Categorii
Calendarul postărilor
octombrie 2014
L M M J V S D
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Comentarii recente
La naşterea din fecioara Maria se vorbeşte în Evrei 1:5 '' Căci, căruia dintre îngeri a zis El vreodată: Tu eşti Fiul Meu; astăzi Te-am născut? Şi iarăşi: Eu Îi voi fi Tată, şi El Îmi va fi Fiu? ''. În Coloseni 1:17,18, se referă la naşterea dintre cei morţi (naşterea din nou), citeşte şi Apoc. 1:5. Pe cruce a murit Fiul Cel Întrupat '' Ioan 1:14 ''. Doar Dumnezeu (în persoana Fiului) putea să ridice păcatul întregii omeniri, prin moarte şi Înviere. Isus - omul, ne-a demonstrat că se poate trăi fără păcat. Toate lucrurile (cele văzute şi cele nevăzute) au un început '' La început - Genesa 1:1 ''. Hristos fiind co-etern cu Dumnezeu Tatăl şi Duhul Sfânt bineînţeles. Singura naştere a Mântuitorului este naşterea din fecioara Maria, altă naştere nu există.
22.10.2014 16:50
Nu stiu de ce, insa nu apar comentariile la acest articol, macar ca in lista comentariilor recent aparute, am vazut ca sunt. Fie. Imi voi expune parerea asupra temei in cauza. Eu cred ca presbiter intradevar este BATRAN, dar nu PASTOR. Nu trebuie sa uitam, ca Biserica primara era alcatuita in majoritatea sa din evrei si autorii NT au folosit termonologia specifica poporului evreu. Deci, cand se vorbea despre presbiteri, se avea in vedere anume batranii, numai ca nu batranii poporului evreu, dar batranii Bisericii. Ap. Petru se socoate si pe sine ca batran al Bisericii, fiindca era unul din primii membri a Bisericii lui Hristos. Socot ca pastorii actuali mai degraba sunt EPISCOPII, decat presbiteri.Functia presbiterilor mai degraba o indeplinesc membrii sfatului (comitetului) fratesc. Ei sunt presbiterii bisericii actuale. Ce priveste traducerea D. Cornilescu, eu am Biblie din a.1990, unde peste tot este folosit cuvantul BATRAN, BATRANII, dar nu PRESBITER. Si in loc de EPISCOP este folosit cuvantul SUPRAVEGHETOR. De fapt, de la schimbarea termenilor, suma nu se schimba, spune o regula a matematicii. Nu importa cum se numesc slujitorii bisericii, importa cum isi indeplinesc ei obligatiunile si unde duc turma care o pastoresc. Si inca un moment putin cam hazliu: CANDVA L-AM INTREBAT PE UN SLUJITOR CARE ESTE DIFERENTA INTRE PASTOR SI PRESBITER. "PASTOR ESTE ACEL LIDER AL BISERICII, CARE ARE STUDII TEOLOGICE, IAR PRESBITER ESTE ACEL CARE NU ARE ASA STUDII"
22.10.2014 13:00
Poate careva sa-mi explice, ceea ce este scris la Coloseni 1:17-18 se refera la Domnul Isusomul sau la Domnul Isus-Dumnezeu? La care nastere se refera, cea din Maria sau la alta? Daca la alta, cand a avut loc?
22.10.2014 12:32
1. Trebuie să avem în vedere chemarea: `` Încolo, fiecare să rămână în starea în care l-a aşezat Domnul şi în care l-a chemat Dumnezeu. Aceasta este rânduiala pe care am aşezat-o în toate bisericile... Fiecare să rămână în chemarea pe care o avea când a fost chemat... Voi aţi fost cumpăraţi cu un preţ. Nu vă faceţi, dar, robi oamenilor... Fiecare, fraţilor, să rămână cu Dumnezeu în starea în care era când a fost chemat. `` 1 Cor. 7:17, 20, 23, 24. Pastorul despre care se vorbeşte în acest articol, a avut această chemare? Mai departe, Dumnezeu nu face lucrurile pe jumătate; chemând pe cineva în slujire, fără să-i dea şi darul potrivit chemării respective. 2. Cine se ţine de vorbe goale despre persoana care-l păstoreşte, încalcă porunca Lui Dumnezeu care spune: `` Ascultaţi de mai marii voştri şi fiţi-le supuşi, căci ei priveghează asupra sufletelor voastre, ca unii care au să dea socoteală de ele; pentru ca să poată face lucrul acesta cu bucurie, nu suspinând, căci aşa ceva nu v-ar fi de niciun folos. `` Evrei 13:17. Concluzie; dacă pastorul respectiv a avut această chemare, de unde vine îndoiala?
21.10.2014 13:02
Hmmm... pasajul al doilea al acestui articol are titlul "Ordinarea pastorilor se face cu participarea bisericii și slujitorilor" iar apoi explicatia biblica se refera la diaconi??? Exista o mare diferenta intre pastori, apostoli sau prooroci pe de o parte si diaconi sau prezbiteri pede alta. Si anume ca prima "grupa" sunt randuiti de Dumnezeu iar a doua de oameni! Exista daruri (ale Duhului Sfant) pentru pastorire sau pentru proorocie dar NU exista dar de diacon sau de prezbiter! Cu alte cuvinte... cei ce isi aleg pastorii nu prea au suport biblic... La fel pentru prooroci. Darurile Duhului Sfant sunt al Duhului Sfant. Iar Duhul Sfant le da cui vrea. Nu dupa cum vor oamenii (fie ei si foarte bine intentionati). Iar 1 Timotei 3 ne spune cum ar trebui sa fie un episcop si NU criterii dupa care sa fie ales de membrii bisericii... Deci? Cum ar trebui ordinati pastorii biblic? :-)
18.10.2014 22:39
Nu zici drept toți pot dovedi. Toți cei care au fost născuți prin Duhul Sfânt sunt preoți, iar presbiteri nu sunt toți.
18.10.2014 19:30
Nu este posibil daca este vorba de taina preotiei,si de curatie sufletului,dar daca este vorba de a invata despre Dumnezeu pe altii,aceasta este de datoria fiecarui crestin....La voi toti pot sa devina preoti daca stiu Biblia pe de rost.
18.10.2014 16:12
Sfântul Ignatie Teoforul scrie (35-107): „Toţi să respecte pe diacon ca pe Iisus Hristos; să respecte şi pe episcop, care este Chip al Tatălui, iar pe preoţi ca pe soborul lui Dumnezeu şi ca adunare a Apostolilor. Fără de aceştia nu se poate vorbi de Biserică” (către Tralieni III, 1).
17.10.2014 20:08
Întreabă preotul
Mărturisirea păcatelor

