Categorii
Calendarul postărilor
Zilnic
Lunar
Anual
noiembrie 2014
L M M J V S D
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Selectează luna
Selectează anul
noiembrie 2014
L M M J V S D
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
Selectează anul
Comentarii recente
Draga Vasile Sanda, mai scriu acest comentariu si apoi ma opresc. Te rog sa recitesti Romani 14:1-12 si sa vezi ca din trupul lui Hristos fac parte si cei ce mananca de toate si cel ce nu mananca decat verdeturi. Si cel ce socoteste ca o zi e mai presus decat alta si cel ce socoteste ca toate zilele sunt la fel. DACA SI NUMAI DACA toti acestia isi urmeaza incredintarea in Numele Domnului si cu multumiri aduse bunului Dumnezeu. Vezi cum apostolul nu diferentiaza madularele lui Hristos prin zilele tinute sau prin felul mancarii ci prin raportarea omului la Domnul si Stapanul Iisus? Spune tu, draga Vasile Sanda: crezi tu ca apostolul ar considera ca un grup de persoane care tin duminica mai presus decat celelalte zile (in numele Domnului si cu multumiri, da?) ca facand parte din "biserica falsa"??? Doar pentru acest lucru??? Nu tinerea unei zile desparte pe om de Hristos ci pacatul. Numai pacatul. Pentru ca cel nascut din Dumnezeu nu poate pacatui (1 Ioan 3:9). Cine tine duminica, si Nasterea Domnului si Pastele, si Inaltarea samd este madular al lui Hristos DACA traieste in neprihanire si tine toate aceste zile ca fiind mai presus decat altele pentru Domnul cu multumiri. Iar daca cineva nu tine niciuna din aceste zile este, de asemenea, madular al lui Hristos... DACA traieste in neprihanire si in ascultare de Domnul. Problema, e cand unul care tine zile il judeca pe cel ce nu tine sau invers. In loc sa-si slujeasca unul altora si sa se iubeasca dupa cum Hristos ne-a iubit pe noi. Si, din pacate, asta se intampla des... Exact la problema acestei respingeri intre crestini se refera Pavel in Romani 14:1-12. Si apoi si in 2 Corinteni 10:7. Cine citeste, sa inteleaga... Domnul fie slavit!
27.11.2014 19:31
ClaudiuM, intr-adevar unele lucruri le spui bine, dar altele sunt departe de adevar. Nu se poate sa amesteci paiele cu grâul (Ieremia 23:28), pentru că, cine a auzit cuvântul Domnului trebuie să spună întocmai cuvântul Lui, nu altfel. Si, a fi in adevar inseamnă a fi in Hristos, avand ungerea Duhului, astfel ca va fi călăuzit în tot adevărul (Ioan 16:13), deci va primii învaţătură despre toate lucrurile, dupa cum este zis: Cât despre voi, ungerea pe care aţi primit-o de la El rămâne în voi şi n-aveţi trebuinţă să vă înveţe cineva; ci, după cum ungerea Lui vă învaţă despre toate lucrurile şi este adevărată, şi nu este o minciună, rămâneţi în El, după cum v-a învăţat ea. (1 Ioan 2:27) Tu spui, «Da, tinerea duminicii este, in final, o randuiala bisericeasca, crestinii nu au sarbatori randuite de Domnul cum aveau evreii (evident, avem porunca Cinei). La fel si sarbatorirea Nasterii Mantuitorului. La fel si sarbatorirea Patimilor si a Rastignirii, a Inaltarii sau a Pogorarii Duhului Sfant. Si altele.» R. S-o luam pe rand, “Da, tinerea duminicii este, in final, o randuiala bisericeasca,…” Tu vrei sa spui ca Biserica a randuit tinerea duminicii? Acest lucru nu este adevarat, biserica Domnului nu ar face asa ceva, altfel cum ar putea domniile şi stăpânirile din locurile cereşti să cunoască ”înţelepciunea nespus de felurită a lui Dumnezeu, ” (Efeseni 3:10) daca chiar ea, sau membrii ei ar adauga ceva la cuvintele lui Dumnezeu, si ar venii cu tot felul de porunci omenesti (Matei 15:9). Dar, daca vorbesti de biserica falsa, da. Aici ai spune