Categorii
Calendarul postărilor
octombrie 2014
L M M J V S D
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
Comentarii recente
Vă complicaţi cu explicaţia în loc să răspundeţi simplu la ce v-am întrebat. Oricum cazul nostru nu suportă o astfel de comparaţie. `` Eu încerc să vă arăt că cuvântul "întâietate" are în vedere nu ordinea, ci poziția. `` Eu nu am vizat ordinea, nici poziţia, ci eu am vizat faptul în sine. Prim-ministru e un titlu ori Domnul Isus are deja un titlu. E ca şi cum a-ţi spune că prim-ministru dvs, este şi preşedinte totodată. Aşadar, întâietatea Domnului Isus nu e un titlu, ci un fapt (El fiind întemeietorul naşterii din Duh). Dacă vă ajută exemplul cu prim-ministru, atunci exemplul ar fi; ce FACE prim-ministru, nicidecum ce este el (pentru că ştim deja ce este el). Citiţi pentru asta '' Romani 8:29 ''. În Coloseni 1:15 se subliniază că Domnul Isus este întâiul născut din toată zidirea, iar în Fapte 26:23 se subliniază şi întâietatea învierii '' celui DINTÂI înviat ''. Faceţi diferenţa între '' întâi '' şi '' dintâi ''. Când se vorbeşte despre naşterea din Duh, Biblia foloseşte expresia '' cel întâi născut '', iarăsi atunci când se referă la înviere, Biblia foloseşte expresia '' cel dintâi înviat ''. Dacă folosiţi termenul '' născut '' în dreptul învierii, practic dvs arătaţi că naşterea din nou are loc în momentul învierii. Dacă tot folosiţi dex-ul pentru a demonstra anumite lucruri, folosiţi-l în toate cazurile.
30.10.2014 16:27
Tu spui: "Spre regret sunt si crestini, care isi schimba religia, aderand la alte comunitati religioase, care nu au nimic comun cu Domnul Isus. Si printre ei sunt si de acei, care au fost nascuti din nou,..." Dar, nu este adevarat ce spui. Mai intai, un crestin nu-si schimba religia, pentru ca el este "crestin" el crede ce-i scris despre singura religie la Iacov 1:27. Tot astfel, un om "nascut din nou", cu siguranta nu-si schimba religia, el este din Dumnezeu (Ioan 1:13). Conceptia ta despre "crestin" si despre un "nascut din nou", este cu totul gresita. (Proverbele 10:17)
30.10.2014 13:35
Cu privire la întâietate: Ruben, întâiul-născut a lui Iacov, a pierdut întâietatea (care i-o oferea dreptul de întâi-născut) din cauza că s-a culcat cu țiitoarea tatălui său (Geneza 49:4) și dreptul de întâi-născut (întâietatea) a fost dacă fiilor lui Iosif, cu toate că Iosif nu era întâil-născut... (1 Cronici 5:1).
30.10.2014 11:23
Din câte îmi amintesc eu discuția este despre Coloseni 1:17-18, unde se vorbește despre faptul că Domnul Isus are întâietate în toate lucrurile. Eu încerc să vă arăt că cuvântul "întâietate" are în vedere nu ordinea, ci poziția. Prin exemplul cu prim-ministru am vrut să arăt că acest titlu arată la poziție și nu ordine: el nu este primul ministru care a fost vre-o dată în țară, ci arată că are întâietate între miniștri (este mai presus ca și poziție față de toți ceilalți miniștri din țară).
30.10.2014 09:45
Fantastic... recurgeţi la tot felul de tertipuri, doar doar ocoliţi întrebarea. Nu vă supăraţi, în primul rând răspundeţi la întrebare, apoi adresaţi câte întrebări doriţi. 2. Habar nu am cine e Leancă despre care vorbiţi (nu sunt din Rep. Moldova) şi nu am obiceiul să comentez despre persoane pe care nu le cunosc. 3. Comparaţia dvs nu se potriveşte cu acest subiect. Noi avem un Dumnezeu Măreţ şi de necuprins, vă rog nu-l micşoraţi. Şi totuşi, să luăm un caz ipotetic. Să zicem că întemeiaţi regula în familia dvs; nimeni nu începe masa fără rugăciunea de binecuvântare... Vă întreb, această regulă se aplică şi în cazul dvs ori ba?
29.10.2014 02:06
Vreau să vă pun și eu o întrebare: Domnul Leancă (prim-ministrul Moldovei) este primul ministru care a fost vreodată în Moldova sau are întâietatea între toți miniștrii Moldovei (cabinetul de miniștri)?
28.10.2014 21:18
Soră Anastasia, dacă doriţi continuarea acestui dialog, trebuie să-l deblocaţi, altfel batem pasul pe loc. Dvs, v-aţi apucat să-mi povestiţi, cum o persoană se naşte din nou... păi asta v-am întrebat eu? Vă rog... încercaţi să depăşiţi acest moment şi răspundeţi simplu la întrebare... Conform Coloseni 1:18, partea a 2-a a versetului, unde spune '' pentru ca în toate lucrurile să aibă întâietatea '', Domnul Isus are sau nu întâietatea şi asupra naşterii din Duh? Vă rog să nu mai ocoliţi această întrebare, mulţumesc. Însă ce observ, chiar şi dvs recunoaşteţi că, învierea este condiţionată de naşterea din nou (sunt la pachet). Recunoaşteţi că cele două acte sunt la pachet dar sunt două lucruri diferite, însă, mai departe vă blocaţi şi deviaţi de la subiect. Vă citez: `` Învierea nu poate avea loc fără nașterea din nou, dar ele sunt lucruri diferite. `` Corect, aţi pus punctul pe '' i ''. Păi asta încercam şi eu să vă explic! Chiar dacă cele două acte sunt indispensabile, totuşi sunt două lucruri diferite pe care Domnul Isus le-a experimentat. În privinţa naşterii din Duh, ca şi Întemeietor, El fiind primul şi-n acest lucru (nu omiteţi; TOATE LUCRURILE). Despre înviere la fel, Domnul Isus fiind primul. Isus Hristos are ÎNTÂIETATEA în TOATE lucrurile. Mai departe... ori eu greşesc cu ceva ori dvs încercaţi să demonstraţi că Domnul Isus NU are întâietatea asupra naşterii din Duhul..............
28.10.2014 13:52
Întreabă preotul
Mărturisirea păcatelor

