Cum să se pregătească profesorul înainte de fiecare lecție de studiul biblic inductiv?

Am primit această întrebare de la studenții Școlii Internaționale de Misiune – Precept Ministries Eurasia. Mai specific, am fost întrebată dacă este suficient să ai planurile de predare de la sesiunea parcursă la Institutul de Studiu Biblic Inductiv sau înainte de lecție mai trebuie să faci ceva. Trebuie să alcătuiești un plan nou ca să împrospătezi bine subiectul sau să mai studiezi încă o dată manualul? Trebuie să revizuiești planul de predare pe care-l ai de la sesiune?

Este diferit în dependență de situație. Voi explica mai jos felul cum eu obișnuiesc să mă pregătesc pentru lecție.

predare-la-scoala-de-misiune

Este foarte importantă disciplina pregătirii la sesiunile Institutului de Studiu Biblic Inductiv

Pregătirea de la sesiune este foarte importantă pentru calitatea predării Cuvântului lui Dumnezeu. Cred că înțeleg bine această importanță toți studenții Institutului de Studiu Biblic Inductiv, pentru că ceea ce putem reda prin cuvinte este așa de puțin în comparație cu impactul real pe care îl au sesiunile Institutului. Doar după ce studiezi la Institut înțelegi bine importanța sesiunilor, cât nu ai știut până atunci, cât ai pierdut și ce rol mare au. În timpul sesiunii înțelegem bine subiectul, îl studiem detaliat. Aceasta este absolut important. Nu poți preda un subiect pe care nu-l înțelegi bine sau nu ai siguranța că l-ai înțeles corect.

Acum în Chișinău se desfășoară sesiunea ”Consiliere Spirituală” în cadrul Institutului. Participanții studiază cursul ”Căsătorie Fără Regrete”. După sesiune vor putea preda cursul în grupele de studiu biblic pe care le vor deschide. Pentru o predare calitativă a Cuvântului, este imperativă disciplina în pregătirea profesorului, creșterea în cunoaștere.

Eu am luat decizie pentru viața mea să pun prioritate pe studierea Cuvântului lui Dumnezeu și pregătirea mea ca și profesor, așa cum a fost îndemnat Timotei de apostolul Pavel:

Pune-ţi pe inimă aceste lucruri, îndeletniceşte-te în totul cu ele, pentru ca înaintarea ta să fie văzută de toţi. Fii cu luare-aminte asupra ta însuţi şi asupra învăţăturii pe care o dai altora; stăruieşte în aceste lucruri, căci, dacă vei face aşa, te vei mântui pe tine însuţi şi pe† cei ce te ascultă. (1 Timotei 4:15-16)

Astfel, merg anual la Institutul de Studiul Biblic Inductiv să parcurg sesiunile de trei ori pe an. Anul acesta am absolvit nivelul I al Institutului. În octombrie voi merge la sesiune în România, la sesiunea pentru profesorii de limbă engleză unde vom studia cursul biblic ”Avraam. Cum să devii prieten cu Dumnezeul Cel credincios?”.

Pot deveni studenți la acest Institut creștinii interesați să învețe cum să împartă drept Cuvântul lui Dumnezeu ca să facă ucenici, marea însărcinare lăsată de Domnul Isus. Admiterea la Institut se face prin participare la primele 3 sesiuni din cadrul nivelului I – sesiunile ”Evanghelizare și Ucenicie”, ”Consiliere Spirituală” și ”Plantare de Biserici”. Următoarea sesiune de admitere va fi în ianuarie. Pentru detalii contactați +373 69 966779 sau scrieți la adresa info@precept.md.

