Dumnezeu a răspuns imediat și nu reușea să primească comenzile la trei linii de telefon

Când predam cu soția un curs în orașul Sacramento, am fost găzduiți de Salwan și Mila Alnofily. Sal este haldeu de naționalitate și în fiecare dimineață pregătește o cafea foarte gustoasă și apoi avem totdeauna discuții interesante. În dimineața aceea eu m-am sculat mai devreme și tocmai citisem știrea tristă despre tragedia de la Căușeni, când două persoane au înghețat în mașină, pentru că cei de la serviciul de salvare 112 nu au intervenit după ce au fost apelați de 8 ori. Prim-ministrul Recean l-a demisionat pe șeful acestui serviciu 112 și a spus că acest departament, în loc să salveze vieți, se ocupă de pasarea informației. Evident că acei oameni din vina cărora s-a întâmplat tragedia nu au dragoste de oameni și nici frică de Dumnezeu, căci dacă aveau, făceau tot ce le stătea în puteri ca să salveze de la moarte oamenii aflați în primejdie.

–  Sal (prescurtat de la Salwan), ție îți place munca ta? am întrebat, gândindu-mă că el are un atelier unde instalează parbrizele la mașini.

– Foarte mult! a fost răspunsul lui Sal. Dacă aș câștiga un milion de dolari la loterie, tot aceasta aș face. Abia aștept să vină ziua să merg la serviciu. Mai apoi, soția lui, Ludmila, mi-a spus că atunci când merg în vacanță, Sal nu poate sta mai mult de o săptămână și vrea să se întoarcă cât mai degrabă la serviciu.

– Dar ce anume îți place în munca ta, Sal? am întrebat eu, pentru mi se pare că a dezinstala și instala parbrize nu este prea interesant. Sau chiar dacă ar fi, poate când faci prima dată, sau a doua, sau la o mașină specială, dar să faci același lucru în fiecare zi…

– Îmi place să discut cu oamenii, să-i văd împliniți, să-i cunosc, a răspuns Sal. Deci, nu mașinile, nu parbrizele, ci oamenii sunt cei care îl fac pe Sal să se grăbească de dimineață la serviciu și să nu se poată odihni prea mult.

– Spune-mi un caz interesant pe care l-ai avut cu oamenii care au apelat la serviciile tale.

– Sigur. Am foarte multe cazuri interesante. A venit odată un om, fiind îndreptat de compania lui de asigurare și, după ce i-am schimbat parbrizul, a telefonat în aceeași zi de la compania de asigurare o doamnă și mi-a spus că acel om i-a contactat și le-a spus că este foarte satisfăcut de serviciul oferit de noi. Apoi, a mai trecut o săptămână și din nou au telefonat de la compania de asigurare și au zis că acel om a telefonat din nou și le-a spus că este profund impresionat de serviciul oferit și a cerut celor de compania de asigurare să-i comunice lui Sal că el, ca și client, a rămas foarte satisfăcut de serviciul oferit. Doamna de la compania de asigurare a spus că nu a mai avut așa caz ca să insiste clientul să transmită mulțumire la atelierul unde i-a fost reparată mașina și încă să o facă de două ori.

– Dar ce ai făcut diferit pentru acel om când i-ai instalat parbrizul? am întrebat eu.

– Nimic. Am făcut totul cum fac pentru toți oamenii. Chiar nu-mi amintesc niciun lucru să fi făcut deosebit.

M-am gândit că tocmai aici și este toată frumusețea – că a făcut totul obișnuit, la cea mai mare calitate și mi-am amintit cuvintele din Biblie:

Orice faceţi, să faceţi din toată inima, ca pentru Domnul, nu ca pentru oameni, ca unii care știţi că veţi primi de la Domnul răsplata moștenirii. Voi slujiţi Domnului Hristos. (Coloseni 3:23-24)

Dacă colaboratorii de la serviciul 112 ar fi avut atitudinea lui Sal, ar fi intervenit imediat, ar fi făcut tot ce le stă în puteri și nu aveau să moară acei doi oameni în mașină.

Mi-a povestit Sal a doua istorie. L-a telefonat într-o zi o doamnă și i-a spus că are nevoie să schimbe parbrizul. Din discuție a înțeles că acelei femei tocmai îi decedase soțul. Sal a hotărât să-i schimbe parbrizul gratuit, ca să facă o binefacere pentru ea și să-i ușureze durerea. Ea era încă la atelierul lui cu mașina, când a venit o un bărbat, care spunea că după accidentarea mașinii i-au instalat parbrizul la un alt atelier, dar nu au făcut bine calibrarea și acum compania de asigurare l-a trimis la Sal ca să schimbe parbrizul. Sal, ca un om cinstit și drept în toate, a telefonat la compania de asigurare și le-a spus că nu este nevoie să schimbe parbrizul pentru că este bun cel instalat deja și că el doar îl va calibra și în loc de $2200 va costa $500. Cei de la compania de asigurare au insistat să fie schimbat parbrizul și Sal, neavând încotro, a făcut acel lucru. Venitul lui de la acea comandă a fost de zece ori mai mare decât l-a costat să schimbe parbrizul la mașina văduvei. Iată cum Dumnezeu cinstește omul generos și cum s-au împlinit cuvintele Scripturii:

Unul care dă cu mână largă ajunge mai bogat; și altul care economisește prea mult nu face decât să sărăcească. Sufletul binefăcător va fi săturat, și cel ce udă pe alţii va fi udat și el. (Proverbe 11:24-25)

Al treilea caz pe care mi l-a povestit Sal în timp ce beam cafeaua gustoasă a fost următorul. Într-o zi a venit o femeie credincioasă de la biserică, care a fost îndreptată la el de un prieten creștin. Din respect și apreciere pentru prietenul său, Sal a hotărât să nu ia plată de la această femeie și apoi nici parbrizul nu trebuia schimbat, ci doar să fie reparate câteva leziuni pe sticlă. La plecare, creștina a rămas foarte surprinsă și i-a spus: “Dumnezeu să te binecuvânteze și să te răsplătească”. Nici nu a ieșit bine mașina acelei femei din atelierul lui Sal și au început să sune toate trei telefoane. Era bombardat de comenzi și cu greu a reușit să le preia pe toate.

Când am mers la Sal în atelier, mi-a atras atenția inscripția mare cu următorul text din Biblie: “Isus i-a zis: „Eu sunt Calea , Adevărul și Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine.” (Ioan 14:6) Dumnezeu să-l ajute pe Sal și pe noi toți să urmăm această unică cale spre mântuire, care este învățătura sănătoasă a Domnului Isus Hristos, așa cum o găsim lăsată în Biblie. Să trăim frumos, ascultând în toate de Mântuitorul nostru care, fiind bogat, s-a făcut sărac pentru noi, ca noi să fim îmbogățiți prin El. Prin tot ce suntem și facem să vestim mântuirea Lui și să fim o mireasmă a cunoștinței lui Hristos în orice loc.