Ce este păcatul care duce la moarte? (1 Ioan 5:16-17)

12.01.2009 | Doctrină | Preot Vasile Filat

Aceasta este o întrebare primită mai înainte de la un cititor al portalului, dar mi-a scăpat din vedere şi vin să răspund la ea acum. Mai întâi să vedem textul biblic unde Apostolul Ioan face această afirmaţie:

Dacă vede cineva pe fratele său săvârşind un păcat care nu duce la moarte, să se roade; şi Dumnezeu îi va da viaţa, pentru cei ce n-au săvârşit un păcat care duce la moarte. Este un păcat care duce la moarte; nu-i zic să se roage pentru păcatul acela. Orice nelegiuire este păcat; dar este un păcat care nu duce la moarte. (1 Ioan 5:16-17)

A tăgădui că Isus este Hristosul

La începutul capitolului 2 a aceleiaşi Epistole I a lui Ioan, Apostolul scrie:

Copilaşilor, vă scriu aceste lucruri, ca să nu păcătuiţi. Dar dacă cineva a păcătuit, avem la Tatăl un Mijlocitor, pe Isus Hristos, Cel neprihănit. El este jertfa de ispăşire pentru păcatele noastre; şi nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii omeniri. (1 Ioan 2:1-2)

Trăirea în păcat nu este acceptabilă pentru creştin şi textul acesta spune că dacă se întâmplă să păcătuiască accidental, fără să se fi intenţionat, sau fără rea voinţă, orice creştin poate veni la Domnul Isus Hristos ca să capete iertare. Dar când vorbeşte despre păcatele de moarte, Apostolul se referă la proorocii mincinoşi care nu recunosc autoritatea Domnului Isus ca şi Mântuitor. Despre aceşti prooroci mincinoşi, care erau gnosticii din primele secole, Apostolul scrie în acelaşi capitol astfel:

Copilaşilor, este ceasul cel de pe urmă. Şi după cum aţi auzit că are să vină Antihrist, să ştiţi că acum s-au ridicat mulţi antihrişti: prin aceasta cunoaştem că este ceasul de pe urmă. (1 Ioan 2:18)

Şi apoi în continuare scrie:

Cine este mincinosul, dacă nu cel ce tăgăduieşte că Isus este Hristosul? Acela este Antihristul, care tăgăduieşte pe Tatăl şi pe Fiul. (1 Ioan 2:22)

Gnosticii, aceşti eretici şi prooroci mincinoşi, au dezvoltat o învăţătură a lor care era în mare contradicţie cu cea a Bibliei. Astfel, ei învăţau pe oameni că Dumnezeu are de a face doar cu lucrurile spirituale, iar diavolul cu lumea materială. Ei spuneau că de la Dumnezeu pleacă emanaţii, ultima din ele fiind Iahve, Dumnezeul Vechiului Testament care a creat lumea materială. În felul acesta ei îşi manifestau ură faţă de Iahve, pentru că, potrivit lor, Iahve ar fi fost izvorul şi autorul răului. Despre Domnul Isus spuneau că a ieşit de la Dumnezeu şi a străbătut toate aceste emanaţii venind pe pământ, dar spuneau că Domnul Isus nu a luat nici odată corp de om şi că El nu a suferit în trup. În felul acesta, ei reduceau la nimic jertfa Domnului Isus de vreme ce nu a murit în trup. Iată de ce spune Ioan despre ei că tăgăduiau că Isus este Hristosul şi că tăgăduiau şi pe Tatăl şi pe Fiul. Acesta era păcatul de moarte şi nu poate avea iertare, nu poate primi iertare, nici un om care nu crede şi tăgăduieşte persoana şi lucrarea Domnului Isus Hristos şi a lui Dumnezeu.