Revizuiește tot ce trebuie să predai înainte de lecție

Dacă este proaspăt studiat cursul, nu trebuie să studiezi încă o dată manualul sau să faci un alt plan de predare. Folosește planul de predare pe care-l ai pregătit la sesiune, dar treci prin plan și revizuiește planul. Mai întâi treci prin toată lecția, citește textele biblice din lecție, apoi revizuiește planul. Când revizuiești planul, trebuie să ai în vedere publicul specific căruia îi predai, nevoile lor, problemele cu care se confruntă. În dependență de aceasta pregătește întrebările de aplicare pentru ei. Gândește-te ce înțeleg ei greu și ce trebuie să înțeleagă bine după lecție. Eu obișnuiesc să scriu planurile de predare în computer și de fiecare dată completez cu altă culoare ce este necesar să adaug în dependență de grupul căruia predau cursul. Este și mare diferență atunci când predai viitorilor profesori. Atunci planul lecției trebuie să acopere și aspectul de predare neapărat. Iată un exemplu puteți descărca lectia 8 cursul Legământul. Este planul lecției 8 la cursul LEGĂMÂNTUL, pe care l-am revizuit de câteva ori.

Când trebuie să completezi din nou manualul sau să scrii un plan nou

Dacă vrei să începi să predai un curs și a trecut mai mult timp după ce ai studiat cursul sau de la sesiune, ar fi bine să studiezi din nou același curs. Ia un manual nou și mai completează-l odată, apoi revizuiește planurile. Am văzut că face așa profesoara mea Anastasia Filat. Cred că este o împrospătare foarte necesară.

Dacă nu ești sigur de structura planului de predare sau vezi că nu este bine așa cum l-ai scris inițial, scrie alt plan. Asigură-te că este simplu și îți atingi scopul prin acesta – ucenicii vor înțelege bine bine ceea ce trebuie să înțeleagă la lecția respectivă.

Dacă nu ești sigur cu privire la unele aspecte sau nu ai înțeles bine lecția

Dacă nu ești sigur de structura planului sau nu ai înțeles bine lecția, întreabă încă o dată profesorul tău înainte să predai elevilor. Eu telefonez profesoara mea Anastasia Filat când am întrebări și-mi explică. Nu pot preda dacă eu am rămas cu neclarități sau nu am înțeles bine scopul lecției, structura. Poți întreba și colegii de la sesiune, dacă nu este profesorul disponibil sau este plecat.

Dacă apar întrebări în timpul lecției la care nu știi răspunsul, spune ucenicilor că nu știi. Niciodată nu putem pretinde că înțelegem toate lucrurile din Biblie și este absolut normal să nu avem răspuns la toate întrebările. Eu am avut așa situație și am spus că voi adresa întrebarea învățătorilor mei și voi mai studia să înțeleg. Ne-am uitat atent în text cu ucenicii atunci și am încercat să înțelegem, dar nu am dat interpretări de care nu sunt sigură, am rămas strict la ce spune Scriptura, chiar dacă mi-au rămas întrebări. Poți folosi butonul ÎNTREABĂ PREOTUL de pe site-ul www.moldovacrestina.md, de asemenea, recomandă și ucenicilor să adreseze aici întrebările care le apar.

Gândește-te ce întrebări ar putea avea ucenicii la subiectul studiat

Am întrebat pe facebook și alți profesori care predau Biblia după metoda inductivă și una din sugestii a fost aceasta. Este bine să fii pregătit bine pentru lecție și să poți răspunde ucenicilor. Când sunt cazuri în care nu știm răspunsul, recunoaștem, așa cum am scris mai sus. Dar, ca să putem bine explica la întrebările ucenicilor, să putem argumenta cu Scriptura bine trebuie să investim foarte mult în pregătirea noastră ca și profesori. Trebuie să studiem zilnic și să avem disciplina de pregătire la sesiuni. Sunt toate legate împreună.

Accentuez încă o dată că este foarte importantă pregătirea noastră, atitudinea noastră personală față de Cuvânt. Atât de bine se simte și se vede când profesorul se pregătește bine de lecție și când nu este pregătit. Tot la fel de bine se simte și se vede atitudinea lui personală față de Cuvânt. Dragostea profesorului față de studierea Bibliei se va transmite ucenicilor neapărat. Dar dacă aceasta nu este și ei nu o văd? Cât de motivați sunt ucenicii tăi după lecție să studieze mai mult? Cât de dornici sunt să studieze, să înțeleagă mai mult, cum cer aceasta? Cum vezi dragostea lor față de Cuvânt?