Orice echipă de jurnalişti care editează o publicaţie periodică, fie acesta un ziar, o revistă, un portal de noutăţi sau un blog, sunt interesaţi ca publicaţia lor să fie citită de un număr cât mai mare de oameni. În acest articol vin să împărtăşesc câteva sfaturi practice care vor ajuta pe cei ce promovează publicaţia periodică respectivă să facă o prezentare cât mai eficientă.
Foloseşte orice ocazie pentru prezentarea publicaţiei
Când zic orice ocazie mă refer la posibilităţile de a face o prezentare unei persoane cât şi la un grup de oameni. Nu uita că pentru o publicaţie periodică ca să ajungă a fi cunoscută de cititori, atunci când se depune tot efortul, va lua o perioadă de 2 ani. Deci, toţi membrii echipei trebuie să depună toate eforturile pentru a face cunoscută publicaţia periodică şi toate beneficiile ei.
Prezintă beneficiile publicaţiei pentru cititori
Nevoile oamenilor diferă, dar şi grupele de oameni sunt diferite. De obicei, într-un grup de oameni predomină o anumită categorie cu anumite nevoi şi interese. Atunci când ţi se oferă posibiltatea să faci o prezentare a publicaţiei periodice la un om sau la un grup de oameni, gândeşte-te bine care sunt nevoile lor şi ce articole din ce numere ale publicaţiei vor răspunde cel mai bine acelor nevoi. Ia cu tine neapărat copiii ale acelui ziar şi propune oamenilor. Spre exemplu, dacă doreşti să faci o prezentare a Ziarului Liber la universitate, cu siguranţă că studenţii se vor arăta interesaţi de articolul “Cum se cere o fată în căsătorie?” sau “Cum să te porţi când eşti cerută în căsătorie?”. Dacă mergi la Universitatea de Medicină să faci o prezentare la studenţi şi profesori, sau la un grup de medici, articolul “Jurământul lui Hipocrate din perspectiva Bibliei şi a realităţii” va interesa pe mulţi. Am dat doar câteva exemple, dar cel care va merge să facă prezentarea, trebuie să aleagă bine numerele care le va prezenta. Să aibă cu sine însă mai multe numere ale publicaţiei respective.
Prezintă beneficiile generale ale publicaţiei prezentând categoriile
Spune la oameni de ce au fost alese anume acele rubrici ale ziarului sau revistei şi ce scop se urmăreşte prin aceasta. Este bine să fie spus puţin şi despre istoria apariţiei publicaţiei, şi mai ales ce scop au urmărit şi urmăresc fondatorii. Nu întraţi însă în prea multe detalii care nu au nici pe departe a face cu interesele şi beneficiile ascultătorilor. Aceasta îi va plictisi şi nu vor arăta interes nici faţă de prezentator şi nici faţă de prosudul care este prezentat.
Promovaţi valori adevărate prin publicaţia periodică pe care o editaţi.