Categorii
Calendarul postărilor
octombrie 2014
L M M J V S D
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Comentarii recente
Condiţia primordială învierii este naşterea din nou '' vezi Ioan 3:3-8 '', Isus fiind întâiul născut. Referitor la Fapte 13:32,33; observaţi că în acest pasaj Pavel nu face referire doar la învierea lui Hristos din morţi, ci în principal la naşterea lui eternă din Dumnezeu, Tatăl Lui. Prin urmare, Isus Hristos a experimentat toate stările: S-a născut din fecioară. A fost ispitit dar a trăit fără păcat. A fost botezat. A murit şi a înviat. A fost înălţat la cer. Referitor la Evrei 1:5, da, aveţi dreptate.
25.10.2014 00:10
Frate Vasile, mie personal mi se par gretoase pierce-urile si nu mi-ar placea ca viitoarea mea sotie sa poarte asa ceva. In schimb, mi-ar placea sa poarte cercei, mi se par f feminini; aici nu se poate aplica acelasi pasaj cu "nu va potriviti chipului veacului"? Pana la urma ce-i "chipul veacului"? Mie mi se pare ca poate fi absolut orice: masina care o conduci, casa luxoasa, vacantele in care mergi. De ce ar fi mai pacatos sa porti un pierce decat sa conduci o masina luxoasa sau sa-ti faci o casa luxoasa cu piscina???
24.10.2014 22:17
Slava Domnului că există răspuns concret. Mulţumirile să fie aduse lui Dumnezeu. Sunt mulţumit faţa de preot care a răspuns.
24.10.2014 14:11
Aici găsiți răspuns la întrebare: http://moldovacrestina.md/Raspunsuri-din-Biblie/isus-hristos-cel-intai-nascut-dintre-cei-morti.html
24.10.2014 12:26
Potrivit cu Fapte 13:33 textul de la Evrei 1:5 (care este un citat din Psalmul 2:7) se referă la învierea din morți a Domnului Isus într-un trup, care nu poate fi supus putrezirii, adică diferit de trupul nostru.
24.10.2014 09:31
Astăzi va ieși un articol cu răspuns la această întrebare.
24.10.2014 09:27
La naşterea din fecioara Maria se vorbeşte în Evrei 1:5 '' Căci, căruia dintre îngeri a zis El vreodată: Tu eşti Fiul Meu; astăzi Te-am născut? Şi iarăşi: Eu Îi voi fi Tată, şi El Îmi va fi Fiu? ''. În Coloseni 1:17,18, se referă la naşterea dintre cei morţi (naşterea din nou), citeşte şi Apoc. 1:5. Pe cruce a murit Fiul Cel Întrupat '' Ioan 1:14 ''. Doar Dumnezeu (în persoana Fiului) putea să ridice păcatul întregii omeniri, prin moarte şi Înviere. Isus - omul, ne-a demonstrat că se poate trăi fără păcat. Toate lucrurile (cele văzute şi cele nevăzute) au un început '' La început - Genesa 1:1 ''. Hristos fiind co-etern cu Dumnezeu Tatăl şi Duhul Sfânt bineînţeles. Singura naştere a Mântuitorului este naşterea din fecioara Maria, altă naştere nu există.
22.10.2014 16:50
Nu stiu de ce, insa nu apar comentariile la acest articol, macar ca in lista comentariilor recent aparute, am vazut ca sunt. Fie. Imi voi expune parerea asupra temei in cauza. Eu cred ca presbiter intradevar este BATRAN, dar nu PASTOR. Nu trebuie sa uitam, ca Biserica primara era alcatuita in majoritatea sa din evrei si autorii NT au folosit termonologia specifica poporului evreu. Deci, cand se vorbea despre presbiteri, se avea in vedere anume batranii, numai ca nu batranii poporului evreu, dar batranii Bisericii. Ap. Petru se socoate si pe sine ca batran al Bisericii, fiindca era unul din primii membri a Bisericii lui Hristos. Socot ca pastorii actuali mai degraba sunt EPISCOPII, decat presbiteri.Functia presbiterilor mai degraba o indeplinesc membrii sfatului (comitetului) fratesc. Ei sunt presbiterii bisericii actuale. Ce priveste traducerea D. Cornilescu, eu am Biblie din a.1990, unde peste tot este folosit cuvantul BATRAN, BATRANII, dar nu PRESBITER. Si in loc de EPISCOP este folosit cuvantul SUPRAVEGHETOR. De fapt, de la schimbarea termenilor, suma nu se schimba, spune o regula a matematicii. Nu importa cum se numesc slujitorii bisericii, importa cum isi indeplinesc ei obligatiunile si unde duc turma care o pastoresc. Si inca un moment putin cam hazliu: CANDVA L-AM INTREBAT PE UN SLUJITOR CARE ESTE DIFERENTA INTRE PASTOR SI PRESBITER. "PASTOR ESTE ACEL LIDER AL BISERICII, CARE ARE STUDII TEOLOGICE, IAR PRESBITER ESTE ACEL CARE NU ARE ASA STUDII"
22.10.2014 13:00
Întreabă preotul
Mărturisirea păcatelor

