Categorii
Calendarul postărilor
Zilnic
Lunar
Anual
ianuarie 2015
L M M J V S D
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Selectează luna
Selectează anul
ianuarie 2015
L M M J V S D
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
Selectează anul
Comentarii recente
In sfarsit unii credincioşi baptişti, evanghelişti fac afirmaţii revoluţionare. Desigur, în biblie direct nu scrie că se poate de cerut sprijinul în rugăciune celor plecaţi la Domnul. Dar indirect, această cerere este justificată. Doar sfinţii ne văd, ne aud, ne înconjoară. Chiar dacă sunt morţi, de facto ei sunt vii. Şi deci, se poate de cerut ajutor de la sfinţi, în acelaş timp dînd închinare Domnului. Aşa că, să nu mai judecaţi pe cei care practică aceasta, închinîndu-se numai lui Dumnezeu
31.01.2015 14:52
Este adevărat, avem suficiente elemente care pot da naştere anumitor doctrine, dar o doctrină rămâne în cele din urmă, o doctrină, o speculaţie pe marginea textului biblic. Speculaţiile uneori sunt bune alteori sunt mai puţin bune, în fine. Claudiu, nu trebuie să te justifici în faţa nimănui, important este ce crede Dumnezeu despre tine, nicidecum ce cred oamenii. Ştiu că la Biserica unde te închini şi slujeşti nu se promovează o astfel de doctrină şi sunt încredinţat că nici tu nu practici doctrina cu pricina. Am înţeles foarte bine punctul tău de vedere; tu ai prezentat echidistant un subiect şi cu părere de rău am observat, că ai fost înţeles greşit, însă, ce mă doare cu adevărat; de ce pe acest site, fraţii se grăbesc să acuze fără motiv alţi vizitatori, dacă aceştia nu sunt membri bisericii buna vestire din Rep. Moldova, dar totuşi sunt, fraţi în Hristos? Aşa se poartă şi Hristos cu Biserica Lui? (tu din ce denominaţie faci parte, dar tu...) în fine, aşa au înţeles unii că îl urmează pe Hristos. Dacă semnalezi o greşeală în rândul membrilor din biserica sus numită, te trezeşti cu o avalanşă de critici pe cap şi imediat credinţa ţi-e pusă sub semnul întrebării..... în loc să accepte creştineşte mustrarea. Şi uite aşa, interesul oamenilor devine mai important decât voia Lui Dumnezeu (am destule dovezi în acest sens).
30.01.2015 16:48
Sunt de acord cu tine si, in biserica unde merg nu avem defel obiceiul de a ne ruga la sfintii din cer pentru sprijin in rugaciune sau ajutor. DAR! Dar nu pot nega faptul ca in Scripturi exista versete care pot justifica o doctrina de cerere de sprijin adresata sfintilor. Ei, sfintii din ceruri, au trecut deja de judecata, sunt impreuna cu Hristos, vorbesc lui Dumnezeu (Apocalipsa 6:9-10 si altele), si, mai mult, sunt martori despre care se spune ca "ne inconjoara" (Evrei 12:1). Aceste versete, plus interactiunea intre apostoli si Moise / Ilie la schimbarea la fata, plus alte elemente din Scripturi, POT JUSTIFICA o astfel de doctrina. Personal, eu sunt impotriva oricaror "doctrine" si prefer sa raman in acele adevaruri pentru care nu exista "doctrine" contradictorii. Dar nu pot sa nu remarc ca unele biserici, prin conducatorii lor, isi fac un titlu de onoare in a numi "pagane" doctrinele altor culte crestine, a le numi "nebiblice" chiar si cand nu au niciun verset din Scripturi care sa contrazica acea doctrina. Acest fapt tare urat miroase a "politica" (nu mergeti la "ei" ca ei sunt pagani si daca vreti mantuire, veniti la "noi") Pe scurt: nu sustin doctrina chemarii in ajutor a sfintilor plecati la ceruri dar ii ingadui pe cei ce cred in ea si consider ca e o mare greseala in a-i cataloga drept "pagani" sau "nebiblici" pe cei ce cred / practica aceasta. doctrina. Domnul sa ne dea intelepciune!
29.01.2015 13:26
