Categorii
Calendarul postărilor
Zilnic
Lunar
Anual
decembrie 2014
L M M J V S D
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Selectează luna
Selectează anul
decembrie 2014
L M M J V S D
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
Selectează anul
Comentarii recente
Mulțumesc pentru sfaturi, frate Vasile. Sunt foarte practice!
22.12.2014 00:05
Voi hotarati-va odata Necrediciosilor , cand e vorba de porunca cu privire la sabat spune-ti ca poruncile sunt pentru evrei . Ce treaba mai aveti cu legea atunci? Ori cu Harul ori cu Legea , dar voi luati ce si cum va convine fariseilor si pui de naparci. Sinagoga satanei.
21.12.2014 10:40
Consumul vinului este un subiect din categoria „păreri îndoielnice” scrie autorul Dar după cum vedem, Sf. Ap Pavel nu s-a îndoit când a scris la Romani 14,21 : Bine este sa nu mananci carne, sa nu bei vin si sa te feresti de orice lucru, care poate fi pentru fratele tau un prilej de cadere, de pacatuire sau de slabire.
20.12.2014 14:47
Trebuie menţionat clar că minciuna nu POATE fi sfântă, indiferent de împrejurare! Dacă în V.T., întâlnim anumite situaţii când oamenii apelează la minciună din n motive, în N.T., înţelegem clar că minciuna este un păcat, iar păcatul nemărturisit atrage după sine moartea. PS. Cazurile de minciună prezentate în Biblie sunt doar cazuri prezentate, fără a ridica minciuna la rang de sfinţenie. (vezi Romani cap. 3).
20.12.2014 12:03
Pentru cei care vor sa studieze bazele biblice si logice, impreuna cu dovezile istorice ale botezului pruncilor, am gasit o carte foarte potrivita si cuprinzatoare (contine zece argumente solide si unsprezece obiectii cu raspunsurile lor). "Botezul copiilor mici, biblic si rational", de Samuel Miller. Se poate citi in mod gratuit, se gaseste cu usurinta pe internet. Mi-ar fi greu sa fac un rezumat, cartea este deja foarte concentrata. Pot insa scrie cateva titluri din sectiunile ei: - Teologia legamantului ca baza pentru botezul pruncilor - Hotararea lui Dumnezeu pentru includerea copiilor poporului in Adunare - Botezul si taierea imprejur - Pasaje biblice care nu pot fi explicate fara a considera pruncii ca membri ai bisericii locale (si prin urmare, dreptul lor la botez) - Marturii istorice despre botezul pruncilor: Tertulian, Origen, Ciprian din Cartagina (si sinodul de la 253), Augustin impotriva lui Pelagius, Ioan Gura de aur; Valdenzii, sustinatori ai botezului copiilor Si, dintre obiectii: - Nu scrie nicaieri ca trebuie sa botezam pruncii? - De ce nu gasim exemple clare in Noul Testament? - Domnul Hristos a fost botezat la maturitate, dar prin ce botez? - Intai credinta, apoi botezul (Cine va crede si se va boteza)? - Ce folos are pruncul din botez? http://botezulcopiilormici.wordpress.com/
19.12.2014 13:26
Cartea despre care ziceam se numeste "Botezul copiilor mici, biblic si rational", de Samuel Miller. Se poate citi in mod gratuit pe internet. Mi-ar fi greu sa fac un rezumat, cartea este deja foarte concentrata. Pot insa scrie cateva titluri din sectiunile ei: - Teologia legamantului ca baza pentru botezul pruncilor - Hotararea lui Dumnezeu pentru includerea copiilor poporului in Adunare - Botezul si taierea imprejur - Pasaje biblice care nu pot fi explicate fara a considera pruncii ca membri ai bisericii locale (si prin urmare, dreptul lor la botez) - Marturii istorice despre botezul pruncilor: Tertulian, Origen, Ciprian din Cartagina (si sinodul de la 253), Augustin impotriva lui Pelagius, Ioan Gura de aur; Valdenzii, sustinatori ai botezului copiilor Si, dintre obiectii: - Nu scrie nicaieri ca trebuie sa botezam pruncii? - De ce nu gasim exemple clare in Noul Testament? - Domnul Hristos a fost botezat la maturitate, dar prin ce botez? - Intai credinta, apoi botezul (Cine va crede si se va boteza)? - Ce folos are pruncul din botez?
19.12.2014 12:26
Pai intrebati Biserica numai ea(prin Duhul Sfant) poate talcuii Scriptura cu adevarat....A spune ca este o hiperbola inseamna blasfemie...Am o intrebare daca Dumnezeu spune: Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta si din tot sufletul tau.....cum vine aceasta? Inseamna ca in inima noastra nu mai este loc de iubit altceva deoarece este plina de dragoste numai pentru Dumnezeu nu???Cum putem iubii natura, pamantul stelele,cerul omul, daca in inima este tanjirea numai dupa Dumnezeu...Raspunsul este foarte simplu, iubim din om si din tot ce a creat Dumnezeu partea nevazuta, invizibila, dumnezeiasca a materiei si a omului care este chipul lui Dumnezeu, nu ne oprim asupra materie idolatrizando..Ura aceasta despre care vorbeste aici Scriptura este acea ura lipsita de ura.....Este ceva tainic care se petrece la adevaratii monahi, care isi rasplatesc iubirea fata de Dumnezeu cu o ura fata de apropiati lipsita de orice ura...Si astfele monahul rupandu-se de om si de lipirea aceea a inimi pur sentimentala si atat, in mod tainic il intelege mai bine si il iubeste mai puternic si mult mai adanc, printr-o dragoste duhovniceasca, avandui in chip tainic pe toti in rugaciunile lui si purtandui cu el(este vorba de sihastri-varfurile crestinismului).Si astfel el implineste cuvintele Dumnezeiesti ale lui Hristos-Să vă iubiţi unul pe altul. Precum Eu v-am iubit pe voi, Ioan 13-34, iubindui pe toti oameni cu iubirea lui Hristos, adica cu iubirea cea duhovniceasca.
17.12.2014 21:55
Întreabă preotul
Mărturisirea păcatelor

