Educație sau desfrâu?

Astăzi am citit un articol unde sunt prezentate topul celor 10 romane basarabene și contribuția lor la cultura Republicii Moldova. Am rămas indignată de lista romanelor care au intrat în acest top. 

Fiind și eu elevă, de multe ori la școală, pentru tema de acasă, am avut de citit diferite romane în timpul verii. Majoritatea romanelor date de profesori nu aveau o morală, care ar putea schimba spre bine societatea noastră. Deseori, rămâneam uimită de ideile și cuvintele întrebuințate de poeții și prozatorii români. La școală suntem învățați să-i respectăm pe fiecare din ei și să creștem în învățăturile lor. Sunt lucruri pe care uneori nu le înțeleg: cum poate un om cu nume mare să folosească cuvinte necenzurate sau să dea elevilor de clasa a 8-a ca temă de acasă să citească romanul ”Singur în fața dragostei”? Acolo sunt descrise lucruri, pe care cred că nu trebuie să le citească un copil de 14 ani. Noi suntem înconjurați de această atmosferă a stricăciunii operelor române. Apoi, se miră mulți de ce copii din zilele de azi sunt atât de destrăbălați? Răspunsul este că astfel suntem învățați la școală. 

Din principiu, eu nu citesc romanele date la școală, pentru ca să nu am învățaturi nefolositoare în viața mea. Vreau, prin ceea ce citesc, să pot schimba viitorul Republicii Moldova. Îndemn toți elevii din Moldova să se abțină de la aceste romane, care pot afecta alegerile viitoare. Îi rog pe miniștrii, care sunt în fruntea țării noastre, să analizeze fiecare roman în parte, pe care îl recomandă elevilor, dacă doresc ca viitoarea generație să fie una cumpătată. Iar pe iubiții noștri poeți și prozatori, îi rog să se gândescă și la faptul că noi, elevii, îi citim și deseori acționăm conform celor spuse de ei.