Am citit foarte atent discuţiile purtate la acest subiect. Concluzia mea personală: Claudiu nu a subliniat că trebuie să ne ÎNCHINĂM LA SFINŢII deja plecaţi, ci Claudiu a ridicat problema în felul următor: Dacă Dumnezeu îi consideră vii (şi pe cei în viaţă şi pe cei plecaţi la Domnul), de ce creştinii cer sprijin în rugăciune (ATENŢIE! NU ÎNCHINARE), doar celor care trăiesc încă pe acest pământ şi nu cer sprijin în rugăciune şi celor plecaţi deja la Domnul, pentru că biblic vorbind, aceştia sunt consideraţi de Dumnezeu, tot vii? Fără să supăr pe careva, personal, nu cred că Dumnezeu vrea ca noi cei care încă nu am experimentat moartea, să cerem sprijinul în rugăciune celor care au plecat deja la Domnul. Biblia spune lămurit, ce putem face, să facem cât suntem în viaţă. Dacă noi cerem sprijin în rugăciune celor morţi, atunci viii ce rol au? Pentru acest subiect mă leg de următorul verset: `` Căci toţi trebuie să ne înfăţişăm înaintea scaunului de judecată al lui Hristos, pentru că fiecare să-şi primească răsplata după binele sau răul pe care-l va fi făcut când trăia în trup. `` 2 Corinteni 5:10. Aşadar, Dumnezeu va judeca şi va răsplăti DOAR ce am făcut cât timp am fost în trup. Nicăieri în Biblie nu spune că sfinţii plecaţi la Domnul pot mijlocii în rugăciune pentru cei rămaşi sau că rugăciunea (faptele lor) vor fi adăugate... Dumnezeu ne spune doar ce trebuie să facem şi cum să facem, mai exact, DOAR CU CINE PUTEM SĂ INTERACŢIONĂM: Mărturisiţi-vă unii altora păcatele şi rugaţi-vă unii pentru alţii, ca să fiţi vindecaţi - Iacov 5:16. Observaţi cum spune textul biblic? '' unii altora '', ori cei morţi nu mai pot să păcătuiască şi nu mai pot interacţiona cu noi. Mai departe: Purtaţi-vă sarcinile unii altora şi veţi împlini astfel legea lui Hristos - Galateni 6:2. De aceea, lăsaţi-vă de minciună: „Fiecare dintre voi să spună aproapelui său adevărul”, pentru că suntem mădulare unii altora - Efeseni 4:25. Supuneţi-vă unii altora în frica lui Hristos - Efeseni 5:21. Să veghem unii asupra altora, ca să ne îndemnăm la dragoste şi la fapte bune - Evrei 10:24. Spuneţi-vă sănătate unii altora cu o sărutare de dragoste - 1 Petru 5:14. Nimic din cele prezentate, cei plecaţi la Domnul, nu le pot împlini. Scuze şi răbdaţi-mă... mulţumesc.
27.01.2015 15:27
Era o discutie mai veche despre ce este numit "nebiblic". Si aratam ca doar ceea ce contrazice Scriptura poate fi numit "nebiblic". Pe cand ce este "discutabil" trece, eventual, la "incredintari diferite"> Astfel, nu poti numi "nebiblic" sa apelezi la ajutorul in rugaciune din partea sfintilor trecuti la Domnul dar sa numesti "biblic" faptul ca apelezi la ajutorul in rugaciune al fratilor inca pe pamant. Si mai spuneam ca, daca punem eticheta "nebiblic" pe tot ce nu e scris in Scripturi, ajungem la tot felul de probleme, inclusiv a spune ca Sfanta Sarbatoare de Pasti e... nebiblica pentru ca in Scripturi n-o vedem tinuta de niciun crestin (in mod explicit). Pe scurt, am vrut sa atrag atentia ca toti cei ce se numesc crestini sa nu se grabeasca in a judeca ce e "biblic" si ce e "nebiblic"...
26.01.2015 16:36
Ceea ce este Hristos dupa Fiinta este sfantul dupa har....Aceasta este si diferenta nemasurata intre Hristos si sfinti...
26.01.2015 13:51
Iisus Hristos este singurul mijlocitor dintre om si Dumnezeu, ca acela care a restabilit relatia intima si pacea intre om si Dumnezeu....Este singurul mijlocitor din punct de vedere sotereologic....Relatia dintre poporul lui Dumnezeu din cer si cel de pe pamant este foarte stransa, este aproape unul si acelasi popor pentru cei ce gusta sfintenia de aici de pe pamant simtind dragostea celor ce au biruit lumea si avandu-i, simtindui si vazndu-i in duh.... Sfintii fiind in lumina cea neapropiata si in prezenta f Fiintei Dumnezeiesti cea de nepatruns si necunoscuta , pot din dragostea lor desvarsit sa se roage pentru noi care inca mai suntem in trup si inclinati spre pacat, ca Dumnezeu sa se indure si sa-i fie mila de noi pacatosii...Toti sfintii si sfintii ingeri in ceruri, ei asta fac se roaga intr-un mod de negrait lui Dumnezeu(nu asa cum ne rugam noi unul pentru altul), deoarece ei sunt parte din Dumnezeu,dar tot odata neidentificandu-se cu El, de aceaa rugaciunea lor nu se mai numeste rugaciune propriu zisa.
26.01.2015 13:44
Nu sunt sigur că am inteles bine ce ați vrut să spuneți prin acest comentariu.
26.01.2015 13:08
Întreabă preotul
Mărturisirea păcatelor

