Subtilităţile cazului cu profesoara de la Băcioi care a bătut un elev

Lucrurile nu stau chiar aşa cum sunt prezentate şi înţelese de cel mai multă lume după reportajul de la ProTV în care profesoara de matematică bate un elev din clasa a 9-a. Vă invit să priviţi încă odată reportajul şi apoi să medităm puţin la câteva aspecte subtile care sunt trecute cu vederea.

Cine este mai vinovat?

Aproape toţi condamnă profesoara şi cer să fie trasă la răspundere penală. Dar de ce suntem atât de părtinitori? Fapta elevului oare este mai puţin gravă? Nu trebuie şi el tras la răspundere penală pentru astfel de tratament extrem de violent din punct de vedere psihologic şi emoţional pentru profesoară? Oare dor mai puţin rănile sufleteşti pricinuite de el ca cele pricinuite de profesoara disperată care a ajuns să aplice forţa fizică? De ce nu este şi el tras la răspundere penală pentru această crimă mărturisită de profesoară şi de colegii lui de clasă? De ce nu sunt traşi acum la răspundere penală sau administrativă părinţii lui pentru faptul că l-au „educat” în felul acesta, sau mai bine zis, pentru că nu l-au educat, ci l-au încurajat în astfel de comportament, fapt care l-au demonstrat prin felul cum am vorbit în reportaj? De ce procuratura nu-i trage la răspundere pe toţi, ci doar pe profesoara care, evident, a fost victimizată cel mai mult până la acest caz şi acum este victima cea mai mare? Dumnezeu nu este părtinitor şi el va interveni curând în acest caz ca să-şi ia pedeapsa toţi cei care comit acum această mare nedreptate?

Cum a ajuns filmul la ProTV?

Nu ni s-a comunicat aceasta din reportaje, dar nu este greu să ne închipuim? Faptul că elevii au mai pus un film înainte pe Internet în care au filmat această profesoară anul trecut, nu mă mir, pentru că am fost martor când în acel liceu s-a predat o lecţie în cadrul proiectului „Şcoala fără violenţă” în care au fost convinşi că nimeni nu are dreptul să-i pedepsească sau disciplineze şi că chiar dacă strigă cineva la ei deja pot să declare persoana respectivă la poliţie. Mi-ar fi plăcut să asist la o lecţie şi o campanie unde copiii să fi fost învăţaţi respect pentru părinţi, profesori şi toţi oamenii dar aşa fericire nu am avut. Sunt convins că campania aceasta, care s-a desfăşurat în toate şcolile din ţară, i-a încurajat pe elevii din această clasă să o provoace pe profesoară ca s-o poată filma şi apoi să o expună în presă batjocorind-o. De altfel, auziţi  cum cel care se declară in reportaj că este „victimă”, cât de mult a insistat pe parcursul întregii lecţii să o provoace pe profesoară la aceasta. Toată lecţia a  numit-o în toate felurile şi i-a zis: ”Du-te în p…, du-te în f…” . Parcă văd cum colegul lui „cameraman” a stat toată lecţia gata să filmeze dar nu i-a reuşit. Totuşi, săraca noastră „victimă” nu şi-a pierdut nădejdea şi când profesoara ieşea din clasă a mai încercat ultima metodă aruncând în ea cu hârtii ca şi cum ai proceda cu un câine. Cum se poate face aşa ceva? Să ne mai mirăm că biata profesoară nu s-a putut abţine de la o astfel de batjocură? Este de apreciat că s-a abţinut toată lecţia după ce a fost numită în toate felurile.  Sunt curios dacă s-au gândit la acestea cei care au realizat şi au transmis reportajul? Poate este bine să mai continue investigaţiile…

Despre şocul părinţilor…

Părinţii elevului spun că au fost şocaţi când au văzut imaginile. Un părinte  cu judecată ar fi rămas şocat când auzea ce cuvinte şi-a permis copilul lor să spună unei profesoare de 60 de ani şi nu  ar mai fi putut da ochii cu lumea de ruşine după aceasta. Ne mai mirăm după aceasta că copilul lor se poartă aşa? Şi să nu mai spună că cu această bătaie profesoara „le-a stricat copilul la cap”. Că el are probleme cu capul, putem judeca şi noi după felul cum se poartă cu cei mai mari, dar să nu spună nimănui poveşti, că nu suntem toţi de grădiniţă.

La ce au rămas profesorii?

Aceasta este întrebarea profesoarei disperate care l-a lovit pe elev. De ce noi nu vedem şi nu ne gândim la aceasta? Nu le pasă la nimeni de comportamentul extrem de obraznic şi batjocoritor al unor elevi, ca acest Marcel Dodon. Ce pârghii au acum profesorii pentru ai disciplina pe astfel de elevi? Să-i dea afară din şcoală? Şi ce se va realiza cu aceasta? Se vor duce să stea toată ziua în baruri, la internet-cafe să privească pornografii, să se drogheze, să înceapă a fura, etc.? Profesorii nu vor aceasta pentru că sunt conştienţi de pericolul care îl prezintă pentru societate astfel de metode. Atunci, ce le mai rămâne? Notele rămân unica pârghie şi este de înţeles pentru părinţii copiilor obraznici să se aştepte pentru copilul lor să aibă probleme cu notele, pentru că profesorii nu mai au nici o pârghie, nimic. Este strigător la cer ce se întâmplă şi avem nevoie în mod de urgenţă de o Lege pentru prevenirea şi combaterea comportamentului obraznic al elevilor în şcoli.

Ce consecinţe va avea acest caz?

După ce a fost mediatizat pe larg acest caz şi după ce a văzut toată lumea nedreptatea făcută la ce urmează să ne aşteptăm? Este simplu să ne dăm seama? Elevii obraznici, care sunt nu puţini, au fost încurajaţi grozav acum şi vor face lucruri şi mai înjositoare ca să-i prindă pe profesori în curse şi să-i batjocorească, după exemplul lui Marcel Dodon şi al complicilor săi. Se gândesc la aceasta cei de la ProTV, procuratura şi Ministrul Educaţiei? Au un plan să oprească acest mare rău care l-au declanşat împreună cu organizatorii campaniei „Şcoala fără violenţă”?

O altă consecinţă este că profesorii nu vor mai avea aceeaşi autoritate şi, dacă au ajuns de nimic în ochii elevilor, a părinţilor şi a statului de ce ar mai trebui să facă munca grea care, pe lângă faptul că nu este remunerată adecvat, mai este şi folosită acum ca şi o cursă pentru ei şi un prilej de ai expune la batjocură?

Vor mai dorim studenţii care învaţă acum pedagogie să devină profesori?

Interesant, cum se procedează în alte ţări când un elev îşi permite să înjure şi să batjocorească un profesor?

Ce atitudine crede cititorul că trebuie să luăm noi şi ce anume trebuie să facem pentru a opri acest mare dispreţ care a fost declanşat?