adevarul. Nu inteleg ce ai vrut sa spui despre: «La fel si sarbatorirea Nasterii Mantuitorului. La fel si sarbatorirea Patimilor si a Rastignirii, a Inaltarii sau a Pogorarii Duhului Sfant. Si altele.» ? R. Ca este bine, sau… ca nu este bine? Ca aceste sarbatori sunt biblice, sau alte inventii de-ale lor (biserica falsa)? Apoi, mai spui: « Si NU SUNT MINCIUNI! » R. Vrei sa spui ca sunt adevarate ? Si mai spui: «Pentru ca sunt tinute de oameni pentru Domnul cu multumiri. » R. Deci, faptul ca oamenii le tin pentru Domnul cu multumiri, face ca aceste sarbatori sa fie adevarate ? Poate numai pentru domnul puterii văzduhului, (Efeseni 2:2) Apoi, explici : «Si Romani 14:5-6 face tinerea acestor zile biblica.» R. Oare? (Proverbe 30:5-6) Mai apoi, revii asupra celor de mai sus si spui: «Desigur, sunt multi oameni (majoritatea daca vrei) care tin aceste sarbatori in mod cat se poate de pagan sau idolesc.» R. Deci, mai intai spui ca «Romani 14:5-6 face tinerea acestor zile biblica», insa ceva mai tarziu ceva se schimba si spui ca sunt multi care le tin «in mod cat se poate de pagan sau idolesc ». Pai, ce se mai intelege de aici ? In incheiere spui: «Altfel, orice zi inchinata Domnului (cu multumiri) este parte din Cuvant.» R. Chiar si cea de duminica tinuta in locul Sabatului? ClaudiuM, voi repeta inca o data ca "ținerea duminicii în locul Sabatului, este o încălcare a Bibliei". Dar ca, atunci cand cineva tine o zi anume pentru Domnul, nu este gresit. Si chiar daca tine mai multe zile, tot nu este gresit, poate sa tina chiar toate zilele, si de fapt asa este bine sa fie. De exemplu in Faptele Apostolilor gasim scris despre credinciosi, ca: Toţi împreună erau nelipsiţi de la Templu în fiecare zi, frângeau pâinea acasă şi luau hrana cu bucurie şi curăţie de inimă. (Fapte 2:46) Dar, a sustine ca Domnul a inlocuit duminica cu sambata, sau ca duminica se tine Sabatul, acest lucru nu este adevarat, ci este o invatatura mincinoasa, pe care Domnul o condamna. Nu ştiţi că cei nedrepţi nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu? Nu vă înşelaţi în privinţa aceasta: nici curvarii, nici închinătorii la idoli, nici preacurvarii, nici malahii, nici sodomiţii, nici hoţii, nici cei lacomi, nici beţivii, nici defăimătorii, nici hrăpăreţii nu vor moşteni Împărăţia lui Dumnezeu. (1 Corinteni 6:9-10; și Apocalipsa 22:15)
27.11.2014 00:47
Ai foarte mare dreptate cand spui ca cel mai important lucru pentru un credincios este sa implineasca Cuvantul lui Dumnezeu. Dar Romani 14:1-12 e parte din Cuvantul lui Dumnezeu. Oare avem in aceste versete doar o lectie de ingaduinta sau este si un indemn de a inchina cat mai mult din viata noastra Domnului? Cu multumiri? Da, tinerea duminicii este, in final, o randuiala bisericeasca, crestinii nu au sarbatori randuite de Domnul cum aveau evreii (evident, avem porunca Cinei). La fel si sarbatorirea Nasterii Mantuitorului. La fel si sarbatorirea Patimilor si a Rastignirii, a Inaltarii sau a Pogorarii Duhului Sfant. Si altele. Si NU SUNT MINCIUNI! Pentru ca sunt tinute de oameni pentru Domnul cu multumiri. Si Romani 14:5-6 face tinerea acestor zile biblica. Desigur, sunt multi oameni (majoritatea daca vrei) care tin aceste sarbatori in mod cat se poate de pagan sau idolesc. Dar schimba asta cu ceva lucrurile pentru cei ce vor sa inchine aceste zile Domnului? Trebuie sa tina cont crestinii de ce este la stanga sau la dreapta lor? SINGURUL lucru nebiblic in tinerea unei sarbatori inchinate Domnului este a-l considera o conditie spre mantuire dupa modelul Sabatului evreiesc. Altfel, orice zi inchinata Domnului (cu multumiri) este parte din Cuvant.
