Categorii
Calendarul postărilor
octombrie 2014
L M M J V S D
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Comentarii recente
La naşterea din fecioara Maria se vorbeşte în Evrei 1:5 '' Căci, căruia dintre îngeri a zis El vreodată: Tu eşti Fiul Meu; astăzi Te-am născut? Şi iarăşi: Eu Îi voi fi Tată, şi El Îmi va fi Fiu? ''. În Coloseni 1:17,18, se referă la naşterea dintre cei morţi (naşterea din nou), citeşte şi Apoc. 1:5. Pe cruce a murit Fiul Cel Întrupat '' Ioan 1:14 ''. Doar Dumnezeu (în persoana Fiului) putea să ridice păcatul întregii omeniri, prin moarte şi Înviere. Isus - omul, ne-a demonstrat că se poate trăi fără păcat. Toate lucrurile (cele văzute şi cele nevăzute) au un început '' La început - Genesa 1:1 ''. Hristos fiind co-etern cu Dumnezeu Tatăl şi Duhul Sfânt bineînţeles. Singura naştere a Mântuitorului este naşterea din fecioara Maria, altă naştere nu există.
22.10.2014 16:50
Nu stiu de ce, insa nu apar comentariile la acest articol, macar ca in lista comentariilor recent aparute, am vazut ca sunt. Fie. Imi voi expune parerea asupra temei in cauza. Eu cred ca presbiter intradevar este BATRAN, dar nu PASTOR. Nu trebuie sa uitam, ca Biserica primara era alcatuita in majoritatea sa din evrei si autorii NT au folosit termonologia specifica poporului evreu. Deci, cand se vorbea despre presbiteri, se avea in vedere anume batranii, numai ca nu batranii poporului evreu, dar batranii Bisericii. Ap. Petru se socoate si pe sine ca batran al Bisericii, fiindca era unul din primii membri a Bisericii lui Hristos. Socot ca pastorii actuali mai degraba sunt EPISCOPII, decat presbiteri.Functia presbiterilor mai degraba o indeplinesc membrii sfatului (comitetului) fratesc. Ei sunt presbiterii bisericii actuale. Ce priveste traducerea D. Cornilescu, eu am Biblie din a.1990, unde peste tot este folosit cuvantul BATRAN, BATRANII, dar nu PRESBITER. Si in loc de EPISCOP este folosit cuvantul SUPRAVEGHETOR. De fapt, de la schimbarea termenilor, suma nu se schimba, spune o regula a matematicii. Nu importa cum se numesc slujitorii bisericii, importa cum isi indeplinesc ei obligatiunile si unde duc turma care o pastoresc. Si inca un moment putin cam hazliu: CANDVA L-AM INTREBAT PE UN SLUJITOR CARE ESTE DIFERENTA INTRE PASTOR SI PRESBITER. "PASTOR ESTE ACEL LIDER AL BISERICII, CARE ARE STUDII TEOLOGICE, IAR PRESBITER ESTE ACEL CARE NU ARE ASA STUDII"
22.10.2014 13:00
Poate careva sa-mi explice, ceea ce este scris la Coloseni 1:17-18 se refera la Domnul Isusomul sau la Domnul Isus-Dumnezeu? La care nastere se refera, cea din Maria sau la alta? Daca la alta, cand a avut loc?
22.10.2014 12:32
1. Trebuie să avem în vedere chemarea: `` Încolo, fiecare să rămână în starea în care l-a aşezat Domnul şi în care l-a chemat Dumnezeu. Aceasta este rânduiala pe care am aşezat-o în toate bisericile... Fiecare să rămână în chemarea pe care o avea când a fost chemat... Voi aţi fost cumpăraţi cu un preţ. Nu vă faceţi, dar, robi oamenilor... Fiecare, fraţilor, să rămână cu Dumnezeu în starea în care era când a fost chemat. `` 1 Cor. 7:17, 20, 23, 24. Pastorul despre care se vorbeşte în acest articol, a avut această chemare? Mai departe, Dumnezeu nu face lucrurile pe jumătate; chemând pe cineva în slujire, fără să-i dea şi darul potrivit chemării respective. 2. Cine se ţine de vorbe goale despre persoana care-l păstoreşte, încalcă porunca Lui Dumnezeu care spune: `` Ascultaţi de mai marii voştri şi fiţi-le supuşi, căci ei priveghează asupra sufletelor voastre, ca unii care au să dea socoteală de ele; pentru ca să poată face lucrul acesta cu bucurie, nu suspinând, căci aşa ceva nu v-ar fi de niciun folos. `` Evrei 13:17. Concluzie; dacă pastorul respectiv a avut această chemare, de unde vine îndoiala?
21.10.2014 13:02
Hmmm... pasajul al doilea al acestui articol are titlul "Ordinarea pastorilor se face cu participarea bisericii și slujitorilor" iar apoi explicatia biblica se refera la diaconi??? Exista o mare diferenta intre pastori, apostoli sau prooroci pe de o parte si diaconi sau prezbiteri pede alta. Si anume ca prima "grupa" sunt randuiti de Dumnezeu iar a doua de oameni! Exista daruri (ale Duhului Sfant) pentru pastorire sau pentru proorocie dar NU exista dar de diacon sau de prezbiter! Cu alte cuvinte... cei ce isi aleg pastorii nu prea au suport biblic... La fel pentru prooroci. Darurile Duhului Sfant sunt al Duhului Sfant. Iar Duhul Sfant le da cui vrea. Nu dupa cum vor oamenii (fie ei si foarte bine intentionati). Iar 1 Timotei 3 ne spune cum ar trebui sa fie un episcop si NU criterii dupa care sa fie ales de membrii bisericii... Deci? Cum ar trebui ordinati pastorii biblic? :-)
18.10.2014 22:39
Nu zici drept toți pot dovedi. Toți cei care au fost născuți prin Duhul Sfânt sunt preoți, iar presbiteri nu sunt toți.
18.10.2014 19:30
Nu este posibil daca este vorba de taina preotiei,si de curatie sufletului,dar daca este vorba de a invata despre Dumnezeu pe altii,aceasta este de datoria fiecarui crestin....La voi toti pot sa devina preoti daca stiu Biblia pe de rost.
18.10.2014 16:12
Sfântul Ignatie Teoforul scrie (35-107): „Toţi să respecte pe diacon ca pe Iisus Hristos; să respecte şi pe episcop, care este Chip al Tatălui, iar pe preoţi ca pe soborul lui Dumnezeu şi ca adunare a Apostolilor. Fără de aceştia nu se poate vorbi de Biserică” (către Tralieni III, 1).
17.10.2014 20:08
Întreabă preotul
Mărturisirea păcatelor

