Cum să-ți creezi disciplina de promovare a Cuvântului lui Dumnezeu pe rețelele de socializare?

Sunt mulți creștini care vestesc Evanghelia prin rețelele de socializare, dar nu au o disciplină în aceasta. Unii, văzând că nu au rezultate imediate din activitatea lor, lasă mâinile în jos și-și pierd motivația. Alții postează doar atunci când au inspirație. Alții se opresc din activitate, motivând că nu au suficient timp pentru această slujire. Poate unii din voi se regăsesc în astfel de situații. În acest articol vreau să vin cu câteva sfaturi prin care să vă ajut să vă creați o disciplină în promovarea Cuvântului lui Dumnezeu pe rețelele de socializare.

Elaborează-ți un calendar lunar al postărilor

Nu poți avea disciplină în vreun lucru dacă nu ai un plan bun de acțiuni. Tot așa este cu Evanghelia. Este nevoie de o planificare detaliată a postărilor tale pe rețelele de socializare, dacă vrei să obții rezultate înalte. De aceea, este bine să-ți elaborezi un calendar lunar al postărilor tale, un plan cu ceea ce vrei să postezi zilnic. Poți crea acest calendar pe contul tău de Google sau într-un document Word sau Excel.

Începe-ți calendarul cu definirea scopurilor. Stabilește-ți 5-10 scopuri. Acestea nu trebuie să fie generale, dar foarte concrete. Spre exemplu, “Să promovez Biserica mea” este un scop general, dar “Să promovez seminarul de creștere spirituală a bisericii mele din data cutare” este un scop specific. “Să vestesc Evanghelia prietenilor mei de pe facebook” este un scop general, dar “Să distribui articole despre pocăință de pe site-ul Moldova Creștină” este un scop specific. Scrie-ți toate scopurile în calendar. Atunci când îți stabilești obiectivele, gândește-te mai întâi la toate evenimentele creștine la care vei participa personal în luna respectivă sau pe care le organizează biserica sau misiunea din care faci parte. Spre exemplu, Asociația „Engleza pentru o viață nouă” organizează în perioada 19-29 iulie tradiționala tabără de limbă engleză „English for a New Life Camp”. Eu personal nu voi participa la această tabără, pentru că în perioada aceasta predau la Școala Internațională de Misiune, dar mi-am propus să o promovez în postările mele, pentru că vreau ca un număr mare de copii și tineri să ajungă la această tabără și să audă Evanghelia și să devină ucenici ai Domnului Isus Hristos. Un alt obiectiv pe care mi l-am stabilit în luna aceasta – să promovez cursurile care sunt predate la facultatea de jurnalism a Școlii Internaționale de Misiune în care predau.

După ce ți-ai formulat scopurile, treci nemijlocit la calendarul postărilor. Dacă lucrezi în Word sau Excel, fă-ți un tabel din 3 colonițe. În prima coloniță scrie data postării. Cea de-a doua coloniță va fi intitulată: Conținutul postării, iar a treia coloniță – Rezultatul pe care-l urmăresc. Planifică-ți conținutul postărilor în funcție de scopurile stabilite. Spre exemplu, unul din scopurile tale ar putea să sune astfel: “Să împărtășesc impresiile mele de la studiul cărții Faptele Apostolilor din grupul meu de studiu”. Respectiv, dacă grupul tău de studiu biblic se desfășoară în fiecare joi, atunci vei planifica 4 postări în lună, joi, după ora de studiu. Neapărat, în dreptul fiecărei postări scrie-ți rezultatul pe care vrei să-l obții în urma postării mesajului. Spre ex., un rezultat pe care vrei să-l urmărești prin postarea ta despre cartea Faptele Apostolilor este ca oamenii să se alipească grupului tău de studiu biblic. Respectiv, la sfârșitul postării vei face invitație la grupul tău de studiu biblic. De aici reiese un principiu foarte important: nu face postări de dragul postărilor, dar urmărește totdeauna rezultatele.

Este nevoie de timp pentru elaborarea calendarului, de aceea rezervează-ți două-trei ore la sfârșitul fiecărei luni pentru planificări.