26.11.2014 15:11
Foarte util articol anume in timpul acesta.
26.11.2014 12:51
ClaudiuM, concluzia ta nu este condamnabila, dar cel mai important nu este ca un credincios,... "sa practice sau sa implineasca ceva ce nu este interzis". As vrea sa nu ma intelegi gresit, nici tu si nici altii, prin ceea ce voi spune. Pentru ca, cel mai important lucru pentru un credincios este sa implineasca Cuvantul lui Dumnezeu, nu sa faca ceva ce nu este condamnabil. Si, acum o vom lua-o de la inceput, s-a pus intrebarea: "Este o încălcare a Bibliei ținerea duminicii în locul Sabatului"? Eu am raspuns, Da! Si acesta este adevarul. In primul rand pentru ca daca cineva sustine contrariul ar insemna ca nu este o incalcare a Bibliei si prin aceasta ar vrea sa arate ca despre aceasta invatatura falsa este scris in Biblie. Dar, nu este adevarat pentru ca nicaieri nu este scris, si daca nu este scris ar incalca porunca lui Dumnezeu pentru ca adauga ceva la cuvintele lui Dumnezeu. Iar, Biblia spune clar: N-adăuga nimic la cuvintele Lui, ca să nu te pedepsească şi să fii găsit mincinos. (Prov 30:6) Tot la fel este si cu sarbatoarea Craciunului, care este tot o minciuna, si cu felul modern in care se serbatoreste pastele. Si despre mincinosi este spus ca ... partea lor este în iazul care arde cu foc şi cu pucioasă, adică moartea a doua.” (Apoc 21:8) Acum este clar ca cei ce fac acest lucru nesocotesc poruncile lui Dumnezeu si daca invata pe altii ca nu este gresit ii duce in ratacire? Iar, Cuvantul spune celor ce asculta de adevar, Voi deci, preaiubiţilor, ştiind mai dinainte aceste lucruri, păziţi-vă ca nu cumva să vă lăsaţi târâţi de rătăcirea acestor nelegiuiţi şi să vă pierdeţi tăria; (2 Petru 3:17)
26.11.2014 10:58
`` Serios? Este scris acest lucru in Biblie? Intreb, pentru ca in Scriptura gasim scris cu totul diferit `` Vasile Sanda, îmi răstălmăceşti cuvintele... nu e corect ce faci :( Nu suntem ROBOŢI! Te abaţi de la subiect încercând să schimbi ideea discuţiei, în fine. `` „penarth”, tu continui in neascultare fata de Cuvantul lui Dumnezeu `` De fapt, tu continui să judeci... îţi atribui un rol nemeritat. Vasile Sanda, jurisprudenţa ta este falsă, smereşte-te! Prietene, nu mă cunoşti şi nu eşti în măsură să te pronunţi în privinţa mea. `` Vă spun că, în ziua judecăţii, oamenii vor da socoteală de orice cuvânt nefolositor pe care-l vor fi rostit. `` Matei 12:36. De fapt, care e oful tău? De ce eşti deranjat de prezenţa mea, atâta vreme cât afirmaţia ta are dublu înţeles? Corectează-te înainte să arăţi cu degetul, citez: `` Este o încălcare a Bibliei ținerea duminicii în locul Sabatului `` `` Si ca sa intaresti gandirea ta gresita mai spui: „Foloseşti limbajul dublu şi nu eşti clar în declaraţii `` Vasile Sanda, nu sunt singurul care a sesizat greşeala ta, acest lucru trebuie să fie pentru tine un semn de întrebarea? Ori dacă acest lucru nu îţi spune nimic... No Comment! Matei 12:36.
26.11.2014 00:19
Sunt de acord cu autorul intrebarii: nu gasim in Biblie vreo pomenire de cununie. Asa cum ati mentionat, frate Vasile, notiunea este in legatura cu cununile folosite la cununiile ortodoxe, insa si radacina evenimentului este in traditia ortodoxa. Pe linga un comentariu s-au cerut referinte biblice cu privire la subiectul cununiei, insa toate textele mentionate de dvs. se refera la legamintul casatoriei propriu zise. Imi pare rau sa o spun, dar cum am putea sa ne numim ucenicii lui Hristos daca suntem nebiblici...
25.11.2014 17:47
Întreabă preotul
Mărturisirea păcatelor

