O vizită cu studiu biblic inductiv în Noua Zeelandă

În perioada 24 februarie până la 4 martie am avut privilegiul să însoțesc pe învățătorii mei în Noua Zeelandă. În calitate de vice-președinți pentru misiunea globală la Precept Ministries International, Mia și Costel Oglice au făcut o vizită în această țară cu scopul evaluării și încurajării lucrării și a directorului național Barbara Kipfer.

Când zburam în avion spre Noua Zeelandă, am stat alături de Daniel,  un marinar român care mergea să ia vaporul de acolo ca apoi timp de patru luni să facă drumul spre Europa. A fost foarte deschis la mesajul Evangheliei și a avut multe întrebări din Biblie, așa că  mare parte din lungul nostru zbor l-am petrecut vorbind din Scripturi. Rugați-vă pentru mântuirea acestui om și ca să-l folosească Dumnezeu pentru lărgirea Împărăției Cerurilor.

Noua Zeelandă este cea mai îndepărtată țară și, cum spunea și Daniel, este la capătul pământului, căci după ea urmează Antarctida. Fiind alcătuită din două insule mari și alte insule mai mici, aceasta este cea mai tânără, dar și cea mai industrializată țară din Oceania. Primii oameni, numiți Maori, au venit aici în secolele XIII – XV. Apoi, când au venit europenii localnicii au primit credința creștină, dar, fiind înșelați, repede s-au dezamăgit de creștinism și încă și azi o privesc ca și religie a cotropitorilor, iar pe albi îi numesc „Pokeha”, ceea ce ar avea o conotație nu chiar bună. Flora și fauna în această țară este foarte diversă, dar și diferită de restul lumii.

Aici nu existau mamifere până la venirea europenilor. Chiar și acum pe insulă nu există animale răpitoare și șerpi veninoși. Faptul acesta i-a motivat pe europeni să dezvolte foarte mult zootehnia și pe toată insula, cât am călătorit, peste tot am văzut cirezi mari de oi și vaci.

Orașele arată frumos și modern, bine aranjate.

În Noua Zeelandă sunt 3 feluri de kiwi. Pe lângă fructul pe care noi îl cunoaștem sub această denumire și care aici crește în cantități mari și este foarte gustos, aici mai este o pasăre rară care se numește tot KIWI. Este o pasăre nocturnă care nu poate zbura și un lucru interesant este că din moment ce masculul și femela formează un cuplu, rămân așa pentru tot restul vieții. Oamenii albi din Noua Zeelandă, de asemenea, sunt numiți KIWI.

Orașul Christchurch (Biserica lui Hristos) este locul unde ne-am întâlnit cu sora Barbara Kipfer și de acolo am mers în orașul Timaru unde am avut, în prima seară, o prezentare a lucrării din Eurasia și a manualelor de studiu biblic.

Pastorul Jeff Coleman conduce grupe de studiu biblic în acest oraș și auzind de Școala Timotei și efectul acesteia în Eurasia s-a arătat deosebit de interesat să înceapă o astfel de școală și în Noua Zeelandă, căci el lucrează cu un mare număr de tineri și adolescenți.

A doua zi, în orașul Timaru oamenii au venit să învețe metoda de studiu biblic inductiv și am studiat Epistola III a lui Ioan după instrucțiunile din Biblia Internațională de Studiu Inductiv.

De acolo am plecat în orașul Dunedin unde am condus un seminar similar.

Din orașul Dunedin am plecat la Aukland, cel mai mare oraș din Noua Zeelandă. Fiind prinși cu multă slujire, am fost nevoiți să răspundem la mesaje în drum și așa să putem ține ritmul cu lucrarea frumoasă din Eurasia și din lumea întreagă care merge crescând.

În orașul Aukland am prezentat lucrarea, materialele de studiu biblic și am studiat Epistola III către Ioan în două biserici baptiste.

Am rămas profund impresionați de soția pastorului, care, fiind paralizată de mulți ani, a venit la studiu și în tot timpul a avut pe față zâmbetul care exprima multă bucurie de la relația cu Dumnezeu. Paralizia i-a afectat graiul și nu poate vorbi. Comunica cu noi prin intermediul unui iPad pe care scria textul. Am primit multă bucurie și încurajare văzând în această femeie o inimă plină de bucuria și pacea Domnului Isus.

Conducătorul unei misiuni care au lucrare mare în China s-a arătat deosebit de interesat de manualul “English for a New Life for Kids” și de manualele de studiu biblic pentru copii. Am discutat posibilitățile de implementare a acestor manuale în lucrarea pe care o fac ei cu copiii în acea țară. Rugați-vă ca să ajute Dumnezeu să începem cât mai curând pregătirea profesorilor în acea țară.

