Plan de lecţie pentru ora clasei: Originea şi semnificaţia sărbătorii Sf. Valentin (14 februarie)

0
1235

Întrebare:

Unde pot găsi pe site-ul Moldova Creștină ceva scris despre Valentin şi Valentina care sunt sărbătoriţi la 14 februarie? Îmi amintesc că am citit cândva despre aşa ceva, dar nu pot găsi acum. Sunt studentă şi fac practica pedagogică. Pentru ora clasei mi s-a sugerat să pregătesc ceva la tema acestei sărbători. Dar, eu ştiu că această sărbătoare nu vine din sânul bisericii şi mă cam îngrijorez. Nu am inima deschisă să pregătesc această temă de discuţie cu elevii din clasa 6-a. Vă rog să mă ajutaţi. Ce aşi putea face? Să renunţ la aceasta şi să pregătesc altceva? Sau să pregătesc lecţia şi să explic la oră că această sărbătoare este ceva rău?

Nu am scris un articol aparte dedicat acestui subiect, dar am făcut referinţă la această sărbătoare în articolul Dragobetele – tentativă de a întoarce o naţiune creştină înapoi la păgânizm. Vă recomand să citiţi cu atenţie articolul.

Neapărat să faceţi această lecţie care vă oferă o frumoasă posibilitate să le prezentaţi elevilor dragostea lui Dumnezeu şi frumuseţea căsătoriei.

Cum să vă pregătiţi de lecţie?

  1. Ca să aveţi o mai bună înţelegere despre originea şi felul cum a fost schimbat felul de a sărbători de Sfântul Valentin, vă recomand să citiţi aceste articole:
    1. Istoria Sfântului Valentin: De la căsătorii interzise, la celebrarea internaţională a iubirii
    2. Sfantul Valentin: SARBATOAREA ROZ
    3. Despre Sfântul Valentin
  2. OPŢIONAL: Faceţi rost de manualul de studiu biblic după metoda inductivă “Căsătorie fără regrete” şi studiaţi cu atenţie lecţiile 7 şi 8 ca să înţelegeţi bine şi profund conceptul biblic despre dragoste şi cele patru feluri de manifestare a dragostei: agape, fileo, storge şi eros. Aceasta în caz că vor apărea mai multe întrebări la elevi în timpul lecţiei.

Cum să predaţi lecţia?

  1. Întrebaţi elevii:
    1. Ce este şi cum a început sărbătoarea Sf. Valentin?
    2. Cum este corect să fie sărbătorită?
    3. Ce credeţi că nu se potriveşte cu motivul acestei sărbători şi, totuşi oamenii fac de Sf. Valentin?
  2. Povestiţi elevilor pe scurt despre originea acestei sărbători făcând referinţă la:
    1. Lupercalla – sărbătoarea romană
    2. Paralela cu Dragobete
    3. Preotul Valentin care a oficiat căsătorii în timpul împăratului Claudiu
  3. Puneţi accent pe faptul că Sf. Valentin a fost un protector al dragostei în cadrul căsătoriei şi că este un abuz şi o batjocură faptul că această sărbătoare a devenit pentru unii un prilej de desfrâu şi imoralitate. Dovadă este faptul că la 12-14 februarie farmaciile semnalează cele mai mari vânzări de prezervative. Frumos ar fi ca în această lună să fie înregistrat cel mai mare număr de căsătorii. Un exemplu despre felul cum oamenii folosesc această sărbătoare pentru a batjocori dragostea adevărată şi actul căsătoriei este ce s-a întâmplat la Centrul MallDova la 14 februarie 2009, când au fost organizate adevărate orgii şi  un aşa numit “preot” dintre ei a oficiat “căsătorii pentru o noapte”…
  4. Întrebaţi opinia elevilor:
    1. Ce este dragostea adevărată?
    2. Ce legătură este între dragostea adevărată şi căsătorie?
  5. Citiţi pasajul din Epistola către Efeseni 5:22-33 şi puneţi următoarele întrebări elevilor ca să le discute şi să răspundă:
    1. Despre cine se spune în acest text că iubeşte?
    2. Cu se manifestă dragostea adevărată a unui bărbat?
    3. Cum se manifestă dragostea lui Isus Hristos faţă de iubita Lui, Biserica?
    4. Care sunt limitele dragostei adevărate?
  6. Citeşte pasajul din Evanghelia după Ioan 3:16, care este numit versetul de aur al Bibliei şi cere elevilor să răspundă la următoarele întrebări:
    1. Cine iubeşte potrivit cu acest text?
    2. Cine sunt cei iubiţi de Dumnezeu?
    3. Cum s-a manifestat dragostea lui Dumnezeu?
    4. În baza căror merite ne iubeşte Dumnezeu?
    5. Cum procedează cei care primesc dragostea lui Dumnezeu?
    6. Cu procedează cei care resping dragostea lui Dumnezeu?
  7. Prezentaţi-le elevilor manualul “Căsătorie fără regrete” şi recomandaţi-le să studieze acest curs. O opţiune este să studiaţi cursul în întregime  săptămânal la orele de clasă până la sfârşitul anului.

Dumnezeu să vă binecuvânteze în predare şi pe elevi să înţeleagă bine dragostea lui Dumnezeu faţă de ei care s-a arătat prin jertfirea Domnului Isus pe cruce. Voi aprecia dacă veţi reveni pe site ca să ne scrieţi cum a decurs lecţia şi care a fost răspunsul elevilor.