Ce sunt molitfele Sfântului Vasile din perspectiva Bibliei?

06.01.2010 | Doctrină | Preot Vasile Filat

Întrebare:

Am aflat de curând despre moliftele Sfântului Vasile şi aş dori să explicaţi din perspectiva Bibliei mai mult ce reprezintă ele? Când, cum, unde şi cine le poate citi şi cu ce scop?

Molitfe Sfântul Vasile

Sf. Vasile cel Mare episcopul Cezareii este unul dintre cei mai importanţi părinţi ai bisericii ortodoxe şi unul dintre cei mai mari teologi creştini. S-a născut în Pont în jurul anului 329 şi a murit în Cezarea în ziua de 1 Ianuarie 379.

Site-ul www.biserica.org dă următoarea explicaţie cu privire la aceste molitfe:

Molitfele Sfântului Vasile cel Mare si ale Sfântului Ioan Gura de Aur numite si exorcisme sunt cele mai puternice rugăciuni împotriva duhurilor necurate din oameni si case. Ele se citesc numai de preoţi si duhovnici bătrâni care au viaţa curata si sunt mari postitori si care au dezlegare de la duhovnicii lor sa le citească, caci daca le citesc preoţi tineri, fără post si viaţa cât mai curata, diavolii chinuiesc mai tare pe cei bolnavi si nu ies din oameni, ba uneori se răzbună cu mari ispite asupra celor care au citit moliftele. Moliftele de izgonire a diavolilor din oameni si chiar din animale se citesc numai în zile de post, mai ales la miezul nopţii în biserica, în fata icoanelor făcătoare de minuni sau lângă racla cu moaşte ale sfinţilor. Atât preotul care le citeşte cât si cei bolnavi de duhuri necurate împreuna cu rudele si însoţitorii lor trebuie sa tina post negru cel puţin o zi si o noapte, uneori chiar trei zile. Când bolnavii posedaţi de duhuri rele nu se vindeca, se va face spovedania generala a celor bolnavi si a rudelor lor, ca nu cumva cineva dintre ei sa fi făcut păcate grele si sa fi rămas nespovedite. Apoi se repeta moliftele Sfântului Vasile cel Mare de trei ori la miezul nopţii, cu câte o zi până la trei zile de post negru. După puţin timp bolnavul trebuie sa fie dus la Sfintele Moaşte si la Icoanele făcătoare de minuni din tara ca sa i se citească si acolo molitfele Sfântului Vasile cel Mare.

Ce spune Biblia despre exorcism?

