Sfaturi pentru profesori – #4 (Interacțiunea cu audiența)

Cea mai mare ofensă pentru profesor este să-i vadă pe studenți cum adorm la lecție, dar nici studenții nu se simt bine să stea la o lecție care îi adoarme. Ca să nu se întâmple aceasta, trebuie în primul rând să oferi învățătură sănătoasă, de valoare și relevantă și să interacționezi cu studenții. Iată câteva sfaturi în acest sens: 

1. Nu vorbi doar tu. Excepție fac cazurile când lecțiile se înregistrează video. 

 

2. Adresează întrebări și lasă-i pe studenți să răspundă. Nu răspunde tu pentru ei. 

 

3. Nu adresa întrebări care nu se potrivesc cu vârsta și nivelul studenților tăi. Dacă le predai adolescenților, tinerilor sau oamenilor maturi, pune întrebări care îi vor provoca să gândească, să analizeze etc. Dacă întrebările vor fi prea simple sau ca la grădiniță, atunci aceasta va face lecția să fie și mai plictisitoare pentru ei decât atunci când vorbești doar tu. Învățătoarea mea, Mia Oglice, este deosebit de iscusită în adresarea întrebărilor profunde care îi face pe ucenici să gândească asupra lor încă mult timp după lecție. 

 

 

4. Când este nevoie să citești texte biblice, cere-le ucenicilor să citească. Aceasta tot este un fel de a-i implica pe ei. 

 

5. Ferește-te de cursa în care cad unii profesori ce vor să facă lecția interactivă și folosesc tot felul de jocuri care nu fac sens și din lecție nu se aleg oamenii cu nimic afară de distracție. 

 

Dacă ți-au apărut anumite întrebări după citirea acestui articol, folosește forma de pe acest site și adresează întrebarea ta. Dacă îmi va sta în putere, voi răspunde cu plăcere. Dumnezeu să te binecuvânteze.