Înțelegerea mesajului homosexual: Concluzie (II)

V. Întotdeauna abordează aspectul conduitei, care, prin natura sa este volitivă

SH: “Aceste studii există. Dar homosexualii nu sunt obligaţi să dovedească că îşi merită  drepturile de bază. Voi nu aveţi nevoie să dovediţi heterosexualitatea voastră pentru ca să vă obţineţi drepturile, nu-i aşa?

Tu: “Acum ne întoarcem de unde am pornit cu privire la întrebarea dacă homosexualitatea este echivalentă cu heterosexualitatea. Dar încă nu aţi definit ce este homosexualitatea şi ce este heterosexualitatea. Nu este aceasta o întrebare ce ţine de comportament?

VI. Nu te lăsa dus într-o discuţie despre subiecte abstracte.

Menţine discuţia asupra faptelor care pot fi observate şi măsurate obiectiv şi nu asupra lucrurilor subiective.

SH: “Nu, nu ţine de comportament, ţine de orientare. Am mai spus deja aceasta. Poţi fi homosexual şi celibatar. Să fii homosexual înseamnă să te îndrăgosteşti de cineva care este de acelaşi sex cu tine. Asta e.”

Tu:” Atunci cum rămîne cu sexul. Dacă orientarea nu are nimic de a face cu comportamentul sexual, ce-i opreşte pe pedofili de a pretinde că sunt egali cu homosexualii şi heterosexualii? Dacă ei niciodată nu ajung la relaţia fizică, ce mai contează dacă se îndrăgostesc de un copil?

VII. Foloseşte propoziţii afirmative pentru a-ţi revendica iniţiativa în discuţie.

SH: “Da, dar pedofilia este ilegală.”

Tu: “Corect. Comportamentul este ilegal, dar nu şi gîndurile şi sentimentele. Iată de ce este foarte important să fim cît mai specifici în ce priveşte definiţia homosexualităţii şi heterosexualităţii, înainte de a decide dacă acestea două sunt egale. Dacă e vorba doar de gînduri şi sentimente, atunci probabil că ele sunt egale, dar atunci la fel sunt şi toate celelalte orientări. Dacă le comparăm după tipurile de comportament pe care ele le implică, aceasta este un aspect total diferit. Comportamentul pedofililor este ilegal pentru că aceasta afectează grav copilul. Homosexualitatea este ilegală în multe ţări pentru că acest comportament duce la răspîndirea bolilor şi diverse disfuncţii.“

VIII. Fă-l pe oponent să se confrunte cu propriile greşeli în felul de a gîndi

SH: ”Dar heterosexualii la fel se angajează în comportamente riscante ca şi homosexualii.”

Tu: “Deci eşti de acord că dezaprobarea oricărui comportament sexual dăunător este rezonabilă?”

IX. Urmăreşte punctul slab în concluzia sa ilogică

SH: “Nu, eu nu cred că cineva este în drept să judece ceea ce fac alţii  în intimitatea propriului dormitor.”

Tu: ”Dă-mi voie să sumarizez ceea ce spui. Homosexualii şi heterosexualii sunt diferitţi doar prin faptul cum îşi aleg partenerul, unii sunt de acelaşi sex, alţii de sex opus, dar ei sunt egali în ce ţine  felul comportamentului sexual în care se angajează.  De asemenea, crezi că societatea nu are dreptul de a reglementa conduita sexuală chiar dacă aceasta prezintă o ameninţare publică, dar a-ţi face o excepţie cu privire la pedofili. Este corect?

X. Măsoară-ți succesul

Măsoară succesul tău după măsura în care ai reuşit să-i iluminezi cu adevăr pe cei care ascultă discuţia voastră, şi nu după dorinţa oponentului de a-şi schimba părerea şi felul de a gîndi.

SH: “Eu nu-ţi voi permite să mă prinzi în capcana homofobiei. Problema ta e că tu eşti un bigot.”

Tu: “Problema ta este că tu nu înţelegi că homosexualitatea este foarte diferită de heterosexualitate. Heterosexualitatea descrie felul în care orice fiinţă umană este menită să funcţioneze într-un mod compatibil cu partenerul de sex opus. Homosexualitatea ar putea fi echivalentă doar dacă ar fi înrădăcinată într-un plan fiziologic comparabil. În loc să fie aşa, chiar şi angajîndu-se în actul homosexual, o persoană rămîne inerent şi imutabil heterosexuală după natura sa. Orientarea sexuală este doar un model teoretic care îţi permite să pretinzi că sexualitatea este o stare subiectivă a minţii şi nu o formă de conduită fizică voluntară.

Analiză

Conversaţia ipotetică precedentă este de fapt o combinaţie a mai multe discuţii reale pe care le-am avut cu susţinătorii poziţiei homosexualilor.  Ea descrie clar şi onest comentariile tipice şi atitudinile celor care se ridică în apărarea homosexualilor. Ceea ce putem vedea din ea este faptul că nu poţi ajunge la un numitor comun cu sofiştii homosexuali, atît timp cît ei sunt interesaţi doar de a ieşi învingători în dezbatere şi nu de adevăr. Dar sunt şi oameni care abia de pot repeta ceea ce au fost învăţaţi de homosexuali  şi care sunt victimele sofismului, nu sofişti.  Aceşti oameni pot fi convinşi de adevăr. Unicul sens în a duce o dezbatere cu un sofist este de a-ţi perfecţiona abilităţile de a conversa. De obicei veţi avea şi un auditoriu. În acest caz caută prilejul de a educa audienţa şi nu fi descurajat dacă oponentul tău refuză să vadă realitatea. Cînd toate au fost spuse şi făcute, unica soluţie reală la problemele create de sofiştii homosexuali este de a restaura un standard adevărat în orice instituţie unde sofiştii sunt la putere. Aceasta înseamnă că noi, care am învăţat cum să biruim sofismul homosexualilor, trebuie să fim într-o competiţie activă pentru a influenţa în aceste instituţii şi şă-i convingem pe cei care iubesc adevărul, ca şi noi, să facă la fel.

Traducere: Ala Talmazan