Un profesor trebuie să fie atât de bun încât…

… încât să-l poți compara cu o cafea :), … să-ți facă ora de curs interesantă, captivantă și să te ajute ușor să te concentrezi.

Nu vreau să spun că profesorul e responsabil de lenea/pasivitatea studenților/elevilor, dar de cele mai multe ori schimbarea în atitudinea acestora este în puterea profesorului. 

Fiind studentă la masterat, am observat cât este de greu să te concentrezi după o zi grea. Majoritatea masteranzilor lucrează și seara și la orele 17.30 ajung extenuați. Profesorii atunci se împart în 2 categorii: la ora cărora ai nevoie de cafea și mult efort ca să stai concentrat și a doua categorie – care devin ”cafea” pentru studenți. Aceasta am experimentat a doua variantă astăzi la orele profesorilor Vasile Filat și Vlad Gribincea.

Sunt puțini astfel de profesori, dar am avut harul să-i am la facultatea de drept, în școală și la Institutul de Studii Biblice Inductive din Moldova. Din școală îmi amintesc de Gudima Andrei și Frunză Natalia, deosebiți profesori, datorită cărora am îndrăgit fizica și chimia.

La universitate lecțiile au fost foarte captivante și interesante alături de mai mulți profesori – Eduard Serbenco, Diana Lazăr, Veaceslav Zaporojan, Violeta Cojocaru, Octavian Cazac, Vitalie Stati, Vladimir Grosu și alții. De la Facultatea de Drept pot enumera mai mulți, pentru că mai mulți mi-au fost profesori și m-au marcat, dar nu am scris o listă exhaustivă.

La școala de limbă engleză ”English For a New Life” am învățat foarte multe de la profesoare deosebite – Felicia Rotaru, Ala Talmazan, Elena și Erik Brewer, Natalia Boicu, Ina Harabadji.

Deosebiți profesori am cunoscut din anul 2008 când am început să studiez în cadrul Institutului Biblic Inductiv – Filat Vasile și Anastasia. Acești profesori sunt cei mai deosebiți, pentru că ceea ce m-au învățat va avea ecou în veșnicii – ei mă învață cuvintele vieții veșnice cu multă dragoste. Orele lor sunt atât de interesante, practice, relevante, actuale, răspund la nevoi și foarte bine pregătite. Sunt ochi și urechi la lecțiile de studiu biblic și îmi este atât de ușor să mă concentrez. 

Acum studiez la sesiunea ”Plantare de Biserici” predată de Vasile Filat cursul ”Doamne, vreau să Te cunosc” și cartea Faptele Apostolilor. E atât de interesant și util tot ce învăț, încât nici nu observ cum zboară timpul. Tare mi-ar fi părut rău dacă nu veneam la sesiune. Se merită tot timpul pe care-l petrecem, studiind Biblia – de la 10.00 la 17.00.

Comun la profesorii pe care i-am enumerat este predarea interactivă – studentul devine parte la procesul de învățare. Entuziasmul și profesionalismul, pregătirea evidentă a profesorului înainte de oră și interesul pentru rezultatele studentului aduce această schimbare în atitudine. 

Fiecare din ei sunt oameni foarte ocupați, dar spre deosebire de alți profesori, când vin în fața grupului, se rup de celelalte griji și la calitatea cea mai înaltă folosesc timpul pentru instruirea studenților. Am avut și profesori care parcă erau absenți la ore, furați de alte activități ce păreau mai importante. Entuziasmul la orele lor era mult mai scăzut.

Specificul despre care am vorbit mai sus – lecția interactivă cu implicarea studentului, este inerentă metodei inductive de studiere a unui subiect. Această metodă se aplică la Institutul de Studii Biblice Inductive.

Recent, la o tabără în satul Dănceni, unde am studiat un curs biblic despre ascultare ”Sens interzis, Iona!” cu copii, o mamă a spus:

„De s-ar aplica această metodă în școală, copiii ar învăța mult mai bine”.

Sunt deplin de acord cu această afirmație. Copiii sunt captivați în timpul studiului biblic inductiv și în dorința lor de a studia crește. După mine este cea mai bună metodă de studiere a Bibliei, dar și a altor discipline școlare sau universitare.

Totuși, atitudinea profesorului este decisivă! Mulțumesc enorm profesorilor care au dedicat timpul lor pentru a mă învăța calitativ și nu cu indiferență!

Tare-mi doresc să învăț și eu să fiu așa o profesoară și să aduc rezultate frumoase în viața multor oameni.