Lecţii de bun simț în deservirea clienților

După ce am făcut azi câte o vizită la o ambasadă şi la un schimb valutar, am hotărât să scriu o postare despre importanţa manifestării unei atitudini frumoase în ce privește deservirea oamenilor la locurile de muncă. O deservire bună constituie cheia succesului oricărei afaceri.

deservire

Când oferi deservire, nu fi cu o înfăţişare posomorâtă sau supărată

La ambasadă, domnişoara care era la ghişeu, cu toate că era îmbrăcată destul de elegant şi machiată cu cumpătare, avea o faţă supărată şi care arăta nemulţumire faţă de oricine se apropia. Am avut impresia că nu am venit la timp, sau că nu ar fi trebuit să fi venit, sau că am greşit ghişeul şi am încurcat-o din lucrul ei. Însă nu era valabil în acest caz nici unul din aceste motive. Supărată mi-a spus că actele mele nu sunt gata şi că pot pleca, sau să vin altă dată, sau dacă vreau să aştept până mi se vor oferi. Am preferat să aştept şi am văzut că oricine alţii s-au apropiat, au fost întâmpinați de aceeași deservire – o înfăţişare supărată plină de nemulţumire. Imediat după aceasta, am mers la un schimb valutar şi acolo, doamna care era la ghişeu, iar avea o înfăţişare foarte, foartre supărată, parcă aş fi venit să împrumut de la ea o sumă mare de bani, sau să-i iau cu sila şi nu să schimb făcându-i astfel un profit din care se alcătuieşte în cele din urmă şi salarul ei şi pentru care ar fi trebuit să-mi fie recunoscătoare sau cel puţin salutabilă. Mă întreb de ce procedează astfel acești oameni. Posibil că este un fel al lor de a se răzbuna pe cei care le fac neplăceri când merg ei la alte ghişeie a altor organizaţii, sau poate au neplăceri cu cei de acasă şi acesta este felul lor de a se răsplăti pe tot neamul omenesc. Nu este bună o astfel de deservire şi nu este corect să procedăm astfel. Există un proverb în popor care spune „Ce ţie nu-ţi place – altuia nu-i face!” Proverbul pune lucrurile într-un fel negativ, dar Domnul Isus a spus pozitiv şi foarte frumos acest principiu când a zis: „Tot ce voiţi să vă facă vouă oamenii, faceţi-le şi voi la frel; căci în aceasta este cuprinsă Legea şi Proorocii” (Evanghelia după Matei 7:12) Deci, să le facem oamenilor nu potrivit cu ceia ce fac ei faţă de noi, ci cum am vrea să fie purtarea şi atitudinea lor, aşa o purtare şi atitudine să avem noi faţă de alţii. De altfel, relaţia care o avem cu oamenii, reflectă relaţia care o avem cu Dumnezeu.

Caută să le vii în ajutor oamenilor arătând bunătate

În timp ce aşteptam la ambasadă, un alt domn cu o doamnă au venit la ghişeu şi după ce au venit cu toate actele, au prezentat un raport de câţiva metri de hârtie de la bancă, care includea toate detaliile ca în cele din urmă, să audă cum femeia de la ghişeu le-a spus cu o voce rece, lipsită de orice înţelegere şi compasiune: „Nu este indicat totalul, trebuie să mergeţi să aduceţi din nou un alt act.” Nici nu a căutat să înţeleagă ce era scris pe acel act, a lăsat pe oameni să meargă şi să facă repetat acele acte. Oamenii erau atât de epuizaţi şi era evident că de multe ori au fost întorşi înapoi iar şi iar. Dumnezeu spune în cartea Proverbelor lui Solomon: ” Nu opri o binefacere celu ce are nevoie de ea, când poţi s-o faci. Nu zice aproapelui tău: „Du-te şi vino iarăş; îţi voi da mâine!” când ai de unde să dai.” (Proverbe 3:27-28)

Ce deservire le oferi oamenilor cănd apelează după ajutorul tău, sau în timp ce le slujeşti fiind la serviciu? Nu vrei să-i faci pe oameni să vadă faţa Domnului Isus pe faţa ta în timp ce le slujeşti? O poţi face.