solomon argumente istorice pentru denigrarea învățăturii biblice despre botezul prin credință care este practicat în Biserica Baptistă. Noi nu am luat această învățătură nici de la Smith și nici de la alții. Învățătura noastră este de la Domnul Isus Hristos. El a învățat că botezul trebuie să fie făcut în baza credinței și tot așa au învățat și au practicat apostolii. Nu mai spuneți erezuri precum că botezul pruncilor este de la apostoli și că Biserica Ortodoxă a rămas credincioasă acestei învățături. Dacă ziceți că botezul pruncilor a fost de la apostoli, de ce Vasile cel Mare, Ioan Gură de Aur, Grigore de Nisa și alți creștini din vremea lor s-au botezat la maturitate prin credința și decizie proprie? Nu au mai fost părinții lor ortodocși? Ce baptiști au venit la ei în secolul IV să le spună că nu trebuie să-și boteze pruncii, ci să-i învețe Scripturile și să-i lase să se boteze când vor crede ei singuri?
Cine este curios să vadă cum se face botezul la baptiști și să verifice practica noastră cu ce învață Biblia în acest sens, îi invit să vină duminica viitoare, la orele 14:00, la Biserica Buna Vestirea (str. Ciocârliei 2/8, Chișinău), căci vom avea un botez.
Nu știu ce s-a întâmplat în viața doamnei I. Chiperi din satul Voinescu și ce a făcut-o să vină de la biserica ortodoxă la cea baptistă și apoi înapoi la cea ortodoxă. Tare mult doresc ca aceste mutări să fi fost motivate de dorința ei să găsească mântuirea și mă rog ca să găsească mântuirea care este doar prin credință în Hristos și prin urmarea învățăturii Lui curate așa cum a fost lăsată pe paginile Sfintelor Scripturi.