Ce spune Biblia despre poligamie (când un bărbat are mai multe soţii)?

12.06.2008 | Familie | Preot Vasile Filat

Odată zburam spre Tajikistan şi alături de mine şedea un bărbat care mi-a spus că lucra la Consulatul Tajikistanului din Almata, că era căsătorit, că avea 4 copii şi că pleca acasă să se căsătorească. I-am zis: „Nu înţeleg… Spui că eşti căsătorit şi că mergi să te căsătoreşti. Cum vine aceasta?” El mi-a răspuns: „Soţia mea locuieşte cu copiii în Dushanbe, iar eu mă aflu la Almata. Eu am nevoie de femeie şi ca să nu săvârşesc păcat mă voi căsători cu încă o femeie. Părinţii mei sunt de acord şi soţia tot a dat acordul. Dar ce, este ceva greşit? Nu au făcut tot aşa şi sfinţii prooroci ca Avraam, David, Solomon şi Muhamed (era musulman)? Care este părerea ta despre căsătoria cu a doua femeie?” Am avut o discuţie lungă cu el atunci pentru care mi-a mulţumit. Recent am primit un mesaj de la cititorii portalului www.moldovacrestina.net in care sunt întrebat din nou ce spune Biblia despre poligamie şi am hotărât să dedic acest articol în întregime subiectului abordat.

Dumnezeu a institut căsătoria monogamă (un singur bărbat şi o singură femeie)

Când relatează despre creaţie, Cuvântul lui Dumnezeu spune:

Dumnezeu a făcut pe om după chipul Său, l-a făcut după chipul lui Dumnezeu; parte bărbătească şi parte femeiască i-a făcut. (Genesa 1:27)

A fost creată o singură parte bărbătească, Adam, şi o singură parte femeiască – Eva, care au alcătuit primul cuplu căsătorit. Dumnezeu nu a creat mai multe femei pentru un singur bărbat sau mai mulţi bărbaţi pentru o singură femeie. După formarea primului cuplu Dumnezeu a hotărât pentru toate restul cuplurilor de pe acest pământ astfel:

De aceea va lăsa omul(unul) pe tatăl său şi pe mama sa, şi se va lupi de nevasta(una) sa şi se vor face un singur trup. (Genesa 2:24)

Cauza poligamiei este împietrirea inimii

Lucrul acesta va deveni mai clar după ce vom citi un caz din viaţa Domnului Isus:

Fariseii au venit la El (Isus), şi, ca să-L ispitească, I-au zis: „Oare este îngăduit unui bărbat să-şi lase nevasta pentru orice pricină?” Drept răspuns, El le-a zis: „Oare n-aţi citit că Ziditorul, de la început i-a făcut parte bărbătească şi parte femeiască, şi a zis: „De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa, şi se va lipi de nevastă-sa, şi cei doi vor fi un singur trup?” Aşa că nu mai sunt doi, ci un singur trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu, omul să nu despartă.” „Pentru ce dar”, I-au zis ei, „a poruncit Moise ca bărbatul să dea nevestei o carte de despărţire, şi s-o lase?” Isus le-a răspuns: „Din pricina împietririi inimilor voastre a îngăduit Moise să vă lăsaţi nevestele; dar de la început n-a fost aşa.” (Ev. Matei 19:3-8)

Domnul Isus spune că pricina divorţului este împietrirea inimii. Cu alte cuvinte, decât să o ţină legată pe o femeie de un bărbat cu inima împietrită, care o va trata fără respect, grijă şi afecţiune, Dumnezeu a îngăduit bărbaţilor cu inimile împietrite să dea o carte de despărţire soţiilor la divorţ ca să protejeze pe aceste femei şi viitorul lor, pentru că în acele acte era indicată pricina divorţului. Părerea mea este că şi atunci când un bărbat doreşte să aibă mai multe soţii, aceasta vine din împietrirea inimii lui care nu caută să aibă toată împlinirea cu nevasta ce i-a dat-o Dumnezeu.