Patimile, moartea şi învierea Domnului Iisus Hristos!

21.04.2011 | Educație | Diana Curbet

Biblia vorbeşte mult despre aceste evenimente, căci ele constituie scopul venirii lui Iisus pe pământ. Suferinţele, moartea şi învierea Lui nu au fost spontane şi nici accidentale. Ele urmau să aibă loc la „un ceas” anume, stabilit de Tatăl, de aceea  fariseii, preoţii cei mai de seamă şi cărturarii nu puteau să pună mâna pe Elmai înainte  ca să-L omoare , pentru că „nu-I sosise încă ceasul”. Despre ele s-a vorbit atât în Vechiul , cât şi în Noul Testament. Vom privi la aceste evenimente aşa cum au fost ele profeţite şi vom vedea împlinirea lor în Noul Testament. De asemenea patimile şi moartea Sa nu au fost  neprevăzute,  căci despre acestea…

Au profeţit  proorocii în Vechiul Testament

 

„Iată, Robul Meu va propăşi; Se va sui, Se va ridica, Se va înălţa foarte sus.  După cum pentru mulţi a fost o pricină de groază – atât de schimonosită Îi era faţa şi atât de mult se deosebea înfăţişarea Lui de a fiilor oamenilor, tot aşa, pentru multe popoare va fi o pricină de bucurie; înaintea Lui împăraţii vor închide gura, căci vor vedea ce nu li se mai istorisise şi vor auzi ce nu mai auziseră.”(Isaia 52:13-15)

Dispreţuit şi părăsit de oameni, Om al durerii şi obişnuit cu suferinţa, era aşa de dispreţuit, că îţi întorceai faţa de la El, şi noi nu L-am băgat în seamă. Totuşi El suferinţele noastre le-a purtat, şi durerile noastre le-a luat asupra Lui, şi noi am crezut că este pedepsit, lovit de Dumnezeu şi smerit. Dar El era străpuns pentru păcatele noastre, zdrobit pentru fărădelegile noastre. Pedeapsa care ne dă pacea a căzut peste El, şi prin rănile Lui suntem tămăduiţi. Noi rătăceam cu toţii ca nişte oi, fiecare îşi vedea de drumul lui, dar Domnul a făcut să cadă asupra Lui nelegiuirea noastră a tuturor. Când a fost chinuit şi asuprit, n-a deschis gura deloc, ca un miel pe care-l duci la măcelărie şi ca o oaie mută înaintea celor ce o tund: n-a deschis gura. El a fost luat prin apăsare şi judecată. Dar cine din cei de pe vremea Lui a crezut că El fusese şters de pe pământul celor vii şi lovit de moarte pentru păcatele poporului meu?  Groapa Lui a fost pusă între cei răi, şi mormântul Lui, la un loc cu cel bogat, măcar că nu săvârşise nici o nelegiuire şi nu se găsise nici un vicleşug în gura Lui.  Domnul a găsit cu cale să-L zdrobească prin suferinţă… Dar, după ce Îşi va da viaţa ca jertfă pentru păcat, va vedea o sămânţă de urmaşi, va trăi multe zile, şi lucrarea Domnului va propăşi în mâinile Lui.Va vedea rodul muncii sufletului Lui şi Se va înviora. Prin cunoştinţa Lui, Robul Meu cel neprihănit va pune pe mulţi oameni într-o stare după voia lui Dumnezeu şi va lua asupra Lui povara nelegiuirilor lor. De aceea, Îi voi da partea Lui la un loc cu cei mari, şi va împărţi prada cu cei puternici, pentru că S-a dat pe Sine însuşi la moarte şi a fost pus în numărul celor fărădelege, pentru că a purtat păcatele multora şi S-a rugat pentru cei vinovaţi.(Isaia 53:3-12)