Va fi construit din nou Templul la Ierusalim?

08.12.2011 | Doctrină | Anastasia Filat

Întrebare:

Ştiu mai mulţi creştini baptişti şi penticostali care cred că înainte de venirea Domnului, Templul de la Ierusalim va fi construit din nou, luând ca bază a doua epistolă către Tesaloniceni 2:4. Pare ireal deoarece în locul cela în prezent se află templul de închinare al musulmanilor (moschee). Construirea se poate tărăgăna foarte mulţi ani din această cauză. Astfel, cineva poate să înţeleagă greşit că venirea Domnului nu este aproape, deoarece Templul încă nu s-a început a construi.  În versetul dat nu scrie că acest Templu se află în Ierusalim. Ce părere aveţi?

Este adevărat că părerile creștinilor cu privire la felul cum vor decurge evenimentele de la vremea sfârșitului sunt împărțite. Unii sunt de părere că Templul de la Ierusalim nu va fi reconstruit și aceasta pentru că ei spiritualizează excesiv cele scrise în Biblie. Într-adevăr, în Biblie sunt  folosite multe figuri de stil. Totuși, fiecare figură de stil își găsește interpretarea în contextul Bibliei. Mulți creștini cred că Biserica este Noul Israel, de aceea Dumnezeu nu mai poate avea un plan cu poporul Israel și din acest motiv nici nu acceptă ideea reconstruirii Templului.

Totuși, Dumnezeu înainte ca să încheie Legământul Legii la muntele Sinai cu poporul Israel, a închieat un Legământ veșnic cu Avraam, Isaac și Iacov în baza căruia le-a promis țara Canaan în moștenire veșnică. Acesta este un legământ necondiționat: Avraam a crezut pe Dumnezeu și lucrul acesta i-a fost socotit ca neprihănire și Dumenzeu a încheiat  cu el un legământ în baza căruia i-a promis un urmaș care v-a ieși din el (Isaac), o sămânță ca stelele cerului (potrivit cu Galateni 3:16 această sămânță este Domnul Isus) și țara Canaan în moștenire veșnică (Geneza 15). După aproximativ 400 de ani Dumnezeu încheie cu poporul Israel (urmașii lui Avraam) un alt Legământ la muntele Sinai, la ieșirea din robia Egipteană, înainte de a intra în țara promisă. Vreau să amintesc că țara a fost promisă în stăpânire veșnică în baza legământului Avraamic, care este un legământ necondiționat. Dar Legământul încheiat la muntele Sinai, avea să  ofere poporului Israel o poziție deosebită între toate popoarele de pe fața pământului:

Acum, dacă veți asculta glasul Meu și dacă veți păzi legământul Meu, veți fi ai Mei dintre toate popoarele, căci tot pământul este al Meu; Îmi veți fi o împărăție de preoți și un neam sfânt… (Exod 19:5-6a)

Acest legământ mai este cunoscut sub numele de Legământul Legii și este un Legământ condiționat: dacă aveau să păzească legile și poruncile lui Dumnezeu, aveau să aibă zile multe și binecuvântate în țara promisă (Canaan), dar dacă aveau să calce legile și poruncile lui Dumnezeu, aveau să fie blestemați și pământul avea să-iv verse din țară (Binecuvântările și blestemele sunt scrise în cartea Deuteronom 28). Evreii au călcat legile și poruncile lui Dumnezeu și, potrivit cu legământul Legii, ei trebuiau să fie izgoniți din țara, care potrivit cu Legământul avraamic lea fost  făgăduită pentru totdeauna. Apare întrebarea: desființează Legământul Legii făgăduința făcută de Dumnezeu lui Avraam? Nicidecum! Apostolul Pavel scrie în epistola sa către Galateni: ,,un testament pe care l-a întărit Dumnezeu mai înainte, nu poate fi desfiinţat, aşa ca făgăduinţa să fie nimicită de Legea venită după patru sute treizeci de ani.” (Galateni 3:17). Din acest motiv Dumnezeu nu a nimicit acest popor, chiar dacă nu I-a fost credincios: ,,Căci Eu sunt Domnul, Eu nu Mă schimb; de aceea, voi, copii ai lui Iacov, n-ați fost nimiciți.” (Maleahi 3:6).

Vechiul Testament inundă de profeții cu privire la reîntoarcerea poporului Israel în țară la vremea sfârșitului și noi suntem martori la felul minunat cum a lucrat Dumnezeu în acest popor și le-a înapoiat țara după aproximativ 2000 de ani, necătând la toată opoziția țărilor din jur! Cine ar fi crezut cu 100 de ani în urmă că evreii vor primi țara înapoi? Totuși, poporul Israel și-a primit țara înapoi, după promisiunea lui Dumnezeu, și în 1984 s-a fondat o organizație ,,Institutul Templului,, care lucrează intens la restabilirea închinării după Legământul Legii. Internetul inundă de informații privitoare la lucrările care se fac în vederea restabilirii închinării după Legământul Legii. Deja au găsit persoane care se trag din seminția lui Levi, care să poată sluji la Templu, au fost restabilite uneltele necesare pentru închinarea la Templu, au început să strângă materiale  pentru rezidirea Templului. Unica piedică pentru construirea Templului, este moscheea care se găsește pe locul Templului, căci după Lege Templul trebuie construit anume în acel loc. Un sondaj comandat de Canalul de Televiziune ale Knesset-ului, și citat de Arutz Sheva (IsraelNationalNews.com) a arătat că 49% dintre evrei și-ar dori templul reconstruit, 23% s-au declarat împotrivă și 28% indeciși. Întrebați cu privire la sanșele ca acest eveniment să aibă loc, 42% au spus că ar fi posibil, în timp ce 39% sunt siguri. Deci, 81% de evrei cred în posibilitatea reconstruirii Templului

După cum vedeți, indiferent de părerile creștinilor, evreii lucrează intens la restabilirea închinării după Legământul Legii, Templul fiind elementul principal în această închinare!

De altfel, textul de la 2 Tesaloniceni 2:4 nu este textul principal în baza căruia s-a format conceptul despre rezidirea Templului de la Ierusalim. Textul principal este la Daniel 9:24-27. Potrivit acestui text,  Dumnezeu a hotărât 70 de săptămâni pentru poporul Israel și pentru cetatea Ierusalim până la Ungerea Sfântului Sfinților și întărirea scaunului de domnie a lui David, adică până când Israel va fi întărit ca stat independent. Potrivit acestei profeții Unsul avea să vină după 69 de săptămâni de la darea poruncii de rezidire a Ierusalimului după robia babiloneană, dar avea să fie stârpit (omorât) și nu avea să aibă nimic (nu avea să fie uns ca împărat). Ceea ce s-a și întâmplat: Domnul Isus, la prima Sa venire,  nu a fost acceptat de popor, a fost răstignit și nu a luat împărăția. La versetul 26 se spune că după stârpirea Unsului, Templul și Ierusalimul aveau să fie nimicite ca printr-un potot, ceea ce s-a întâmplat în anul 70 după Hristos. A mai rămas să se împlinească ultima săptămână hotărâtă de Dumnezeu pentru poporul Israel și Ierusalim. În acea săptămână, potrivit cu v. 27, un domn, care se trage din poporul care a distrus sfânta cetate și templul după stârpirea Unsului, va încheia un legământ trainic cu mulți, dar la mijlocul săptămânii va face să înceteze jrtfa  și darul de mâncare. Evreii nu aveau voie să aducă aceste jertfe decât la locul stabilit de Dumnezeu: adică la Templul de la Ierusalim. Aceasta subînțelege că Templul va fi reconstruit și va fi restabilită închinarea după Legământul Legii. Și în cartea Apocalipsa, care începând cu capitolul 4, descrie ultima săptămână din Daniel, vorbește despre Templul care va fi în Ierusalim și nu în altă parte:

Apoi mi s-a dat o trestie asemenea unei prăjini, și mi s-a zis: Scoală-te și măsoară  Templul lui Dumnezeu, altarul și pe cei ce se închină în el. Dar curtea de afară a Templului las-o la o parte nemăsurată; căci a fost dată Neamurilor, care vor călca în picioare sfânta cetate 42 de luni. (Apocalipsa 11:1-2)

Deci, vedem că Templul va funcționa, având altar și închinători. Potrivit textului de la Apocalipsa 11 în prima jumătate a celei de a șaptezecea săptămâni a lui Daniel la Ierusalim vor proroci 2 proroci, iar la mijlocul săptămânii ei vor fi omorâți de Antihrist și sfânta cetate va fi călcată în picioare de neamuri a doua jumătate a săptămânii.

Voi da celor doi martori ai mei  să prorocească, îmbrăcați în saci, o mie două sute șaizeci de zile… Când își vor isprăvi mărturisirea lor, fiara care se ridică din Adânc, va face război cu ei, îi va birui și-i va omorâ. Și trupurile lor moarte vor zăcea în piața cetății celei mari, care, în sens duhovnicesc, se cheamă ,,Sodoma,, și ,,Egipt,,, unde a fost răstignit și Domnul lor. (Apocalipsa 11:3, 7-8).

Deci, la vremea sfârșitului, după ce va intra numărul deplin al neamurilor, tot Israelul, care este într-un legământ de sânge cu Dumnezeu, va fi mântuit (Romani 11) și anume când puterea lui va fi zdrobită de tot (Daniel 12:7) de către Antihrist care-i va asupri în a doua jumătate a săptămânii (Daniel 7:21, 25).

Atâta timp cât Templul de la Ierusalim nu este încă rezidit, știm că mai este timp până la sfârșitul zilelor. Dar, având în vedere că totul este pregătit pentru rezidirea Templului și restabilirea închinării în el, ne dăm seama că timpul este foarte aproape. Dacă Dumnezeu a menținut pe Israel ca națiune, necătând la faptul că nu au avut o țară timp de aproape 2000 de ani și acum le-a întors țara, spre marea mirare a întregii comunități internaționale, El va face ca și Templul să fie rezidit la timpul hotărât de El cum s-a întâmplat și după întoarcerea din robia babiloneană. Atunci se parea că este imposibil să fie reconstruit Templul. Și care a fost mesajul lui Dumnezeu către Zorobabel prin prorocul Zaharia?

Lucrul acesta nu se va face nici prin putere, nici prin tărie, ci prin Duhul Meu, – zice Domnul Oștirilor! (Zaharia 4:6)

Urmărește-ne pe rețele sociale:

Sunt mamă a 3 copii și profesoară în cadrul Institutului de Studii Biblice Inductive din Moldova. De asemenea, îl ajut pe soțul meu, Vasile Filat, în păstorirea Bisericii "Buna Vestire" din Chișinău.Din Aprilie 2007 am oferit răspunsuri 

Din Aprilie 2007 am oferit răspunsuri din Biblie pe acest site la 152 de întrebări adresate de cititori.
Adaugă un comentariu:
Școala Internațională Media
Pentru ce partid crezi că vor vota majoritatea membrilor din biserica ta?
Заполните обязательные поля
Nume Prenume:
Telefon:
E-mail:
Mesajul a fost trimis
  • ian
  • feb
  • mar
  • apr
  • mai
  • iun
  • iul
  • aug
  • sep
  • oct
  • noi
  • dec
Urmărește-ne pe Facebook
© 2014 Moldova Creștină. Toate drepturile sunt rezervate. Creat de web-studio.md