Poligamia şi imoralitatea sunt lucruri diferite

Nici odată în Biblie poligamia nu este trecută în lista nelegiuirilor sau a lucrurilor păcătoase din pricina cărora cineva nu va moşteni Împărăţia cerurilor. Unii oameni au tendinţa să califice poligamia ca şi imoralitate, dar acestea sunt lucruri diferite. Din moment ce un bărbat îşi lua o a doua sau mai multe soţii, el încheia un legământ cu ele şi se obliga înaintea lor să le întreţină şi să le împlinească nevoile lor asigurând drepturi depline copiilor pe care avea să-i aibă de la aceste femei.

Poligamia nu aduce împlinire bărbatului

Bărbatul Tajik pe care l-am cunoscut în avion mi-a spus pe faţă că pricina pentru care dorea să-şi ia o a doua soţie era nevoia de împlinire sexuală. El a spus că soţia lui stătea la Dushanbe iar el se afla la Almata şi avea nevoie de soţie acolo pentru împlinirea nevoilor lui sexuale. Dar în aşa caz, dacă ar fi avut o inimă bună şi nu împietrită, s-ar fi gândit la nevoia de împlinire sexuală şi a soţiei lui şi ar fi adus toată familia în Almata. El însă s-a gândit doar la plăcerea lui fizică şi sunt înclinat să cred că în cele mai multe cazuri, bărbaţii care aleg să-şi ia o a doua sau mai multe soţii, o fac din acest motiv. Tragedia este că ei ajung să nu aibă împlinirea pe care o caută. Biblia ne relatează despre împăratul David, care în anumite împrejurări a ajuns să aibă mai multe soţii, iar apoi a ales singur să-şi mărească continuu numărul lor. Fiind preocupat peste măsură de aspectul sexual, a ajuns să-şi ia şi concubine, pentru că nu avea împlinirea sexuală dorită de la soţiile a căror număr le mărea continuu. Mai rău, apoi a ajuns să comită curvie cu Bat-Şeba, soţia viteazului Urie Hititul din armata sa. (2 Samuel 11) După aceasta ca să şteargă urmele a ales să omoare pe Urie prin viclenie. Păcatele acestea i-au afectat drastic viaţa lui David şi au lăsat consecinţe grave pentru el şi pentru toată familia lui. Dar s-a început totul de la o preocupare exagerată de aspectul sexual al vieţii şi faptul că a căutat împlinirea într-o altă femeie decât cea care îi era soţie atunci.

Poligamia aduce multă durere şi discordie

Patriarhul Iacov a ajuns să trăiască în poligamie nu din voie ci prin viclenia socrului său Laban care i-a promis că îi va da de nevastă pe Rahela, fiica lui mai mică după ce îi va lucra şapte ani. În seara nunţii însă i-a adus în dormitor pe Lea, fiica lui mai mare care i-a rămas soţie. I-a dat apoi şi pe Rahela ca să-l mai poate ţine pentru alţi şapte ani pe Iacov să-i lucreze şi să-l exploateze. Astfel, două surori au ajuns să fie soţiile aceluiaşi bărbat şi toată viaţa au fost într-o competiţie crâncenă pentru a avea mai multă afecţiune şi dragoste de la soţ. Competiţia dintre ele a trecut şi la fiii lor care au ajuns până acolo că erau gata să-l omoare pe Iosif şi prin intervenţia divină a ajuns doar să fie vândut ca şi rob în Egipt. Urmăriţi bine şi alte exemple din Biblie când cineva a avut mai multe soţii şi veţi vedea că în toate cazurile aceasta a pricinuit durere şi discordie.

Poate fi poligamie cu scop de binefacere?