Ce spune Biblia despre poligamie (când un bărbat are mai multe soţii)?

12.06.2008 | Familie | Preot Vasile Filat

Odată zburam spre Tajikistan şi alături de mine şedea un bărbat care mi-a spus că lucra la Consulatul Tajikistanului din Almata, că era căsătorit, că avea 4 copii şi că pleca acasă să se căsătorească. I-am zis: „Nu înţeleg… Spui că eşti căsătorit şi că mergi să te căsătoreşti. Cum vine aceasta?” El mi-a răspuns: „Soţia mea locuieşte cu copiii în Dushanbe, iar eu mă aflu la Almata. Eu am nevoie de femeie şi ca să nu săvârşesc păcat mă voi căsători cu încă o femeie. Părinţii mei sunt de acord şi soţia tot a dat acordul. Dar ce, este ceva greşit? Nu au făcut tot aşa şi sfinţii prooroci ca Avraam, David, Solomon şi Muhamed (era musulman)? Care este părerea ta despre căsătoria cu a doua femeie?” Am avut o discuţie lungă cu el atunci pentru care mi-a mulţumit. Recent am primit un mesaj de la cititorii portalului www.moldovacrestina.net in care sunt întrebat din nou ce spune Biblia despre poligamie şi am hotărât să dedic acest articol în întregime subiectului abordat.

Dumnezeu a institut căsătoria monogamă (un singur bărbat şi o singură femeie)

Când relatează despre creaţie, Cuvântul lui Dumnezeu spune:

Dumnezeu a făcut pe om după chipul Său, l-a făcut după chipul lui Dumnezeu; parte bărbătească şi parte femeiască i-a făcut. (Genesa 1:27)

A fost creată o singură parte bărbătească, Adam, şi o singură parte femeiască – Eva, care au alcătuit primul cuplu căsătorit. Dumnezeu nu a creat mai multe femei pentru un singur bărbat sau mai mulţi bărbaţi pentru o singură femeie. După formarea primului cuplu Dumnezeu a hotărât pentru toate restul cuplurilor de pe acest pământ astfel:

De aceea va lăsa omul(unul) pe tatăl său şi pe mama sa, şi se va lupi de nevasta(una) sa şi se vor face un singur trup. (Genesa 2:24)

Cauza poligamiei este împietrirea inimii

Lucrul acesta va deveni mai clar după ce vom citi un caz din viaţa Domnului Isus:

Fariseii au venit la El (Isus), şi, ca să-L ispitească, I-au zis: „Oare este îngăduit unui bărbat să-şi lase nevasta pentru orice pricină?” Drept răspuns, El le-a zis: „Oare n-aţi citit că Ziditorul, de la început i-a făcut parte bărbătească şi parte femeiască, şi a zis: „De aceea va lăsa omul pe tatăl său şi pe mama sa, şi se va lipi de nevastă-sa, şi cei doi vor fi un singur trup?” Aşa că nu mai sunt doi, ci un singur trup. Deci, ce a împreunat Dumnezeu, omul să nu despartă.” „Pentru ce dar”, I-au zis ei, „a poruncit Moise ca bărbatul să dea nevestei o carte de despărţire, şi s-o lase?” Isus le-a răspuns: „Din pricina împietririi inimilor voastre a îngăduit Moise să vă lăsaţi nevestele; dar de la început n-a fost aşa.” (Ev. Matei 19:3-8)