Postează zilnic

După ce ai elaborat calendarul, fă-ți disciplina să postezi zilnic. Cred că nu vrei să te oprești cu lucrul făcut pe jumătate. Stabilește-ți neapărat ora la care vei posta zilnic. S-ar putea ca în unele zile să fii foarte ocupat cu alte lucruri sau să fii într-o zonă unde nu este conexiune la internet. În acest caz programează-ți din timp postările, folosind programul Hootsuite. Acest program îți mai permite să postezi același conținut simultan pe mai multe rețele de socializare. De asemenea, vor fi unele postări care te vor solicita mai mult. Spre exemplu, în format video, care implică pregătirea scenariului, filmare și montare. De aceea, totdeauna verifică ce ai de pregătit pentru 3 zile înainte. Postează totdeauna motivator și oferă cât mai multă informație importantă în postare. Spre ex., dacă faci publicitate la un manual de studiu biblic, asigură-te că i-ai făcut o descriere motivatoare și că le-ai spus prietenilor tăi unde pot studia acest curs și unde pot face rost de manual. Un lucru foarte important este să-ți verifici postarea la exprimare și greșeli gramaticale. Citește bine textul înainte ca să postezi. Voi scrie în următorul articol mai mult la acest subiect.

Nu ceda disciplinei zilnice

Probabil, după citirea acestui articol te vei lăsa motivat să-ți faci un calendar și să începi să postezi zilnic pe profilul tău, dar după o perioadă de timp te vei opri din intensitate, pentru că te vor solicita alte lucruri nu mai puțin importante. Ori, s-ar putea ca să nu ai nicio reacție pozitivă din partea cititorilor tăi, ba chiar să te confrunți cu feedback negativ. Este important să nu cedezi sub niciun pretext. De multe ori am întâlnit oameni care în discuții private mi-au spus că mă urmăresc îndeaproape pe Facebook, dar niciodată nu au lăsat vreun Like sau comentariu. De aceea nu te descuraja când oamenii nu reacționază și nu primești încurajări din partea prietenilor tăi. Mai bine întreabă-te cât de des tu comentezi la postările prietenilor tăi și cât de mult îi încurajezi tu în slujirea pe care ei o fac în Evanghelie pe rețelele de socializare.

Ce faci când nu ai inspirație?

Am întâlnit creștini care, după ce le-am încredințat să posteze regulat pe o pagină de Facebook a bisericii lor sau a misiunii din care fac parte, am realizat că nu fac nimic de un timp îndelungat, motivând cu faptul că nu au avut inspirație pentru postări. Este adevărat că noi, fiecare, la o anumită etapă ajungem în criză de idei, dar în Evanghelie aceasta nu poate fi o scuză pentru a opri activitatea. Un creștin autentic nu se lasă condus de emoții și nu cedează ușor. De cele mai multe ori lipsa de inspirație este cauzată tocmai de lipsa calendarului postărilor. Atunci când ți-ai pus timp de o parte pentru planificarea postărilor și ți-ai gândit fiecare postare, cu siguranță vei veni cu mai puține scuze de acest gen.

Orientează-te la rezultat, nu la proces

Un element esențial în lucrarea pe rețelele de socializare este analiza postărilor. Există un pericol să intri într-o rutină și să te concentrezi mai mult la proces, decât la rezultat. Pune-ți timp zilnic ca să analizezi rezultatele fiecărei postări. Gândește-te cum poți să-ți îmbunătățești conținutul în așa fel încât să realizezi scopul propus în calendarul tău. Întreabă-i pe prietenii tăi, care fac o slujire similară, ce cred despre postările tale și ce recomandări de îmbunătățire ar avea pentru tine.

Dumnezeu să te ajute să-ți faci bine slujba aceasta cu toată pasiunea și perseverența și să te bucuri de oameni întorși la Hristos cu toată inima, care se botează și se implică activ într-un proces de ucenicizare. Eu, de când am început sistematic și intenționat să fac postăzi pe profilul meu de facebook, am reușit să-mi deschid un grup de studiere a Bibliei prin Skype și ca urmare să cresc ucenici pentru Domnul Isus Hristos. Dacă deja faci lucrare prin rețelele de socializare, m-aș bucura să împărtășești în comentarii experiența ta.