De ce în Biblia traducerea Cornilescu psalmii 49 şi 50 nu coincid cu Biblia ortodoxă?

11.08.2011 | Doctrină | Preot Vasile Filat

Întrebare:

De ce în Biblia traducerea Cornilescu psalmii 49  şi 50 nu coincid cu Biblia ortodoxă?

Această diferenţă se datorează sistemelor diferite de numerotaţie a psalmilor în Septuaginta şi manuscrisele Masoretice. Biserica Ortodoxă a folosit pentru traducerea Vechiului Testament în română prima traducere a Vechiului Testament din Ebraică în Greacă care a fost făcută de cei 70 de cărturari din Israel chemaţi de Ptolemeu ca să facă o traducere a Sfintelor Scripturi ale evreilor pentru biblioteca din Alexandria. Traducerea aceasta a fost numită Septuaginta şi a fost folosită foarte pe larg şi în vremea Domnului Isus Hristos.  Dumitru Cornilescu a folosit numerotarea după manuscrisele Masoretice. Diferenţa de numerotaţie este din pricina că unii psalmi din textele masoretice au fost împărţiţi în două în textele din Septuaginta şi invers. Puteţi vedea diferenţele în tabelul care urmează.

Numerotaţia Masoretică (Cornilescu)Numerotaţia Septuaginta (Ortodoxă)
1–8 1–8
9–10 9
11–113 10–112
114–115 113
116 114–115
117–146 116–145
147 146–147
148–150 148–150
Urmărește-ne pe rețele sociale:
Păstoresc Biserica Bunavestire din Chișinău, predau Cuvântul lui Dumnezeu la Institutul de Studiu Biblic Inductiv din Eurasia și conduc Asociația "Învățătură din Cuvânt - Precept Ministries" din Moldova. Cu ajutorul lui Dumnezeu, am fondat Clubul de Taekwon-Do "Stolas Leukas"Școala de Limbă Engleză "English for a New Life"Școala de Computere "Scriptehinfo"Școala Internațională de Antrenori Sportivi și Școala Internațională Media. Împreună cu soția mea Anastasia, avem trei copii. Din Aprilie 2007 am oferit răspunsuri din Biblie pe acest site la 2518 de întrebări adresate de cititori. Mai mult despre mine citiți aici.
Adaugă un comentariu:
Școala Internațională Media
Pentru ce partid crezi că vor vota majoritatea membrilor din biserica ta?
Заполните обязательные поля
Nume Prenume:
Telefon:
E-mail:
Mesajul a fost trimis
  • ian
  • feb
  • mar
  • apr
  • mai
  • iun
  • iul
  • aug
  • sep
  • oct
  • noi
  • dec
Urmărește-ne pe Facebook
© 2014 Moldova Creștină. Toate drepturile sunt rezervate. Creat de web-studio.md