În Vechiul Testament Dumnezeu a rânduit pentru poporul Israel următoarea lege care putea să implice şi poligamia:

Când fraţii vor locui împreună, şi unul din ei va muri fără să lase copii, nevasta mortului să nu se mărite afară cu un străin, ci cumnatul ei să se ducă la ea, s-o ia de nevastă, şi să se însoare cu ea ca cumnat. Întâiul născut, pe care-l va naşte, să moştenească pe fratele cel mort şi să-i poarte numele, pentru ca numele acestuia să nu fie şters din Israel. (Deuteronom 25:5-6)

Această lege a fost lăsată de Dumnezeu pentru a păstra numele mortului şi pentru a asigura îngrijirea de familia lui.

Musulmanii spun că ei practică poligamia pentru ca să se îngrijească de văduve şi de orfani. Noul Testament ne învaţă însă să ne îngrijim de văduve şi de orfani fără să urmărim un interes din aceasta, ci pentru slava lui Dumnezeu şi spune:

Religia curată şi neîntinată, înaintea lui Dumnezeu, Tatăl nostru, este să cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile lor, şi să ne păzim neîntinaţi de lume. (Iacov 1:27)

Bărbatul cu mai multe soţii nu poate fi model pentru alţii

După înălţarea Domnului Isus Hristos la cer, Evanghelia înainta cu o mare putere în toate neamurile şi oamenii se întorceau de la întuneric la lumină. Pentru că se pocăiau şi bărbaţi care aveau mai multe soţii, când a dat porunci cu privire la alegerea presbiterilor, a diaconilor şi a episcopilor, Apostolul Pavel a spus:

Dar trebuie ca episcopul să fie fără prihană, bărbatul unei singure neveste, cumpătat, înţelept, vrednic de cinste, primitor de oaspeţi, în stare să înveţe pe alţii. (1 Timotei 3:2)

Apostolul Pavel nu spune acestor bărbaţi să-şi părăsească restul soţiilor şi să lase doar pe una, ceea ce ar fi fost o mare nedreptate, ci spune că ei nu pot fi modele pentru alţii în trupul lui Hristos şi deci, nu pot fi în poziţii de conducere sau să înveţe pe alţii. Expresia „bărbatul unei singure neveste” mai are şi un sens profund conform căruia se cere ca acest bărbat să fie preocupat în mintea lui în aspect sexual doar de o singură femeie – soţia lui.

Cum este relaţia ta cu soţia? Îi eşti credincios în mintea ta? Dacă ai hotărât să te căsătoreşti, alege să fii bărbatul unei singure neveste şi nu admite să devină mintea ta preocupată vreo dată de o altă femeie.

Acest articol a fost tradus în următoarele limbi:
  1. What does the Bible say about polygamy (when a man has more wives)? (English)
Urmărește-ne pe rețele sociale:
Păstoresc Biserica Bunavestire din Chișinău, predau Cuvântul lui Dumnezeu la Institutul de Studiu Biblic Inductiv din Eurasia și conduc Asociația "Învățătură din Cuvânt - Precept Ministries" din Moldova. Cu ajutorul lui Dumnezeu, am fondat Clubul de Taekwon-Do "Stolas Leukas"Școala de Limbă Engleză "English for a New Life"Școala de Computere "Scriptehinfo"Școala Internațională de Antrenori Sportivi și Școala Internațională Media. Împreună cu soția mea Anastasia, avem trei copii. Din Aprilie 2007 am oferit răspunsuri din Biblie pe acest site la 2530 de întrebări adresate de cititori. Mai mult despre mine citiți aici.
Adaugă un comentariu:
Școala Internațională Media
De ce puțini creştini se implică în politică?
S-au donat:
    • 5
    • 2
    • 0
    • 3
    • 6
    • Lei
    Mai este nevoie de:
      • 2
      • 2
      • 9
      • 6
      • 4
      • Lei
Заполните обязательные поля
Nume Prenume:
Telefon:
E-mail:
Mesajul a fost trimis
Agenda evenimentelor
Urmărește-ne pe Facebook
© 2014 Moldova Creștină. Toate drepturile sunt rezervate. Creat de web-studio.md