Aceste pasaje relatează suferinţele de care a avut parte Iisus, arată starea fizică  în care se afla şi scopul acestora: străpuns pentru păcatele noastre. Apoi dacă comparăm  aceste profeţii cu cele 4 evanghelii, vom vedea că ele s-au împlinit  întocmai şi anume: când au venit  aprozii şi ceata ostaşilor să-L aresteze pe Iisus, El nu S-a împotrivit, ci a stat smerit şi ascultător , ştiind că aceasta este voia Tatălui pentru care a venit în lume; când a fost cercetat  înaintea lui Ana şi apoi înaintea marelui preot Caiafa , Iisus , deşi avea toată puterea să se poarte altfel cu ei , nu a făcut-o, a tăcut , dar a accentuat că este Fiul lui Dumnezeu, deşi evanghelia după Matei (26:57-75) relatează că aceştia L-au batjocorit, scuipat, pălmuit, bătut cu pumnii , deşi nu aveau nici un motiv s-o facă , dar erau deranjaţi de faptul că Iisus se făcea deopotrivă cu Dumnezeu şi aceasta o calificau ca şi hulă şi cereau să fie omorât pentru aceasta; când a fost dus la Pilat ca să fie judecat  şi să I se dea sentinţa de moarte pentru care insistau atât de mult iudeii, Pilat s-a  mirat că nu se apăra, nu răspundea la învinuirile norodului şi nu se împotrivea când a fost batjocorit, bătut de ostaşii acestuia. (Ioan 19:1-3).Irod, de asemenea,  s-a purtat cu dispreţ faţă de Iisus , L-a îmbrăcat cu o haină strălucitoare(Luca 23:11).

Pilat a vrut să facă pe placul norodului, şi le-a slobozit pe Baraba; iar pe Isus, după ce a pus să-L bată cu nuiele, L-a dat să fie răstignit. Ostaşii au adus pe Isus în curte, adică în palat, şi au adunat toată ceata ostaşilor. L-au îmbrăcat într-o haină de purpură, au împletit o cunună de spini şi I-au pus-o pe cap. Apoi au început să-I ureze şi să zică: „Plecăciune, Împăratul iudeilor!”Şi-L loveau în cap cu o trestie, Îl scuipau, îngenuncheau şi I se închinau. După ce şi-au bătut astfel joc de El, L-au dezbrăcat de haina de purpură, L-au îmbrăcat în hainele Lui şi L-au dus să-L răstignească.(Marcu 15:16-20)

Aceeaşi atitudine a avut-o Domnul Iisus când a fost răstignit şi a murit pe cruce, bând paharul  pe care I L-a dat Tatăl şi făcând voia Lui până la sfârşit , ca prin moartea Sa să  împace pe oameni cu Dumnezeu care, din cauza păcatelor erau despărţiţi de Dumnezeu, şi să –i pună într-o stare după voia lui Dumnezeu, într-o stare de neprihănire. Toate acestea le-a suferit pentru omenire, astfel Şi-a arătat marea dragoste  pentru oameni şi ,deşi era şi Fiu al Omului, nu a refuzat să împlinească voia Tatălui , în ciuda durerilor şi rănilor pe care le îndura. Salvarea omenirii conta mult mai mult! Cum putem răspunde la o dragoste atât de mare?

A treia zi a înviat, ziua dintâi a săptămânii şi I s-a arătat Mariei Magdalena în grădina unde a fost îngropat, apoi celor  11 ucenici şi le-a arătat mâinile şi coasta Sa , ca dovadă a faptului că “Eu sunt” şi până la înălţare le-a dat marea poruncă :să meargă şi să facă ucenici. Învierea lui Iisus este o dovadă că răscumpărarea omului a fost făcută pe deplin şi omul poate fi mântuit prin credinţă în Iisus ca Fiu al lui Dumnezeu şi o siguranţă a faptului că şi cei care cred în El vor învia într-o zi.