O pregătire specială a fost făcută cu liderii care conduc grupe de studiu biblic inductiv. Învățătorii Mia și Costel Oglice au predat cursul “Epistola lui Pavel către Tit” din seria “Învățătură peste Învățătură”.

Liderii care au participat au găsit acest curs deosebit de actual pentru bisericile din Noua Zeelandă și doresc să-l predea la cât mai mulți.

Când mergeam spre orașul Orewa unde urma să conduc un studiu biblic, am fost impresionați să vedem cât de mulți oameni au venit la un concurs biblic și ne-am fi dorit să fie așa o prezență la studiu biblic și la serviciile divine. În același timp am realizat încă o dată că sportul oferă mari posibilități pentru evanghelizarea acestei națiuni, pentru că oamenii sunt foarte pasionați de sport.

În orașul Orewa am condus un studiu biblic după care oamenii s-au înscris și au format un grup de studiu biblic, iar unii au cumpărat manuale ca să facă studiu biblic cu familia.

Mi-a făcut plăcere să-l cunosc pe Matthew Chan, campion la Taekwon-Do, deținător al centurii negre și instructor. Matthew a rămas impresionat să afle despre felul cum în Moldova și în alte țări din Eurasia am folosit până acum această artă marțială pentru vestirea Evangheliei și dorește să vină la o tabără de Taekwon-Do în Moldova.

Duminică am avut bucuria să vizitez și unica biserică baptistă rusească din Noua Zeelandă. Se află în orașul Aukland. La invitația pastorului Dmitrie duminică am avut bucuria să povestesc despre lucrarea din Moldova și din Eurasia și să facem un studiu biblic cu întreaga biserică.

Pastorul Dmitrie a venit împreună cu soția și cu copiii din orașul Blagoveșchensk, Siberia. S-a bucurat când a aflat că Iacov Delakovici Delakov care a  jucat un mare rol la plantarea bisericii baptiste de acolo a propovăduit Evanghelia și în Chișinău. Pastorul Dmitrie dorește să înceapă cu biserica întreagă a studia un curs biblic inductiv de 40 de minute. Am mai discutat și posibilitatea ca să vină o profesoară vorbitoare de limbă engleză și să predea un curs biblic inductiv și astfel să ajute pe membrii bisericii să însuseașcă mai ușor limba vorbită în această țară. De la pastorul Dmitrie am aflat că în orașul Aukland există și o biserică română, dar, cu părere de rău, nu mai reușeam să o vizitez.

Vă mulțumesc tuturor celor care v-ați rugat pentru această călătorie și pentru noi. Dumnezeu ne-a dat izbândă și venirea noastră nu a fost zadarnică. Liderii au fost încurajați și pregătiți pentru lucrarea pe care o fac. Barara Kipfer, directorul național al misiunii Precept Ministries, și conducătorii grupelor de studiu biblic doresc să începem cât mai curând un grup al Școlii Timotei și facultatea de pregătire a profesorilor de limbă engleză. Rugați-vă pentru aceste proiecte, pentru lucrarea bisericii rusești și pentru începerea Şcolii Timotei și a facultății de limbă engleză în China.

După ce am petrecut ziua de duminică, 4 martie, în orașul Aukland, seara, la orele 23:55 am zburat spre Institutul Haggai care se află pe insula Maui din Pacific. După o noapte de zbor, am ajuns dimineața și era din nou duminică dimineața, 4 martie. Mă gândesc că de multe ori dorim să ne ofere Dumnezeu din nou timpul pe care îl trăim ca să-l investim  mai înțelept. Domnul să ne ajute să trăim fiecare clipă așa ca înainte de plecarea din lumea aceasta să putem spune ca și apostolul Pavel:

M-am luptat lupta cea bună, mi-am isprăvit alergarea, am păzit credinţa. De acum mă aşteaptă cununa neprihănirii, pe care mi-o va da în „ziua aceea” Domnul, Judecătorul cel drept. Şi nu numai mie, ci şi tuturor celor ce vor fi iubit venirea Lui. (2 Timotei 4:7–8)

Acum mă aflu la Institutul Haggai unde voi preda în următoarele două săptămâni la un grup de 60 de lideri veniți din 32 de țări. Voi aprecia mult rugăciunile tuturor celor care vor citi acest articol, iar la încheierea predării voi scrie pe site cum a fost. Dumnezeu să vă binecuvânteze.