Domnul Isus spune că pricina divorţului este împietrirea inimii. Cu alte cuvinte, decât să o ţină legată pe o femeie de un bărbat cu inima împietrită, care o va trata fără respect, grijă şi afecţiune, Dumnezeu a îngăduit bărbaţilor cu inimile împietrite să dea o carte de despărţire soţiilor la divorţ ca să protejeze pe aceste femei şi viitorul lor, pentru că în acele acte era indicată pricina divorţului. Părerea mea este că şi atunci când un bărbat doreşte să aibă mai multe soţii, aceasta vine din împietrirea inimii lui care nu caută să aibă toată împlinirea cu nevasta ce i-a dat-o Dumnezeu.

Poligamia şi imoralitatea sunt lucruri diferite

Nici odată în Biblie poligamia nu este trecută în lista nelegiuirilor sau a lucrurilor păcătoase din pricina cărora cineva nu va moşteni Împărăţia cerurilor. Unii oameni au tendinţa să califice poligamia ca şi imoralitate, dar acestea sunt lucruri diferite. Din moment ce un bărbat îşi lua o a doua sau mai multe soţii, el încheia un legământ cu ele şi se obliga înaintea lor să le întreţină şi să le împlinească nevoile lor asigurând drepturi depline copiilor pe care avea să-i aibă de la aceste femei.

Poligamia nu aduce împlinire bărbatului

Bărbatul Tajik pe care l-am cunoscut în avion mi-a spus pe faţă că pricina pentru care dorea să-şi ia o a doua soţie era nevoia de împlinire sexuală. El a spus că soţia lui stătea la Dushanbe iar el se afla la Almata şi avea nevoie de soţie acolo pentru împlinirea nevoilor lui sexuale. Dar în aşa caz, dacă ar fi avut o inimă bună şi nu împietrită, s-ar fi gândit la nevoia de împlinire sexuală şi a soţiei lui şi ar fi adus toată familia în Almata. El însă s-a gândit doar la plăcerea lui fizică şi sunt înclinat să cred că în cele mai multe cazuri, bărbaţii care aleg să-şi ia o a doua sau mai multe soţii, o fac din acest motiv. Tragedia este că ei ajung să nu aibă împlinirea pe care o caută. Biblia ne relatează despre împăratul David, care în anumite împrejurări a ajuns să aibă mai multe soţii, iar apoi a ales singur să-şi mărească continuu numărul lor. Fiind preocupat peste măsură de aspectul sexual, a ajuns să-şi ia şi concubine, pentru că nu avea împlinirea sexuală dorită de la soţiile a căror număr le mărea continuu. Mai rău, apoi a ajuns să comită curvie cu Bat-Şeba, soţia viteazului Urie Hititul din armata sa. (2 Samuel 11) După aceasta ca să şteargă urmele a ales să omoare pe Urie prin viclenie. Păcatele acestea i-au afectat drastic viaţa lui David şi au lăsat consecinţe grave pentru el şi pentru toată familia lui. Dar s-a început totul de la o preocupare exagerată de aspectul sexual al vieţii şi faptul că a căutat împlinirea într-o altă femeie decât cea care îi era soţie atunci.

Poligamia aduce multă durere şi discordie

Patriarhul Iacov a ajuns să trăiască în poligamie nu din voie ci prin viclenia socrului său Laban care i-a promis că îi va da de nevastă pe Rahela, fiica lui mai mică după ce îi va lucra şapte ani. În seara nunţii însă i-a adus în dormitor pe Lea, fiica lui mai mare care i-a rămas soţie. I-a dat apoi şi pe Rahela ca să-l mai poate ţine pentru alţi şapte ani pe Iacov să-i lucreze şi să-l exploateze. Astfel, două surori au ajuns să fie soţiile aceluiaşi bărbat şi toată viaţa au fost într-o competiţie crâncenă pentru a avea mai multă afecţiune şi dragoste de la soţ. Competiţia dintre ele a trecut şi la fiii lor care au ajuns până acolo că erau gata să-l omoare pe Iosif şi prin intervenţia divină a ajuns doar să fie vândut ca şi rob în Egipt. Urmăriţi bine şi alte exemple din Biblie când cineva a avut mai multe soţii şi veţi vedea că în toate cazurile aceasta a pricinuit durere şi discordie.