Hula împotriva Duhului Sfânt

În Evanghelia după Matei, ne este relatat următorul caz, când Domnul Isus a spus că nu se va ierta un anumit păcat:

Atunci I-au adus un îndrăcit orb şi mut; şi Isus l-a tămăduit, aşa că mutul vorbea şi vedea. Toate noroadele, mirate, ziceau: „Nu cumva acesta este Fiul lui David?” Când au auzit Fariseii lucrul acesta, au zis: „Omul acesta nu scoate dracii decât cu Beelzebul, domnul dracilor!” Isus, care le cunoştea gândurile, le-a zis: „Orice împărăţie dezbinată împotriva ei însăşi, este pustiită; şi orice cetate sau casă, dezbinată împotriva ei însăşi, nu poate dăinui. Dacă Satana scoate afară pe Satana, este dezbinat; deci, cum poate dăinui împărăţia lui? Şi dacă Eu scot afară dracii cu ajutorul lui Beelzebul, fii voştri cu cine-i scot? De aceea ei vor fi judecătorii voştri. Dar dacă Eu scot afară dracii cu Duhul lui Dumnezeu, atunci Împărăţia lui Dumnezeu a venit peste voi. Sau, cum poate cineva să între în casa celui tare, şi să-i jefuiască gospodăria, dacă n-a legat mai întâi pe cel tare? Numai atunci îi va jefui casa. Cine nu este cu Mine, este împotriva Mea, şi cine nu strânge cu Mine, risipeşte. De aceea vă spun: Orice păcat şi orice hulă vor fi iertate oamenilor; dar hula împotriva Duhului Sfânt nu le va fi iertată. Oricine va vorbi împotriva Fiului omului, va fi iertat; dar oricine va vorbi împotriva Duhului Sfânt, nu va fi iertat nici în veacul acesta, nici în cel viitor. (Ev. Matei 12:22-32)

Aici este un caz foarte asemănător cu cel descris în Epistola I a lui Ioan. După ce Domnul Isus a vindecat pe cel îndrăcit, oamenii simpli au recunoscut în El pe Mesia, adică Hristosul, Fiul lui Dumnezeu, pentru că ei au spus: „Nu cumva acesta este Fiul lui David?”. Fariseii, care se pretindeau mari cunoscători ai Legii lui Dumnezeu, au văzut şi ei aceleaşi lucruri, dar din invidie, din aroganţă sau din alte motive josnice, au tăgăduit acest adevăr foarte evident şi în loc să recunoască în El pe Hristosul, ei au spus că este îndrăcit, acesta era sensul celor spuse de ei. Ei au tăgăduit că Isus este Hristosul şi acest păcat a fost calificat ca şi hulă împotriva Duhului Sfânt care nu le va fi iertată nici în veacul acesta, nici în cel viitor.

Dumnezeu să ne păzească de acest mare şi straşnic păcat. Să studiem Sfintele Scripturi ca să-L cunoaştem pe Domnul Isus Hristos şi să nu-I nesocotim numele, caracterul şi lucrarea.

Acest articol a fost tradus în următoarele limbi:
  1. What is the sin that leads to death? (1 John 5:16-17) (English)
Urmărește-ne pe rețele sociale:
Păstoresc Biserica Bunavestire din Chișinău, predau Cuvântul lui Dumnezeu la Institutul de Studiu Biblic Inductiv din Eurasia și conduc Asociația "Învățătură din Cuvânt - Precept Ministries" din Moldova. Cu ajutorul lui Dumnezeu, am fondat Clubul de Taekwon-Do "Stolas Leukas"Școala de Limbă Engleză "English for a New Life"Școala de Computere "Scriptehinfo"Școala Internațională de Antrenori Sportivi și Școala Internațională Media. Împreună cu soția mea Anastasia, avem trei copii. Din Aprilie 2007 am oferit răspunsuri din Biblie pe acest site la 2523 de întrebări adresate de cititori. Mai mult despre mine citiți aici.
Adaugă un comentariu:
Școala Internațională Media
Pentru ce partid crezi că își vor da votul părinții tăi?
Заполните обязательные поля
Nume Prenume:
Telefon:
E-mail:
Mesajul a fost trimis
Agenda evenimentelor
Urmărește-ne pe Facebook
© 2014 Moldova Creștină. Toate drepturile sunt rezervate. Creat de web-studio.md