Acesta este un subiect mai larg, la care Dumnezeu vorbeşte mult în Biblie şi ar merita să fie abordat într-un articol aparte. Aici aş vrea să mă limitez doar la un text din Evanghelia după Marcu. Încă în capitolul 10 din această Evanghelie este scris că Domnul Isus, când a trimis pe ucenicii săi să propovăduiască Evanghelia, le-a dat putere să scoată afară duhurile necurate. Iată deci ce s-a întâmplat odată:

Când au ajuns la norod, a venit un om care a căzut în genunchi înaintea lui Isus şi I-a zis: „Doamne, ai milă de fiul meu, căci este lunatic şi pătimeşte rău: de multe ori cade în foc şi de multe ori cade în apă. L-am adus la ucenicii Tăi, şi n-au putut să-l vindece.”  „O, neam necredincios şi pornit la rău!”, a răspuns Isus. „Până când voi fi cu voi? Până când vă voi suferi? Aduceţi-l aici la Mine.” Isus a certat dracul, care a ieşit afară din el. Şi băiatul s-a tămăduit chiar în ceasul acela. Atunci ucenicii au venit la Isus şi I-au zis deoparte: „Noi de ce n-am putut să-l scoatem?”  „Din pricina puţinei voastre credinţe”, le-a zis Isus. „Adevărat vă spun că, dacă aţi avea credinţă cât un grăunte de muştar, aţi zice muntelui acestuia: „Mută-te de aici acolo”, şi s-ar muta; nimic nu v-ar fi cu neputinţă. Dar acest soi de draci nu iese afară decât cu rugăciune şi cu post.” (Matei 17:14-21)

Deci, credinţa, rugăciunea şi postul sunt de o foarte mare importanţă când este vorba de alungarea duhurilor necurate din oameni.

Ce nu spune Biblia despre exorcism?

  1. Nu este specificat nicăieri în Biblie doar un anumit model de rugăciune de exorcism care trebuie apoi să fie respectat cuvânt cu cuvânt în toate vremurile şi de toţi slujitorii bisericii care vor alunga duhurile necurate.
  2. Nu este spus nicăieri în Biblie că puterea rugăciunii vine din felul sau iscusinţa formulării ei, ci vine din credinţa celui care se roagă, cum am văzut şi din textul anterior. Problema apostolilor n-a fost felul cum au formulat rugăciunea, ci măsura credinţei lor.
  3. Nu spune Biblia că doar slujitorii bătrâni pot să facă rugăciuni de exorcism. Viaţa curată, însă, este foarte importantă şi iar, măsura credinţei lor, pentru că Dumnezeu ascultă rugăciunea cu credinţă a celui neprihănit.
  4. Nu spune Biblia că rugăciunile de izgonire a duhurilor necurate trebuiesc citite doar într-un anumit loc şi doar în la o anumită vreme, cum ar fi miezul nopţii. Apostolul Pavel a alungat în plină zi dracul din roaba care avea duhul de ghicire, când mergea spre locul de rugăciune. (Faptele Apostolilor 16:16)
Dacă doriți să vă abonați la pagina mea de Facebook, apăsați pe butonul:
Urmărește-ne pe rețele sociale:
Păstoresc Biserica Bunavestire din Chișinău, predau Cuvântul lui Dumnezeu la Institutul de Studiu Biblic Inductiv din Eurasia și conduc Asociația "Învățătură din Cuvânt - Precept Ministries" din Moldova. Cu ajutorul lui Dumnezeu, am fondat Clubul de Taekwon-Do "Stolas Leukas"Școala de Limbă Engleză "English for a New Life"Școala de Computere "Scriptehinfo"Școala Internațională de Antrenori Sportivi și Școala Internațională Media. Împreună cu soția mea Anastasia, avem trei copii. Din Aprilie 2007 am oferit răspunsuri din Biblie pe acest site la 2519 de întrebări adresate de cititori. Mai mult despre mine citiți aici.
Adaugă un comentariu:
Școala Internațională Media
Pentru ce partid crezi că vor vota majoritatea membrilor din biserica ta?
Заполните обязательные поля
Nume Prenume:
Telefon:
E-mail:
Mesajul a fost trimis
  • ian
  • feb
  • mar
  • apr
  • mai
  • iun
  • iul
  • aug
  • sep
  • oct
  • noi
  • dec
Urmărește-ne pe Facebook
© 2014 Moldova Creștină. Toate drepturile sunt rezervate. Creat de web-studio.md