Poate fi poligamie cu scop de binefacere?

În Vechiul Testament Dumnezeu a rânduit pentru poporul Israel următoarea lege care putea să implice şi poligamia:

Când fraţii vor locui împreună, şi unul din ei va muri fără să lase copii, nevasta mortului să nu se mărite afară cu un străin, ci cumnatul ei să se ducă la ea, s-o ia de nevastă, şi să se însoare cu ea ca cumnat. Întâiul născut, pe care-l va naşte, să moştenească pe fratele cel mort şi să-i poarte numele, pentru ca numele acestuia să nu fie şters din Israel. (Deuteronom 25:5-6)

Această lege a fost lăsată de Dumnezeu pentru a păstra numele mortului şi pentru a asigura îngrijirea de familia lui.

Musulmanii spun că ei practică poligamia pentru ca să se îngrijească de văduve şi de orfani. Noul Testament ne învaţă însă să ne îngrijim de văduve şi de orfani fără să urmărim un interes din aceasta, ci pentru slava lui Dumnezeu şi spune:

Religia curată şi neîntinată, înaintea lui Dumnezeu, Tatăl nostru, este să cercetăm pe orfani şi pe văduve în necazurile lor, şi să ne păzim neîntinaţi de lume. (Iacov 1:27)

Bărbatul cu mai multe soţii nu poate fi model pentru alţii

După înălţarea Domnului Isus Hristos la cer, Evanghelia înainta cu o mare putere în toate neamurile şi oamenii se întorceau de la întuneric la lumină. Pentru că se pocăiau şi bărbaţi care aveau mai multe soţii, când a dat porunci cu privire la alegerea presbiterilor, a diaconilor şi a episcopilor, Apostolul Pavel a spus:

Dar trebuie ca episcopul să fie fără prihană, bărbatul unei singure neveste, cumpătat, înţelept, vrednic de cinste, primitor de oaspeţi, în stare să înveţe pe alţii. (1 Timotei 3:2)

Apostolul Pavel nu spune acestor bărbaţi să-şi părăsească restul soţiilor şi să lase doar pe una, ceea ce ar fi fost o mare nedreptate, ci spune că ei nu pot fi modele pentru alţii în trupul lui Hristos şi deci, nu pot fi în poziţii de conducere sau să înveţe pe alţii. Expresia „bărbatul unei singure neveste” mai are şi un sens profund conform căruia se cere ca acest bărbat să fie preocupat în mintea lui în aspect sexual doar de o singură femeie – soţia lui.

Cum este relaţia ta cu soţia? Îi eşti credincios în mintea ta? Dacă ai hotărât să te căsătoreşti, alege să fii bărbatul unei singure neveste şi nu admite să devină mintea ta preocupată vreo dată de o altă femeie.

Acest articol a fost tradus în următoarele limbi:
  1. What does the Bible say about polygamy (when a man has more wives)? (English)
Urmărește-ne pe rețele sociale:
Păstoresc Biserica Bunavestire din Chișinău, predau Cuvântul lui Dumnezeu la Institutul de Studiu Biblic Inductiv din Eurasia și conduc Asociația "Învățătură din Cuvânt - Precept Ministries" din Moldova. Cu ajutorul lui Dumnezeu, am fondat Clubul de Taekwon-Do "Stolas Leukas"Școala de Limbă Engleză "English for a New Life"Școala de Computere "Scriptehinfo"Școala Internațională de Antrenori Sportivi și Școala Internațională Media. Împreună cu soția mea Anastasia, avem trei copii. Din Aprilie 2007 am oferit răspunsuri din Biblie pe acest site la 2541 de întrebări adresate de cititori. Mai mult despre mine citiți aici.
Adaugă un comentariu:
S-au donat:
    • 1
    • 2
    • 6
    • 7
    • 3
    • Lei
    Mai este nevoie de:
      • 2
      • 3
      • 7
      • 3
      • 2
      • 7
      • Lei
Doriți să adăugăm pe acest portal un compartiment unde vizitatorii să poată plasa anunturi personale?
Заполните обязательные поля
Nume Prenume:
Telefon:
E-mail:
Mesajul a fost trimis
Urmărește-ne pe Facebook
© 2015 Moldova Creștină. Toate drepturile sunt rezervate. Creat de web-studio.md