Deci, învierea lui Iisus nu a fost o halucinaţie a ucenicilor sau a celor  peste 500 de oameni , ci a fost un fapt real , vizibil şi împlinit după  Scripturi. Despre patimile , moartea şi învierea Sa …

A vorbit Iisus Însuşi

În cei 3 ani de lucrare, principalul mesaj pe care –l transmitea  Iisus a fost să spună oamenilor despre Împărăţia lui Dumnezeu şi calea de a intra în ea. În tot acest timp, le-a vorbit ucenicilor şi despre patimile, moartea şi învierea Sa. Iată ce le spunea El:

„Ştiţi că după două zile va fi Paştile; şi Fiul omului va fi dat ca să fie răstignit!”(Matei 26:2)

Apoi a venit la ucenici şi le-a zis: „Dormiţi de acum şi odihniţi-vă!… Iată că a venit ceasul ca Fiul omului să fie dat în mâinile păcătoşilor. Sculaţi-vă, haidem să mergem; iată că se apropie vânzătorul.”(45-46)

Crezi că n-aş putea să rog pe Tatăl Meu, care Mi-ar pune îndată la îndemână mai mult de douăsprezece legiuni de îngeri?(Matei 26:45-46)

 

Nu este aici, ci a înviat. Aduceţi-vă aminte ce v-a spus pe când era încă în Galileea, când zicea că: „Fiul omului trebuie să fie dat în mâinile păcătoşilor, să fie răstignit, şi a treia zi să învie.”Şi ele şi-au adus aminte de cuvintele lui Isus. (Luca 24:6-8)

Peste puţină vreme, nu Mă veţi mai vedea; apoi iarăşi, peste puţină vreme, Mă veţi vedea, pentru că Mă duc la Tatăl.”(Ioan 16:16)

 

Domnul Iisus ştia cu exactitate ce trebuia să I se întâmple şi când urmau să aibă loc, aceste evenimente nu L-au surprins şi era pregătit pentru ele, or, pentru aceasta a ales să Se dezbrăce  pe Sine însuşi şi să se facă  asemenea oamenilor. Această împlinire a profeţiilor  arată dumnezeirea lui Iisus şi despre aceasta…

 

Au mărturisit apostolii

 

Apostolii au confirmat şi ei  în Noul Testament faptul că evenimentele legate de moartea şi învierea Domnului Iisus s-au desfăşurat exact aşa cum s-au profeţit. Iată la ce ne atrage atenţia apostolul Pavel:

V-am învăţat înainte de toate, aşa cum am primit şi eu: că Hristos a murit pentru păcatele noastre, după Scripturi; că a fost îngropat, şi a înviat a treia zi, după Scripturi; şi că S-a arătat lui Chifa, apoi celor doisprezece. După aceea S-a arătat la peste cinci sute de fraţi deodată, dintre care cei mai mulţi sunt încă în viaţă, iar unii au adormit.  În urmă S-a arătat lui Iacov, apoi tuturor apostolilor. După ei toţi, ca unei stârpituri, mi S-a arătat şi mie.(1 Corinteni 15:3-8).

 

Dar, când a venit împlinirea vremii, Dumnezeu a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, ca să răscumpere pe cei ce erau sub Lege, pentru ca să căpătăm înfierea.(Galateni 4: 4-5)

Căci, pe când eram noi încă fără putere, Hristos, la vremea cuvenită, a murit  pentru cei nelegiuiţi.(Romani 5:6)

Dumnezeu a înviat pe acest Isus, şi noi toţi suntem martori ai Lui.(Fapte 2: 32 )

Şi El a murit pentru toţi, pentru ca cei ce trăiesc să nu mai trăiască pentru ei înşişi, ci pentru Cel ce a murit şi a înviat pentru ei.(2 Corinteni 5:15)

 

 

Astfel, vedem că  patimile, moartea şi învierea Domnului Iisus Hristos au fost vestite înaintea venirii Sale pe pământ, au fost vestite de Iisus Însuşi şi aceste lucruri au fost confirmate şi de apostoli după înălţarea Sa. Moartea Sa a oferit iertare oamenilor a căror stare păcătoasă putea fi spălată doar prin sângele lui Iisus o dată pentru totdeauna.  Dumnezeu să ne ajute să înţelegem până la capăt aceste lucruri şi să acceptăm jertfa Lui ca răscumpărare pentru păcatele noastre şi ca singura cale de a fi mântuiţi şi de a vedea Împărăţia lui Dumnezeu!

 

Urmărește-ne pe rețele sociale:
Adaugă un comentariu:
Școala Internațională Media
Doriți să adăugăm pe acest portal un compartiment unde vizitatorii să poată plasa anunturi personale?
S-au donat:
    • 5
    • 2
    • 0
    • 3
    • 6
    • Lei
    Mai este nevoie de:
      • 2
      • 2
      • 9
      • 6
      • 4
      • Lei
Заполните обязательные поля
Nume Prenume:
Telefon:
E-mail:
Mesajul a fost trimis
Agenda evenimentelor
Urmărește-ne pe Facebook
© 2014 Moldova Creștină. Toate drepturile sunt rezervate. Creat de web-studio.md